Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Bezprądowa? A na co to komu?  (Przeczytany 1340 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Matiw

  • User
  • *
  • Wiadomości: 60
  • Siła reputacji: 42
  • Matiw starszy dyżurny ruchuMatiw starszy dyżurny ruchuMatiw starszy dyżurny ruchuMatiw starszy dyżurny ruchuMatiw starszy dyżurny ruchuMatiw starszy dyżurny ruchuMatiw starszy dyżurny ruchuMatiw starszy dyżurny ruchu
  • Taki przeciętny mechanik/dyżurny
Bezprądowa? A na co to komu?
« dnia: 05 Maja 2021, 11:10:10 »
Z racji iż moja wiedza na temat kolejnictwa jest podstawowa (wystarczająca do nabijania km w TD) od dłuższego czasu rozkminiam po co jest bezprądowa.exe i co się dzieje w prawdziwym życiu jak pociąg przejedzie po takim czymś? Walnie prąd? Wydaje mi się że kiedyś nie było tyle bezprądówek w Symulatorze, oraz jak była to jedną przejechałem z patykami i nic się nie stało. Czy to normalne? Nie wiem.

I ze znacznikami też trochę leżę więc zawsze jadę dłużej bez prądu niż znacznik wskazuje XD

Więc jak ktoś zna odpowiedź jak może niech napisze :)
Opóźnienie do 5 minut to nie opóźnienie

Offline Niemamrozsadku

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 145
  • Siła reputacji: 10
  • Niemamrozsadku dróżnik obchodowyNiemamrozsadku dróżnik obchodowy
Odp: Bezprądowa? A na co to komu?
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maja 2021, 12:00:57 »
Stacja zasilania obsługuje określony odcinek. Dalej następna i następna. Ten krótki kawałek zmiany sekcji powinien być pokonany bez poboru mocy z sieci trakcyjnej ponieważ jest to dość niekorzystne dla odbieraków prądu.

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 862
  • Siła reputacji: 107
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Bezprądowa? A na co to komu?
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Maja 2021, 13:47:31 »
A kiedyś nie było ich tyle u nas, bo nie było odpowiednich elementów do ich wykonania/nie działały prawidłowo. W prawdziwym życiu jest ich podobnie dużo, średnio co 15km/na dużych węzłach etc. Oczywiście w prawdziwym życiu skutki nie są aż tak drastyczne, ale to już inna kwestia...
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline pasymek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 136
  • pasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezes
Odp: Bezprądowa? A na co to komu?
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Maja 2021, 14:11:13 »
W życiu zdarzają się sytuacje, że przez odcinek jazdy bezprądowej jedzie się pod prądem, bo przy przestrzeganiu tego przepisu można by równie dobrze stać w stacji i od razu żądać popychu.
Podejrzewam, że działanie jest dwustronne - zarówno nie jest to korzystne dla odbieraków jak i dla samej podstacji zasilania.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 479
  • Siła reputacji: 375
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Bezprądowa? A na co to komu?
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Maja 2021, 14:13:18 »
Miejsca jazd bezprądowych stosuje się w miejscach gdzie występują izolowane zmiany sekcji przez podstacje czy kabiny sekcyjne. Ma to na celu zniwelowanie przeniesienia dużych prądów w sposób nagły na sekcję nieobciążoną.
Jeżeli przez takie miejsce będziesz pobierał przykładowo 1,2kA na obecnej sekcji, przenosząc taki prąd, a tym samym spowoduje to nagłe obciążenie sekcji następnej, to najczęściej WS na podstacji/kabinie natychmiast rozłączy obwód WN. W najkorzystniejszym przypadku.
Oczywiście zdarzają się sytuacje, gdzie w dość głupich miejscach montowane są podstacje, przykład p.o. Świercze - LK9, gdzie na samym szczycie wzniesienia jest bezprądowa.
W takich przypadkach, przy prowadzeniu ciężkiego pociągu, aby nie tracić naciągu na sprzęgach, co mogłoby drastycznie utrudnić dalszy podjazd, nie wyrzucasz się do zera, a jedynie zmniejszasz prąd w obwodzie głównym do 100-200A. Przy takim natężeniu, miejsca zmian sekcji jeszcze wytrzymają, ale są to wyjątkowe sytuacje.

Również należy wziąć pod uwagę, iż przejazd przez odcinek jazdy bezprądowej tyczy się tylko obwodów głównych WN lokomotywy, tj. obwodów silników trakcyjnych. Obwody pomocnicze WN typu przetwornice, sprężarki, grzanie pociągu (w zależności od typu lokomotywy), nie wymagają wyłączenia.
Jedynie czasem z grzaniem pociągu bywają atrakcje, ale to już bardziej w kwestii znajomości szlaku i/lub ewentualnych ostrzeżeń doraźnych.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -