Autor Wątek: Solved/Rozwiązane: Urządzenia mechaniczne scentralizowane - wjazd z toru "lewego".  (Przeczytany 571 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kacu

  • Artist
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Kacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowy
  • "Kaj hajer paczy dziynnie śmierci w łoczy..."
  • Distance Travelled: 292km
  • Trains Routed: 82
Powiedzcie mi, w jaki sposób odbywa się wjazd na stację z urządzeniami mechanicznymi scentralizowanymi z toru niewłaściwego, przy sytuacji, gdy semafor wjazdowy znajduje się tylko przy torze właściwym? Chodzi mi o układ USRK z lat 50, gdzie nie było "Sz" przy torze zarówno niewłaściwym jak i przy semaforze wjazdowym?
Przykłady:
Rury
Żary
Magluję od jakiegoś miesiąca wszelaką dokumentację na temat mechanicznych USRK (dużo bardziej mnie interesuje niż obecna sygnalizacja świetlna) i nie mogę się doszukać procedury wjazdu pociągu na stację przy w/w sytuacji.
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2017, 21:41:24 wysłana przez Ulfrig »
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 641
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 186
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 7041km
  • Trains Routed: 2875
Re: Urządzenia mechaniczne scentralizowane - wjazd z toru "lewego".
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudzień 2016, 13:28:52 »
NA rozkaz pisemny N
« Ostatnia zmiana: 27 Grudzień 2016, 13:30:59 wysłana przez Kacper9 »
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Kacu

  • Artist
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Kacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowy
  • "Kaj hajer paczy dziynnie śmierci w łoczy..."
  • Distance Travelled: 292km
  • Trains Routed: 82
Re: Urządzenia mechaniczne scentralizowane - wjazd z toru "lewego".
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudzień 2016, 13:34:52 »
A w którym miejscu następuje zatrzymanie pociągu? Na wysokości semafora wjazdowego?
Szczegóły: prędkość szlakowa to 60km/h a pierwsza zwrotnica ustawiona jest "na bok" - 40km/h. 67 lat temu nie było radiotelefonów do podyktowania rozkazów ani do poinformowania że jest jazda "na bok". Poprzedni posterunek informuje maszynistę o sytuacji?
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 641
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 186
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 7041km
  • Trains Routed: 2875
Re: Urządzenia mechaniczne scentralizowane - wjazd z toru "lewego".
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudzień 2016, 13:52:20 »
Tak, dyktuje Pisemny N z informacją, ze wjazd odbędzie się na sygnał zastępczy na osobnym urządzeniu lub tak jak tutaj na rozkaz pisemny N podyktowany lub doręczony ;). Maszynista powinien się zatrzymać na wysokości wjazdowego po torze zasadniczym (niewidzialna linia biegnąca w poprzek torów na wysokości wjazdowego) to samo na podst, gdzie na przejazd zezwala polecenie "do mnie" przy jeździe po lewym ;)
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Lutek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • Lutek pracownik torowy
  • Distance Travelled: 298km
Re: Urządzenia mechaniczne scentralizowane - wjazd z toru "lewego".
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudzień 2016, 14:12:41 »
Co ciekawe w przypadku przejazdu przez taki posterunek odstępowy instrukcja nie przewiduje z jaką prędkością należy np. przejechać przez posterunek lub czy należy zwolnić do określonej przepisami prędkości w przypadku zbliżaniu się do posterunku. Kiedyś bodaj prędkość była ograniczona do 40 km/h, ale nie znalazłem tego nigdzie w przepisach.

Dyżurny informuje zbliżający się pociąg o tym, że przejazd odbędzie się na sygnał ręczny "do mnie". Gorzej jak maszynista zaufa dyżurnemu, a przy zbliżaniu się do posterunku okaże się, że jednak dyżurnego nie ma ;)
PKPIC

Offline Kacu

  • Artist
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Kacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowyKacu dróżnik przejazdowy
  • "Kaj hajer paczy dziynnie śmierci w łoczy..."
  • Distance Travelled: 292km
  • Trains Routed: 82
Re: Urządzenia mechaniczne scentralizowane - wjazd z toru "lewego".
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Grudzień 2016, 14:17:01 »
Super, dzięki Kacper za odpowiedź:) Ciężko to będzie w razie czego przenieść w TD-kowe realia (żeby poprzedni posterunek dyktował rozkaz na moją prośbę przy informacji o tym, że wypuszcza do mnie po "lewym", bo nie każdy dyżurny zna rozkazy, no i maszyniści jeżdżą jak jeżdżą...).
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline matfre96

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 10
  • matfre96 dróżnik obchodowymatfre96 dróżnik obchodowy
  • PKP Intercity S.A.
  • Distance Travelled: 3249km
  • Trains Routed: 105
Re: Urządzenia mechaniczne scentralizowane - wjazd z toru "lewego".
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Styczeń 2017, 16:53:21 »
Co ciekawe w przypadku przejazdu przez taki posterunek odstępowy instrukcja nie przewiduje z jaką prędkością należy np. przejechać przez posterunek lub czy należy zwolnić do określonej przepisami prędkości w przypadku zbliżaniu się do posterunku. Kiedyś bodaj prędkość była ograniczona do 40 km/h, ale nie znalazłem tego nigdzie w przepisach.

Dyżurny informuje zbliżający się pociąg o tym, że przejazd odbędzie się na sygnał ręczny "do mnie". Gorzej jak maszynista zaufa dyżurnemu, a przy zbliżaniu się do posterunku okaże się, że jednak dyżurnego nie ma ;)

Ale do tego jeszcze dochodzi obrócenie D1 o 90 stopni.
A tu gorzelnie właśnie widzieliśmy już zamkniętą niestety szkoda...

LCS Wołomin (Warszawa Wileńska - Tłuszcz) - 100% (w fazie testów)