Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Luźne przemyślenia na temat wydań  (Przeczytany 1802 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KMSzczecin

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 448
  • Siła reputacji: 667
  • KMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezes
  • Na odbieraniu SDB. Jam jest Pan Konkuktor.
    • Mój blog ;)
Luźne przemyślenia na temat wydań
« dnia: 01 Listopada 2023, 19:14:04 »
Hejka.

Patrząc po tym, co się w tedeku dzieje od lat, naszło mnie na odrobinę refleksji, pomysłów i dyskusji na temat tego, co z perspektywy szarego gracza idzie w dobrym kierunku, co w złym, a co można by poprawić, aby przyjemność z obcowania z symulatorem była przyjemniejsza. Z góry zaznaczam, że chciałbym, aby ten wątek był miejscem, gdzie każdy może w kulturalny sposób przekazać swoje przemyślenia i opinie. Chwalmy i krytykujmy konstruktywnie, nie hejtujmy. Zacznę od siebie, zapraszam każdego ewentualnie do odpowiedzi za lub przeciw moim opiniom, chciałbym, aby taki cel przyświecał temu wątkowi.

Rozdział 1: Nowa "Epoka" w historii symulatora
Zacznę najpierw od najnowszego wydania. Patrząc po ilości poważnych błędów i niedoróbek, które dotarły do wydania stabilnego od razu widać, że jedyna tura testów, jaka się odbyła, była niewystarczająca. Głównym problemem przy tak dużym wydaniu testowym było ograniczenie go jedynie do Sponsorów, czyli mniejszego grona osób, które mogłoby wyłapać błędy, które znalazły potem w wydaniu stabilnym. Tutaj pojawia się również problem liczby graczy testujących owe wersje, ale do proponowanego rozwiązania przejdę za chwilę.

A zadziało się w nim dużo - usprawniono cykl dnia/nocy, dodano nowy system pogodowy, lokomotywę EP09, całkowicie na nowo wykonano działanie sprzęgów. I tutaj jest coś, co mnie niesamowicie cieszy - po dłuższym przestoju, jeśli chodzi o nowe, duże i podstawowe funkcjonalności w końcu pojawiła się aktualizacja, która naprawdę dała niezłego kopa tedekowi, jeśli chodzi o możliwości zabawy - deszcz, śnieg, noc, dzień jest super! Jedynie brakuje opcji, by zamiast zdefiniowanych presetów ustawiać warunki pogodowe suwaczkami na wzór MaSzyny (później może zrobię na to ticketa). Zabawa w spinanie przewodów jest naprawdę super, mimo, że brakuje opcji podpięcia przewodu ogrzewania wagonów (aczkolwiek to detal, który można dodać przy dopieszczaniu sprzęgów). Usprawnienia do edytora również są naprawdę wygodne, jak sensowne okienko edycji wpisów semaforów (jedynie zamiast samych cyferek można by dodać okienka przy każdym polu, które mówiły by, co można w nich wpisać (czyli w sumie przeniesienie poradnika od wpisów wprost do samego symulatora)). "Nowe" stare modele sygnalizatorów również są wykonane przyzwoicie, zdecydowanie są one czymś świeżym i fajnie wymieniają stare, wysłużone modele, szczególnie łącząc się z innymi zmianami z poprzednich wersji, jak nowe podkłady/podsypki czy obiekty. EP09, czyli w końcu coś nowego mimo, że nie przypadła mi za bardzo do gustu, to jest, działa, jeździ i prądzi, przełamując w końcu zastój, jeśli chodzi o brak nowych pojazdów w TD2.

Wracając do tematu rozwiązania problemu małej popularności wersji testowych proponuję, by pierwsza tura testów łatek/małych aktualizacji odbywała się tak jak dotychczas, czyli jedynie dla Sponsorów, aczkolwiek testy wydań dużych/wprowadzających znaczne zmiany odbywała się w gronie wszystkich użytkowników. Aby zachęcić do udziału w niej, co by nie było takich pustek na serwerach, można by zorganizować mini-sesję, która by pozwoliła zebrać większe grono graczy w jednym momencie i pozwoliła bardziej odwzorować realia serwera PL1, aby testowanie jak dotychczas nie ograniczało się do 2h gry na singlu (gdzie wielu funkcjonalności nie da się przetestować) i pół godziny na multi z uwagi na puste serwery. Sesja taka mogłaby być nadzorowana przez członków zespołu Deweloperów lub innych oddelegowanych do tego celu członków zespołu, którzy mogliby zbierać wtedy uwagi graczy i zgłoszenia błędów, które można poprawić i dopieścić. Jeśli takie rozwiązanie by wypaliło, to można wtedy pomyśleć o drugiej turze testów, jedynie dla Sponsorów, którzy weryfikowaliby, czy błędy zostały poprawione. W ten sposób uniknęło by się tak poważnych błędów, jak timeouty przez wagony, brak kolizji z wagonami w trakcie oblotów, czy mniejszych błędów (np. skopane kolory czcionek, które wróciły), w tym takich, które idzie naprawić w chwilę i którymi jest potem zalewany git po każdym wydaniu (przykład, przykład, przykład).

Niestety, nowa wersja ma również parę niedociągnięć, które prawdopodobnie wynikają z wydania w pośpiechu, braku chęci na dokończenie niektórych funkcjonalności, czy jakichkolwiek innych czynników. Mimo, że został zaimplementowany system deszczu, działających wycieraczek w EP09 czy kropel wody ściekających po szybach w wagonach, to sama lokomotywa już nie posiada sprawnych wycieraczek, które mogłyby pozbywać się brakujących kropel deszczu z szyb. W siódemkowatych nawet nie ma animacji wycieraczek, aczkolwiek tutaj może znów przewijać się problem użyczonych modeli i problemach z ich modyfikacją, tak więc jest to problem nieco inny. Sama EP09 o ile z zewnątrz jest śliczna, o tyle w środku mam dość mieszane odczucia. Pulpit mimo użycia Substance Paintera wygląda zbyt nieskazitelnie, zbyt czysto, miejscami wręcz paintowo, co kłóci się z wyglądem zewnętrznym lokomotywy. Brakuje takiego wykończenia, co by można było faktycznie powiedzieć "wow!". Same dźwięki również nie są idealne, bardzo się zaskoczyłem m.in dźwiękiem syreny bodajże tonu wysokiego, który jest recyklingiem starego i powtarzalnego dźwięku, który jest w tedeku od lat i jest bardzo taki sobie. Brakuje jakieś biblioteki, która pozwoliła by na losowanie dźwięków syren z bazy kilkunastu różnych dźwięków, co by nieco to zróżnicować. Inną sprawą jest również optymalizacja symulatora, która z wersji na wersję spada co raz bardziej. Mając ten sam sprzęt, bawiąc się nieraz w małe sesje spalinowe sam widzę, jak TeDek zżera zasoby jak komar dobrawszy się do człowieka. W okolicach 2020 roku, spokojnie mogłem uruchomić koło 7 instancji symulatora. W 2022 roku już mniej, aczkolwiek po drodze była aktualizacja silnika Unity, tak więc idzie to zrozumieć. Mimo wszystko, dziś próba odpalenia więcej niż 3-4 instancji to wyrok śmierci dla sprzętu, a używanie edytora w jednej instancji na małej scenerii zapycha RAM do granic, zżerając praktycznie całą dostępną moc procesora, dopóki mocno nie skręci się ustawień graficznych. 2 lata temu nawet na ogromnej scenerii pokroju Dobrzyńca nie miałem takich problemów, jak dziś na malutkiej scenerii!

Rozumiem, że z uwagi na przesuwanie wydania EP09 czy zniecierpliwienie użytkowników wydanie mogło być przyspieszone, ale czy to nie wyrządziło przypadkiem więcej szkody niż pożytku? Ja osobiście wolałbym poczekać jeszcze ten miesiąc, przeżyłbym brak epoki, aczkolwiek ucieszyłbym się, że ten miesiąc, dwa później pojawiło się stabilne wydanie, które jest dobrze zoptymalizowane, wolne od poważnych błędów i sprawiające naprawdę masę frajdy. Wbrew pozorom, małe błędy potrafią naprawdę zniechęcić do gry, a pokaz slajdów na niektórych sceneriach skutecznie odrzuca mnie od uruchamiania czegokolwiek, czy to maszynisty, czy dyżurnego.

Rozdział 2: Czy priorytet niektórych zmian i propozycji musi być tak niski?
Przechodząc do dalszej części tekstu, chciałbym zahaczyć tutaj o temat naszego gita oraz decyzji na temat priorytetów wprowadzanych poprawek, zmian i usprawnień.

Dzięki temu wydaniu lista jest zdecydowanie krótsza, aczkolwiek dalej jest parę kwestii (poniżej kilka przykładów), których osobiście nie rozumiem i chciałbym zapytać się innych o opinię, czy faktycznie się zgadzają z tym, co widzą:
  • #2692 - Możliwość zmiany przypisanych klawiszy w ustawieniach - podstawowa funkcjonalność każdego symulatora od 2 lat wisi z labelem "Koncepcja". Od czasu usunięcia z symulatora konfiguratora Unity nie ma żadnej opcji zmiany przypisanych klawiszy. Funkcja tak podstawowa zginęła w gąszczu setek ticketów i nie została ruszona od tego momentu, dość istotna z punktu widzenia innych symulatorów
  • #2851 - Brak możliwości interakcji z wagonami (SM42) - mimo 1,5 roku od utworzenia ticketu i wysokiego priorytetu, absolutnie nic się pod tym względem nie zmieniło i problem występuje do dziś i męczy każdego manewrującego maszynistę. Problem wpływa bezpośrednio na rozgrywkę, w tym na jej podstawowe funkcjonalności.
  • #3406 - Blask końcówek wagonów pasażerskich i nie tylko. - skoro było takie skupienie na trybie nocnym, dzięki czemu ładnie świecą semafory, latarnie i inne różne elementy, to dlaczego końcówki dostały label "Koncepcja", skoro również są istotnym elementem dla dyżurnych ruchu? Zgodnie z instrukcjami, dyżurny ruchu ma obowiązek sprawdzenia, czy pociąg posiada końcówki podczas przejazdu przez posterunek, a z nowo dodanym i usprawnionym trybem nocnym "świecąca" tekstura niewiele jest w stanie zdziałać.
  • #3288 - Semafor z sygnałem Ms2 zmieni się na S2 jeśli poprzedza go Tm z sygnałem Ms2 - błąd dość poważny, a milestone otrzymał bardzo odległy - nie do końca to rozumiem.
  • #3065 - Niechciana zmiana rozdzielczości ekranu w windowed mode - mały błąd, przewijający się od roku, niesamowicie irytujący. Przenoszony na wiele milestonów, do dziś nie ruszony. Każda zmiana drobnych ustawień to męka ze skalowaniem okna rozciągniętego na kilka monitorów, nie mówiąc o konfiguracji drobnych rzeczy, które wymagają częstego otwierania okna.
  • #2881 - Rozkalibrowany hassler w EN57 - błąd, który jest również irytujący i wprowadzający w błąd, gdy symulator krzyczy o przekroczeniu prędkości, a Hasler wskazuje prędkość dozwoloną. Problem nie dotyczy jedynie EN57, a widoczny jest również np. w EU/EP07, gdzie jazda 125 km/h przesuwa wskazówkę na ok. 127/128 km/h. Wysoki priorytet, błąd zgłoszony 1,5 roku temu, występujący jeszcze dłużej, do dziś nie ruszony. Jaki sens jest w takim bądź razie tych priorytetów?

Przedstawione wyżej tickety to efekt przeglądania gitlaba i przeglądania, co się na nim dzieje. Jest jeszcze mnóstwo innych ticketów, które prosiłyby się o rozwiązanie, ale większość z nich to są drobiazgi niewpływające na grę, tak więc ich tutaj nie przytaczam. Problemem jest również zostawienie poprawek nowo wprowadzonych funkcji w poprzednich wydaniach, które zawierały błędy i tickety je opisujące wiszą nieraz latami.

Ewentualnie, innym pomysłem jest prowadzenie ankiet wśród użytkowników, gdzie to oni sami wybieraliby na przykład 5 elementów, usprawnień z istniejących błędów, które chcieliby ujrzeć w następnym wydaniu. Taka ankieta byłaby poprzedzona zbieraniem listy ticketów w wątku na forum przez okres powiedzmy tygodnia (a mamy w społeczności wiele osób orientujących się w gitlabie), po czym przez kolejny tydzień trwała by ankieta, w której użytkownicy wybieraliby 5 najbardziej dla nich istotnych ticketów do rozwiązania do następnego wydania. Takie wydarzenie możnaby było przeprowadzać po każdym wydaniu stabilnym symulatora (włącznie z łatkami).

Jeśli ktoś ma inną opinię na ten temat lub chciałby się wypowiedzieć, zapraszam do dyskusji. Z chęcią posłucham Waszych głosów :)

Rozdział 3: Podsumowanie
Słowem podsumowań - jako były członek Zespołu TD2 miałem okazję widzieć co się działo też od wewnątrz - bardzo się cieszę, że symulator ruszył z dopalaczem do przodu. Nowe funkcjonalności, pojazdy, pomysły - zaczyna to wyglądać fajnie, kompletnie i słodko, mimo wszystko jest parę problemów, które trapią każde wydanie i to, co przedstawiłem wyżej to są rzeczy, które przyszły mi do głowy podczas pisania tego posta, stąd liczę, że jak o czymś zapomniałem, to ktoś inny doda swoje przemyślenia do tej ściany tekstu :) Scenerie wyglądają co raz ładniej, są co raz bardziej szczegółowe, symulator zyskuje co raz więcej realistycznych funkcjonalności, a biblioteka obiektów, pojazdów i innych elementów się powiększa - chwała Wam za to, deweloperzy, osoby współpracujące z nimi i twórcy scenerii! Jednak prosiłbym o to, żeby może zatrzymać się na chwilę i spojrzeć na inne elementy - spadającą wydajność, optymalizację czy zbierającą się hałdę małych, irytujących błędów dotyczących nowych funkcjonalności, które nie są naprawiane i na dłuższą metę zniechęcają do gry. Może wystarczy bardziej "wkręcić" społeczność w ten proces podczas testów, wykorzystując idee przedstawione wyżej, jak i nowe, które może gdzieś tam wpadną? Zapraszam do rozmowy wszystkich, bez wyjątku. Miłośników, jak i przeciwników projektu, zaawansowanych, jak i casualowych graczy.

Na koniec, cytując z tego wątku:
Cytat: xoorbes
Zamykam, zanim do deweloperów dotrze, że źle robią rozwijając symulator.

Nie! Nie idźcie tym tropem. Użytkownicy wykorzystują forum do dyskusji na temat problemu trapiącego symulator, a w zamian dostają odpowiedź jak wyżej. Z dyskusji powinniśmy wyciągać wnioski, a nie ubijać je łopatą! Nikt nie mówi, że deweloperzy robią źle, rozwijając symulator. Po prostu społeczność zwraca uwagę na istniejący problem i posyłanie takich tekstów w jej stronę jest nieprzyzwoite. Wystarczyło zostawić pierwsze zdanie, udzielające odpowiedzi na problemy graczy w wątku, bez docinania im na koniec. Od razu mówię, że ten cały post nie jest formą ataku na zespół czy osoby z nim współpracujące, a wskazaniem, co trapi mnie, jako przeciętnego gracza.

Tym akcentem chciałbym życzyć wszystkim miłego wieczoru. Bawmy się dobrze w symulatorze, deweloperom życzmy cierpliwości i chęci do pracy, trzymajmy za nich kciuki!

~KMS
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2023, 19:20:18 wysłana przez KMSzczecin »
Projekty: Rozkazownik (generator rozkazów pisemnych, multilanguage!) | Brenno | Dobrzyniec | Kłosowice [WiP - ETAP III].

To wszystko jest tylko snem. Za chwilę się obudzisz... Dobranoc...

Offline PociagowyAlex

  • User
  • Wiadomości: 27
  • Siła reputacji: 131
  • PociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezesPociagowyAlex prezes
  • Dziecinny nick, a zachowuje się jak dorosły
Odp: Luźne przemyślenia na temat wydań
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Listopada 2023, 20:15:49 »
A więc przedstawię swój punkt widzenia

Cytuj
Aby zachęcić do udziału w niej, co by nie było takich pustek na serwerach, można by zorganizować mini-sesję
Sądzę iż jest to dobry pomysł, nie każdy ma czas na przysłowiowe "teraz", lepiej jest zrobić taką sesje (oczywiście po wcześniejszym poinformowaniu potencjalnych zainteresowanych).

Cytuj
Sesja taka mogłaby być nadzorowana przez członków zespołu Deweloperów lub innych oddelegowanych do tego celu członków zespołu
W pewnej ś.p. gierce było to robione tak, że był specjalny sztab osób do prowadzenia sesji, byli to budowniczy (kostruktorzy), administratorzy oraz modulatorzy moderatorzy.
Czy sesje sprawdziły by się w TD2? Możliwe, zależy zapewne od tego w jakie dni tygodnia i o jakich porach sesje były by robione.

Cytuj
Niestety, nowa wersja ma również parę niedociągnięć, które prawdopodobnie wynikają z wydania w pośpiechu, braku chęci na dokończenie niektórych funkcjonalności
Moje osobiste zdanie jest takie, iż lepiej poprawić wszystko o czym wiadomo, żeby nowa aktualizacja nie okazała się "rakiem", przez który ludzie odchodzą z gry, czy to tylko na teraz, czy już na zawsze.
Czysto teoretycznie nikt nie narzuca jak najszybszego wydania (no może poza plebsem, który ujrzał na forum screena z EP09 i wystrzelił korek od szampana).
Co do tych przedpremierowych screenów - uważam, iż lepiej jest takie wysyłać wtedy, gdy wydanie jest na ostatniej prostej (powód - patrz linijka wyżej).

Cytuj
Brakuje jakieś biblioteki, która pozwoliła by na losowanie dźwięków syren z bazy kilkunastu różnych dźwięków
Żeby taką bibliotekę stworzyć, trzeba najpierw mieć nagrane (czy to w mp3, czy to w aac, czy czymkolwiek innym) RP1 bez pobocznych dźwięków (przejazdu, dźwięków lokomotywy itp. itd.).

Cytuj
używanie edytora w jednej instancji na małej scenerii zapycha RAM do granic, zżerając praktycznie całą dostępną moc procesora
GTX1050, CPU oraz RAM robią brrrrrr...
Również temperatura skacze, podczas normalnej pracy komputera ma on temperaturę około 30 stopni, a przy odpalonym edytorze TD2 liczby oscylują w 65-70 stopniach.

Cytuj
Ewentualnie, innym pomysłem jest prowadzenie ankiet wśród użytkowników, gdzie to oni sami wybieraliby na przykład 5 elementów, usprawnień z istniejących błędów, które chcieliby ujrzeć w następnym wydaniu
Yooo, that's a great idea! Zastanawiam się tylko, czy 5 to jest wystarczająco, za dużo czy być może za mało...



To teraz coś ode mnie:

Zacznę od rzeczy ułatwiających życie ludziom, czyli edytowanie semaforów w edytorze - świetnie wam to wyszło! Tego było potrzeba.
Wyszła również EP09, dostępna do końca listopada tylko dla sponsorów, czytajta ze zrozumieniem ludzie i nie piszcie 1500 100 900 wątków o brak EP09 :-X
Miałem okazję przejechać się EP09 w trybie singleplayer, wyszła wam bardzo dobrze (hamowanie ED yesyes), mam nadzieje, że przestarzałe modele EU/EP07/08 oraz SM42 dostaną jakiś remake (po prostu żeby to wyglądało w jakiś sposób).

Teraz pora na rzeczy mniej przyjemne:
Nie będę wymieniał tego co KMS, nie uważam to za potrzebne, ładnie wam opowiedział ;)
Oprócz EP09 znowu wyszło pare wagonów towarowych, a że tak spytam... co z pasażerskimi? Bo te co mamy to też takie pod względem jakościowym takie se...
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że konstruktorzy mają swoje życie prywatne i nie siedzą 24/7 w TD2 ;D

Cytuj
Miałem okazję przejechać się EP09 w trybie singleplayer
Co do singla, to po odpaleniu symulacji czas od razu się przesuwa do przodu o 10-15 minut, przez co na start mamy opóźnienie ;)

Cytuj
Od razu mówię, że ten cały post nie jest formą ataku na zespół czy osoby z nim współpracujące, a wskazaniem, co trapi mnie, jako przeciętnego gracza
Same here :)


Ps: Zmienianie nicków jest zablokowane blisko 3 lata, będzie tak do zawsze, czy może jednak kiedyś dobre dusze pozwolą na zmianę ;D

To raczej tyle ode mnie, nauka czeka, a tu się prawie godzina na pitolenie poszłaaa...
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2023, 20:18:25 wysłana przez PociagowyAlex »
Alex aka. Loviche

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 701
  • Siła reputacji: 401
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Luźne przemyślenia na temat wydań
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Listopada 2023, 20:48:34 »
Poruszyłeś wiele wątków, postaram się je zgrupować i w miarę zwięźle się do nich odnieść:
  • wydanie, testy, błędy, itp - Tak naprawdę źródłem problemu są nasze możliwości wydawnicze i sposób przygotowania kolejnych kompilacji. Od długiego czasu myślimy nad zmianą tego, być może niedługo się to w końcu uda i będziemy w stanie robić wydania znacznie częściej, ale ze znacznie mniejszą (nową) zawartością, czy wręcz po naprawieniu kilku błędów. Musimy wdrożyć dwie kluczowe zmiany aby to mogło mieć miejsce, prace trwają. Gdy to się uda, zniknie automatycznie wiele problemów które poruszyłeś.
  • wydajność - poza kwestią związaną ze sprzęgami, która zostanie niedługo rozwiązana w nadchodzącym patchu, system dnia i nocy, oraz nowe modele na pewno będą zwiększały wymagania, od tego nie ma ucieczki. Te kilka lat temu jak wspominasz, nie było ani jednego modelu z teksturą 8k. Dziś mamy ich kilkanaście, materiałów na EP09 jest więcej niż jeden, w w ramach jednego materiału jest kilka tekstur składających się na tzw. PBR. Jakiś czas temu weszły też odbicia środowiska na powierzchniach taboru. To wszystko zwiększa wymagania. Z dobrych informacji, jest pomysł na zmniejszenie ilości obiektów wczytanych w ramach scenerii, dyskusje nad implementacją trwają, tak więc światełko w tunelu powoli zaczyna się świecić.
  • błędy "zniechęcające", "wiszące latami" - rozmawialiśmy już o tym wewnętrznie i po wydaniu patcha, na pewno spróbujemy zmniejszyć listę otwartych ticketów z gitlaba.
  • minisesja - zapraszam do organizowania :) to zajmuje czas, nie mamy na razie żadnych sensownych narzędzi, żeby to przyśpieszyć, ale jest kilka osób w społeczności które mają doświadczenie w tym zakresie. 
Cytuj
Mimo, że został zaimplementowany system deszczu, działających wycieraczek w EP09 czy kropel wody ściekających po szybach w wagonach, to sama lokomotywa już nie posiada sprawnych wycieraczek, które mogłyby pozbywać się brakujących kropel deszczu z szyb. W siódemkowatych nawet nie ma animacji wycieraczek, aczkolwiek tutaj może znów przewijać się problem użyczonych modeli i problemach z ich modyfikacją, tak więc jest to problem nieco inny.

Nie mamy shadera, który by symulował "ścieranie" kropel pod wycieraczkami, to nie jest trywialne do rozwiązania, więc uruchomienie animacji wycieraczek, bez tego shadera jest bez sensu. Co do "siódemkowatych" to sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie.

Zamknięcie poprzedniego wątku vs dyskusja - ja nie mam problemu z dyskusją, ale jak widzę teksty w stylu "po co ta animacja sprzęgów, to mi do niczego niepotrzebne", to ręce opadają. Więc do póki dyskusja jest na poziomie, to wątek pozostanie otwarty, a jak zacznie się znowu lament, nie działa, nie działa, nie działa. to obecny wątek podzieli los poprzedniego.

Cytat: PociagowyAlex
Co do singla, to po odpaleniu symulacji czas od razu się przesuwa do przodu o 10-15 minut, przez co na start mamy opóźnienie ;)
Jest już naprawione i będzie w najbliższym patchu.

Cytat: PociagowyAlex
[...] Moje osobiste zdanie jest takie, iż lepiej poprawić wszystko o czym wiadomo [...]
To nie jest takie proste. Czasami musimy wybrać mniejsze zło. Często jest to związane np. z dostępnością deweloperów, czasami musimy postawić gdzieś tamę i w końcu wydać kolejną wersję, bo w innym przypadku wydanie będzie się przeciągało w nieskończoność. Te sprzęgi, to wypadek przy pracy.

Cytat: PociagowyAlex
Oprócz EP09 znowu wyszło pare wagonów towarowych, a że tak spytam... co z pasażerskimi?
Usiłujemy zdobyć dokumentację do całej serii 111A, 112A, 113A, 120A, 304C, 609A 110Ac niestety na razie bez żadnych pozytywnych efektów. Jak ktoś ma dostęp do takiej dokumentacji, albo kontakty w FPS Poznań to zapraszam na priv do mnie.
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2023, 21:08:47 wysłana przez xoorbes »

Offline KMSzczecin

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 448
  • Siła reputacji: 667
  • KMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezes
  • Na odbieraniu SDB. Jam jest Pan Konkuktor.
    • Mój blog ;)
Odp: Luźne przemyślenia na temat wydań
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Listopada 2023, 21:02:11 »
- wydanie, testy, błędy, itp - Tak naprawdę źródłem problemu są nasze możliwości wydawnicze i sposób przygotowania kolejnych kompilacji. Od długiego czasu myślimy nad zmianą tego, być może niedługo się to w końcu uda i będziemy w stanie robić wydania znacznie częściej, ale ze znacznie mniejszą (nową) zawartością, czy wręcz po naprawieniu kilku błędów. Musimy wdrożyć dwie kluczowe zmiany aby to mogło mieć miejsce, prace trwają. Gdy to się uda, zniknie automatycznie wiele problemów które poruszyłeś.

Brzmi sensownie i fajnie, aczkolwiek na sytuację "na teraz" planowane jest wdrożenie rozwiązań usprawniających aktualne problemy? Co z propozycją zmiany formuły wydań testowych, ankiet?
Poza tym, na Mattermoście przewinął się wpis @Krzys292 mówiący o "braku osób do pracy" - skoro taki problem istnieje, to jest planowane jego zalepienie przynajmniej w jakieś części przez zatrudnianych z zewnątrz koderów opłacanych ze środków ze Sponsora?

- wydajność - poza kwestią związaną ze sprzęgami, która zostanie niedługo rozwiązana w nadchodzącym patchu, system dnia i nocy, oraz nowe modele na pewno będą zwiększały wymagania, od tego nie ma ucieczki. Te kilka lat temu jak wspominasz, nie było ani jednego modelu z teksturą 8k. Dziś mamy ich kilkanaście, materiałów na EP09 jest więcej niż jeden, w w ramach jednego materiału jest kilka tekstur składających się na tzw. PBR. Jakiś czas temu weszły też odbicia środowiska na powierzchniach taboru. To wszystko zwiększa wymagania. Z dobrych informacji, jest pomysł na zmniejszenie ilości obiektów wczytanych w ramach scenerii, dyskusje nad implementacją trwają, tak więc światełko w tunelu powoli zaczyna się świecić.

Trzymam kciuki w takim bądź razie. Każdy krok w kierunku większych klatek to na pewno krok do przodu ;)

- błędy "zniechęcające", "wiszące latami" - rozmawialiśmy już o tym wewnętrznie i po wydaniu patcha, na pewno spróbujemy zmniejszyć listę otwartych ticketów z gitlaba.

Trzymam za słowo!

- minisesja - zapraszam do organizowania :) to zajmuje czas, nie mamy na razie żadnych sensownych narzędzi, żeby to przyśpieszyć, ale jest kilka osób w społeczności które mają doświadczenie w tym zakresie. 

Przydałaby się w takim bądź razie informacja dla takowych osób przed wydaniami testowymi.

Nie mamy shadera, który by symulował "ścieranie" kropel pod wycieraczkami, to nie jest trywialne do rozwiązania, więc uruchomienie animacji wycieraczek, bez tego shadera jest bez sensu. Co do "siódemkowatych" to sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie.

No to poczekamy na to. Jest wyjaśnienie, jest sens.

Zamknięcie poprzedniego wątku vs dyskusja - ja nie mam problemu z dyskusją, ale jak widzę teksty w stylu "po co ta animacja sprzęgów, to mi do niczego niepotrzebne", to ręce opadają. Więc do póki dyskusja jest na poziomie, to wątek pozostanie otwarty, a jak zacznie się znowu lament, nie działa, nie działa, nie działa. to obecny wątek podzieli los poprzedniego.

Skoro takie posty nic do dyskusji nie wnoszą, po to jest zespół moderacji, aby takie posty usuwać.
Projekty: Rozkazownik (generator rozkazów pisemnych, multilanguage!) | Brenno | Dobrzyniec | Kłosowice [WiP - ETAP III].

To wszystko jest tylko snem. Za chwilę się obudzisz... Dobranoc...

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 701
  • Siła reputacji: 401
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Luźne przemyślenia na temat wydań
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Listopada 2023, 21:13:09 »
Cytuj
Brzmi sensownie i fajnie, aczkolwiek na sytuację "na teraz" planowane jest wdrożenie rozwiązań usprawniających aktualne problemy? Co z propozycją zmiany formuły wydań testowych, ankiet?
Poza tym, na Mattermoście przewinął się wpis @Krzys292 mówiący o "braku osób do pracy" - skoro taki problem istnieje, to jest planowane jego zalepienie przynajmniej w jakieś części przez zatrudnianych z zewnątrz koderów opłacanych ze środków ze Sponsora?
Zastanowimy się jak to ogarnąć.

Cytuj
Skoro takie posty nic do dyskusji nie wnoszą, po to jest zespół moderacji, aby takie posty usuwać.
To wygeneruje za chwilę serię wpisów, ze niedobra administracja cenzuruje forum. Wolę zamknąć i nie nakręcać dalszego bicia piany.
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2023, 21:14:48 wysłana przez xoorbes »

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 701
  • Siła reputacji: 401
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Luźne przemyślenia na temat wydań
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Listopada 2023, 21:36:10 »
Żeby dobrze wybrzmiało, bo mam nieodparte wrażenie, że nie wyraziłem się wystarczająco jasno odnośnie:

Cytuj
Nie! Nie idźcie tym tropem. Użytkownicy wykorzystują forum do dyskusji na temat problemu trapiącego symulator, a w zamian dostają odpowiedź jak wyżej. Z dyskusji powinniśmy wyciągać wnioski, a nie ubijać je łopatą! Nikt nie mówi, że deweloperzy robią źle, rozwijając symulator. Po prostu społeczność zwraca uwagę na istniejący problem i posyłanie takich tekstów w jej stronę jest nieprzyzwoite. Wystarczyło zostawić pierwsze zdanie, udzielające odpowiedzi na problemy graczy w wątku, bez docinania im na koniec. Od razu mówię, że ten cały post nie jest formą ataku na zespół czy osoby z nim współpracujące, a wskazaniem, co trapi mnie, jako przeciętnego gracza.
To działa w obie strony. Jeżeli oczekujecie przyzwoitości, to bądźcie również przyzwoici. Moim nadrzędnym celem jest zespół i dopóki mam coś tutaj do powiedzenia, to się nie zmieni. Czy się to komuś podoba czy nie, to zespół jest najważniejszy. Nie będę stał bezczynnie i patrzył jak ktoś nie szanuje naszej pracy. Dla osób, które nie pamiętają, polecam ten wątek. Oczywiście popełniamy błędy, ale zanim coś się skrytykuje, to trzeba się zastanowić nad formą tej krytyki. Bo można dokładnie to samo przekazać w sposób wywarzony, czego dobrym przykładem jest Twój wpis w tym wątku, nie wylewając kubła pomyj na ludzi, którzy stoją za tym symulatorem, bo bez nich nie będzie kolejnego wydania. Warto o tym pamiętać.
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2023, 22:23:26 wysłana przez xoorbes »

Offline WolnaNazwa

  • User
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 81
  • WolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezes
Odp: Luźne przemyślenia na temat wydań
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Listopada 2023, 23:51:07 »
Z tym szacunkiem to bez przesady, skoro na grzeczną sugestię występowania problemu na scenerii jej współautor, Moderator-Weteran-Konstruktor-Sponsor, odpowiada szyderą. Ja też mogę być złośliwy, tylko czy o to w tym wszystkim chodzi? Zwracam się z prośbą o zaprzestanie takich wypowiedzi. Pozdrawiam wszystkie osoby zaangażowane w ten projekt.