Autor Wątek: Idea/Pomysł: Pomysł na więcej pracy manewrowej (choć nie obowiązkowej) i kategorie pociągów  (Przeczytany 1075 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotpal

  • User
  • Wiadomości: 111
  • Siła reputacji: 167
  • piotpal prezespiotpal prezespiotpal prezespiotpal prezespiotpal prezespiotpal prezespiotpal prezespiotpal prezespiotpal prezespiotpal prezespiotpal prezespiotpal prezes
W związku z pomysłem na Gitlabie (https://git.td2.info.pl/td2/swdr-web/-/issues/36) przyszedł mi do głowy następujący pomysł. Opublikowałem go na Gitlabie, ale nie wszyscy tam wchodzą, więc pozwolę go sobie upublicznić również tutaj (mam nadzieję, że administracja forum nie będzie miała mi tego za złe).
Proponuję wprowadzenie/zmianę następujących kategorii pociągów:

- pociąg zdawczy - trakcja spalinowa:
Gdy w SWDR wybierzemy opcję pociąg zdawczy to wtedy system wygeneruje rozkład jazdy z postojami na wszystkich stacjach przez które pociąg będzie przejeżdżał. Wcześniej jednak do SWDR dla każdej stacji zostanie już wcześniej (systemowo, nie przez użytkownika) wpisany odpowiedni czas pracy manewrowej takiego pociągu na stacji. Dla posterunków odgałęźnych/mijanek/stacji bez torów bocznych będzie to 0 min., a dla innych odpowiednio wcześniej ustalony czas minimalny, np. dla Łęczycy czy Woli Poreńskiej będzie to sporo czasu, nawet do 30 min., gdyż znajdują się tam bocznice oddalone od stacji. To rozwiązanie inaczej zdefiniuje w rozgrywce pociąg zdawczy, obecnie właściwie niczym ta opcja nie różni się od innych pociągów towarowych. Obecnie dr jak i maszynista nie mają zwykle możliwości wykonania pracy manewrowej z uwagi na wygenerowany rj. Funkcjonowanie w taki sposób pociągów zdawczych urozmaici pracę dr jak i maszynistom lubiącym manewry. Dr, który będzie przyjmował pociąg zdawczy będzie niejako zobowiązany do przeprowadzenia manewrów, choć w przypadku dużego ruchu/sytuacji ruchowej uniemożliwiającej manewry będzie mógł odmówić wykonania manewrów, a pociąg zdawczy wysłać dalej.
Opcja dodatkowa (widziałbym ją jako kolejny etap rozwoju, po wcieleniu tego co powyżej): na pierwszej stacji dr w SWDR zaznacza, które z wagonów mają trafić na jakie stacje (np. w uwagach przewozowych bądź w miejscu specjalnie do tego przygotowanym) - tyle, że należałoby tutaj wprowadzić pewne ograniczenia co do liczby wagonów, aby nie okazywało się, że ktoś przyprowadzi do małej stacji, gdzie jest mała ładownia np. 40 wagonów. O przeznaczeniu wagonów byłby informowany również maszynista.
Opcja naprawdę na jeszcze wyższy poziom: zaznaczenie przez dr w SWDR przeznaczenia wagonów powoduje pojawienie się kart przewozowych na wagonach. Wtedy użytkownik musiałby na spokojnie przejść się obok wagonów i sobie pospisywać co wiezie.

- pociąg zdawczy - trakcja elektryczna:
Takich pociągów po prostu nie byłoby, gdyż w rzeczywistości nie funkcjonują (może jakieś extra wyjątki się zdarzają, ale wątpię).

- pociągi towarowe do przewozów intermodalnych i całopociągowych - trakcja elektryczna/spalinowa:
Ten rodzaj funkcjonowałby na takich samych zasadach jak obecnie w td2.

- pociągi towarowe do przewozów pojedynczych wagonów i grupach wagonowych - trakcja elektryczna/spalinowa:
Pociągi te miałyby dwie bądź więcej grup, które zostawiałyby (lub zabierałyby, gdy na stacjach znajdują się grupy pozostawione przez wcześniejszych użytkowników). Czas na prace manewrowe (czasami tylko pozostawienie tylnej grupy na torze) SWDR planowałby tylko na wybranych dużych stacjach typu Gdańsk Południowy, Grabów Miasto, Blaszki, Aleksandrów Kujawski. Czas pracy manewrowej również wcześniej zostałby wpisany do SWDR przez system.
Opcja dodatkowa (widziałbym ją jako kolejny etap rozwoju, po wcieleniu tego co powyżej): Przeznaczenie wagonów dr oznaczałby w SWDR.

Zwróćcie uwagę, że zaproponowane zmiany miałyby miejsce tylko w SWDR (nie liczę opcji dodatkowych). Jednak znacznie urozmaiciłyby rozgrywkę, zwłaszcza teraz, gdy raczej jest dużo dr i mniej maszynistów. Poza tym taki podział pociągów towarowych znacznie zbliżyłby nas do obecnego podziału według instrukcji Ir-11.
Co do wyznaczenia czasu pracy pociągów zdawczych i pociągów towarowych do przewozów pojedynczych wagonów i grupach wagonowych dla poszczególnych stacji to chętnie pomogę.

Offline Superbarman

  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Siła reputacji: 468
  • Superbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezes
  • Kto pyta nie błądzi...
Odp: Pomysł na więcej pracy manewrowej (choć nie obowiązkowej) i kategorie pociągów
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Października 2020, 15:07:46 »
W pełni popieram propozycję kolegi. Urozmaicenie jest konieczne. Pytanie czy i na ile proponowane rozwiązania wpisują się w nową wersję SWDRa, o której jako użytkownicy na razie nic nie wiemy. Być może zostały one już przeiwdziane do implementacji w SWDR 5.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.
Podstawa dobrej zabawy to plik autoexec!