Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.  (Przeczytany 1010 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stefaneczeq

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Siła reputacji: 383
  • Stefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezes
  • Ten świat nie zasługuje na cyklometan.
Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« dnia: 28 Kwietnia 2024, 17:00:37 »
Ostatnimi czasy na forum poruszony został temat wprowadzenia nowych sposobów na poruszanie się w symulatorze tak, aby można było szybciej pokonywać większe odległości. Z tego co pamiętam autor posta został wyśmiany, a samego wątku znaleźć nie mogę, a, że na forum od trzech dni wieje nudą, postanowiłem rozpocząć nowy.

Aktualnie mamy opcje biegu z zawrotną prędkością około 35km/h, która jednak przy konieczności pokonania większych dystansów nadal wydaje się zbyt mała. W trybie dyżurnego istnieje też opcja teleportacji, wiadomo jednak, że "teleportów" nie można ustawić jak się chce i ogólna zmiana ich lokacji niezbyt zależy od dyżurnego. Moim zdaniem problem ten został ciekawie rozwiązany w grze "derail valley", gdzie gracz ma możliwość teleportowania się w miejsce, które wskazuje myszką.

Można by było wprowadzić jeszcze większą prędkość poruszania, przy założeniu, że wtedy postać gracza nie jest widoczna. Co do realizmu, wiadomo, idealnie nie będzie, chociaż w symulatorze już teraz zdarza się zobaczyć przelatującego dyżurnego, czasami więc trzeba znaleźć złoty środek.

Ciekawy jestem opinii innych użytkowników, czy Waszym zdaniem jest sens wprowadzać jakieś zmiany, a jeśli tak, to jakie macie propozycje?

Online robsonista

  • User
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Siła reputacji: 44
  • robsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchu
  • Miłość ponad wszystko!💕
Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Kwietnia 2024, 17:20:13 »
Uważam, że wprowadzenie proponowanej przez Ciebie zmiany byłoby bardzo sensowne. Ewentualnie można by umożliwić graczowi latanie, choć to jest jeszcze mniej realistyczne niż takie teleportowanie się kursorem. Podpinam się pod pomysł Stefaneczqa i mam nadzieję, że taka możliwość będzie kiedyś w naszym symulatorze.
🚂 Coś się klei, ale raczej nie dojdzie nawet do SSS. Jeśli masz jakieś problemy w TD2(naprawdę wiem coś o tym) i chciałbyś się komuś wyżalić, ale nie masz komu, zgłoś się do mnie, z chęcią cię wysłucham :). Kompletna eLka w edytorze. Mogę jednak spróbować zrobić schemat na wajchy. Chcesz? Zapraszam na MM lub PW.
Największy fan Edzia w TD2 😘https://youtu.be/ZOB8shXLKM4
Przeczytaj to koniecznie! https://ntpd.eu/epXlz

Online Rendzi20

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Siła reputacji: 263
  • Rendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezes
  • Naczelny Prowokator TD2
Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Kwietnia 2024, 18:08:09 »
latanie w symulatorze kolejowym no oczadział do końca  >:( >:( najsensowniej było  by dokonać zmian w teleportacji bo zwiększenie jeszcze bardziej prędkości biegu jest sprzeczne z realiami 

Offline Ponury_Grzybiarz

  • User
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 10
  • Ponury_Grzybiarz dróżnik obchodowyPonury_Grzybiarz dróżnik obchodowy
Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Kwietnia 2024, 20:11:04 »
Dokąd przemieszcza się maszynista? Na tył składu, założyć końcówki i w zasadzie nie mam dalszych pomysłów. Zmiana pojazdu wymaga relogu, nie ma więc konieczności pokonania jakiejś odległości w tym celu. Jedynie dyżur może mieć jakieś poprawki, bo nie tylko nastawnie są odpowiedzialne za układanie drogi, czasem zwrotnicowy kica między rozjazdami.

Offline tommy001

  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 380
  • tommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezes
  • Sztejmenc!
Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Kwietnia 2024, 08:49:21 »
Podpisuję się obiema rękoma pod tym co napisał rendzi. Nic dodać nic ująć. Robimy symulator kolei a nie Arcade, tak więc moim zdaniem skoro w/w gatunek w swojej nazwie ma w jakimś stopniu odzwierciedlać rzeczywistość to trzymajmy się tego do końca mimo pewnych "niewygód". Cała właśnie w tym zabawa moim zdaniem.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2024, 15:33:16 wysłana przez tommy001 »
13th Gen Intel (R) Core (TM) i5-13400F 10C, RAM 32GB DDR6, 1TB SSD, NVIDIA GeForce RTX4070 12GB

Offline panmechanik2002

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Siła reputacji: 0
  • panmechanik2002 Kaźnik
Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Kwietnia 2024, 09:38:33 »
Ja bym jeszcze w ramach tego wątku poruszył kwestię kamery. Czasem by się chciało walnąć fajnego screena i zastanawia mnie co gdybyśmy mieli kamerę z 3 osoby jak w SR albo Trainz? Daję to tylko jako moje luźne przemyślenie. Wracając natomiast do tematu, wydaje mi się że jak już miały by być jakieś zmiany, to można by jeszcze polepszyć samą realistykę poruszania się po kabinie. Fajnie akurat w TSW i SR jest z możliwością wchodzenia do taboru po przez drzwi i tak samo faktyczne poruszanie się po kabinie pojazdu. Nie ukrywam że to co mamy obecnie my na modłę maszynową nie jest tragiczne, ale można by trochę urozmaicić rozgrywkę. Nie wiem, czekam na waszą opinię. 

Offline TrBLeMaker

  • Sponsor
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Siła reputacji: 1302
  • TrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezesTrBLeMaker prezes
Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Kwietnia 2024, 12:19:27 »
Wprowadzenie kamery z 3-ciej osoby wiązałoby się z gruntowną przebudową otoczenia na większości scenerii, dalej idąc zwiększenia ilości obiektów co by skutkowało mniejszą ilością fps-ów.
Widok drzew za którymi ukrywa się tekstura lasu a dalej puste zielone pola nie bawiły by oka nowych jak i starszych użytkowników.

Co do tematu. Jest dobrze, prędkość poruszania się można zmniejszyć, ale nie w drugą stronę.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 703
  • Siła reputacji: 402
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Kwietnia 2024, 14:17:59 »
Na temat kamer powiedziano i napisano już wiele, większość pomysłów zebrana jest w tym tikecie zbiorczym. Być może jakiś 'tryb fotograficzny' by się przydał do screenów. Daleki jednak jestem od takiego trybu dostępnego w trakcie jazdy. Bardziej widziałbym to jako mozliwość zalogowania się do (dowolnej) sesji multilayer jako 'widz'. Taki tryb mógłby mieć włączone 'latanie', być może postać wtedy mogłaby być niewidoczna dla innych gdy odrywa się od gruntu. W sumie, przy teleportacji z jednej nastawni na drugą, też można by wyłączać widoczność postaci... Taki tryb być może przydałby się też trenerom i moderatorom :D

Co do prędkości 'biegania', zdecydowanie tylko w dół, ewentualnie tryb 'rower' ;-) ale wtedy tylko po utwardzonej teksturze między nastawniami - zamiast teleportacji. Scenerii gdzie DR musi ręcznie przestawiać zwrotnice dla przebiegów pociągowych jest bardzo mało i są one niewielkie, więc nie stanowi to problemu. Wszelkie bocznice obsługuje sobie mechanik zazwyczaj, ewentualnie autor scenerii może tam poustawiać punkty do teleportacji jeżeli uzna, że jest to niezbędne. Zastąpienie tego turbo dyżurnym, nie jest moim zdaniem rozwiązaniem.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2024, 14:20:08 wysłana przez xoorbes »

Offline Draniu

  • User
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 77
  • Draniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezes
  • KD
Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Kwietnia 2024, 22:03:58 »
W trybie dyżurnego jeszcze rozumiem szybkie bieganie czy teleportację. Na większych sceneriach to zdecydowanie pomaga ba myślę że jest to raczej niezbędne. Ale maszyniście to zupełnie nie jest potrzebne. Po co i do czego ? Do biedronki czy innej zabki wystarczy zwykły bieg :P Końcówki włączyć czy pobiec w krzoki tez można normalnie.. Nie dosyc ze zupełnie nie potrzebne to w dodatku jeszcze bardziej nierealne.

Także nie psujcie tego symulatora zbędnymi pierdołami. Ciekawsze by było wsiadanie do np loka stojącego na szopie np będąc na scenerii :P Przyjeżdżamy np kiblem wysiadamy i bez relogow wchodzimy sobie do jakiegoś EU palimy brykę kompletujemy pudla i ogień na tłoki... Zamiast fruwania...
EN57AL-1938

Offline tokirium

  • User
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Siła reputacji: 33
  • tokirium dyżurny ruchutokirium dyżurny ruchutokirium dyżurny ruchutokirium dyżurny ruchutokirium dyżurny ruchutokirium dyżurny ruchu
Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Maja 2024, 12:20:26 »
To może wspomnę o mojej propozycji udoskonalenia teleportacji dyżurnego o możliwość definiowania i edytowania własnych punktów teleportacji w trakcie gry. Jeśli komuś nie wystarczałyby te przewidziane przez autora scenerii, bo np. chciałby stanąć w miejscu gdzie miałby lepszy widok na szlak, czy kontrolować spawnowane składy, manewry itp., to mógłby sobie zapisać miejsce w którym stoi jako nowy punkt teleportacji i nadać mu nazwę. Konfiguracja ich zapisywałaby się w jakimś pliku tekstowym w folderze scenerii, dzięki czemu łatwo byłoby sobie przywrócić oryginalne ustawienia jak się przekombinuje za bardzo.