Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Obiekty statyczne  (Przeczytany 1440 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline deemixx

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 215
  • Siła reputacji: 473
  • deemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezes
Obiekty statyczne
« dnia: 11 Grudnia 2023, 19:47:42 »
Jak wszyscy zdążyli już zauważyć w symulatorze zmniejsza się ilość zawartych obiektów statycznych, które de facto ograniczają budowę scenerii zarówno tych realnych jak i fikcyjnych, a co za tym idzie? Jako twórcy musimy się nieźle namęczyć, aby otoczenie spełniało wymagania realizmu w minimum 90% jeżeli chodzi o scenerie realne. Co do scenerii fikcyjnych takowe wymagania są o wiele niższe, co przekłada się na dużą ilość jaka ich wychodzi.
Co prawda, zarząd TD2 wyszedł z inicjatywą, aby przedkładać swoje propozycję w wątku dotyczącym obiektów, które bardzo urozmaiciły by nasze scenerie o coraz to ładniejsze otoczenie, ale jak się niestety okazuje owe modele (stół, krzesło, metalowa puszka), które zostały przedstawione w Tygodniku 47/2023 niewiele wniosą do otoczenia, dlatego na usta ciśnie się pytanie co z innymi propozycjami? Czy owe propozycje były tylko na pocieszenie?
Oczywiście, pewnego dnia była też mowa o takich obiektach statycznych jak: wózki jezdniowe, osie, które w/g deweloperów jest możliwe ich dodanie, co nie ukrywam wzbogaciło by niejedną bocznice czy też zakład naprawczy, ale jak na razie ten temat raczej został zamrożony i schowany na dno zamrażalki, a szkoda.
Kolejnym podpunktem jaki chciałbym poruszyć to układ zawartych obiektów w edytorze, a mianowicie budynki mieszkalne, kolejowe, nastawnie, dworce i inne, gdyż obecnie można uznać to za groch z kapusta. W dziale z budynkami znajdują się stare perony, które nigdy nie powinny się tam znaleźć a miejsce ich jest tam, gdzie znajdują się drogi, mosty czy też nowe perony.
Czy naprawdę tak trudno jest zrobić porządek, zwłaszcza, że raz już takie prace były wykonywane w innych katalogach?
Mam nadzieję, że Twórcy wypowiedzą swoje zdanie pod postem i nie pozostaną obojętni nad powyższymi spostrzeżeniami.
Polska to jedyny kraj, w którym kierowcy myślą, że gdy pociąg zwalnia przed przejazdem - to oni mają pierwszeństwo

Offline damianml

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Siła reputacji: 327
  • damianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezes
  • pcheŁKArz
Odp: Obiekty statyczne
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Grudnia 2023, 11:43:20 »
Pro po narzekania na braki, chciałbym zaapelować o dodawanie modeli które wniosą widoczne zmiany, a nie takie które jedynie dostrzegą ci którym się nudzi i godzinami biegają bo scenerii.. Największe "Wow" można zaobserwować w przypadku nowych modeli Dworców, Nastawni, a także bloków/domów i infrastruktury peronowej, tuneli czyli obiektów które są najbardziej widoczne... Do listy życzeń przydały by się nowe modele roślinności - Miło by było gdybyśmy otrzymali więcej Krzaków/Traw lub też generowanie trawy z poziomu "Emiterów cząsteczek". Obecnie krzaki/trawę tworzy się poprzez zatopienie drzewa w ziemi co myślę znacząco wpływa na płynność scenerii, im większe drzewo tym większa ilość "Trójkątów" right? Detale pokroju stoliki, krzesła wnoszą tyle ile nowe puszki czy też kabelki, są potrzebne ale maszynista który wchodzi tylko pojeździć nie zauważy znacząco zmiany.
~
naczelny toromistrz pcheŁKI
damianml3

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 695
  • Siła reputacji: 397
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Obiekty statyczne
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Grudnia 2023, 13:27:58 »
Na fali optymalizacji, na tę chwilę, zidentyfikowaliśmy 1500 obiektów, które musimy przejrzeć i podjąć decyzję czy wymagają naprawy/wymiany, czy mogą (lub muszą) zostać. Obiekty te (nie wszystkie oczywiście), najczęściej są wykonane w sposób nieoptymalny z punktu widzenia wydajności graficznej. Mówiąc kolokwialnie - zjadają FPSy. Samo przejrzenie tych obiektów zajmie pewnie miesiąc, czy dwa. Czeka nas tytaniczna praca, bo wszystko co będzie wymagało naprawy lub wymiany trzeba będzie kiedyś zrobić. To jest praca na lata, nie miesiące czy tygodnie. Będzie wymagała wykonania lub poprawienia kilkuset modeli, a oprócz tego musimy pracować nad normalnym rozwojem symulatora, reagować na bieżące potrzeby czy sytuacje. Więc nie naprawimy wszystkiego w tydzień. Nie wyrzucimy też wszystkich modeli od razu, nie martw się deemixx. Będziemy się też starali, aby wyrzucane modele zastępować nowymi.

Roślinność - ten temat cały czas czeka w kolejce. Chcemy wymienić całą roślinność na wersję taką, która pozwoli zintegrować ją również z porami roku, aby reagowały na wiatr, czy... przejeżdżający tabor. Gruby temat.

Nowe nastawnie - na pewno coś się pojawi, bo część z obecnych nastawni jest na czarnej liście :D

"Elementy widoczne" - bardzo byśmy chcieli wprowadzać setki nowości w tym zakresie, ale bez 10 nowych osób zajmujących się na poważnie modelowaniem, jest to nierealne. Jedyna możliwość, aby coś tu w miarę sprawnie (bo bywa obecnie z tym różnie) zmienić - to Wasze zaangażowanie. Jeżeli będą chętne osoby, to znajdziemy jakąś formułę, aby przeprowadzić ten proces sprawniej niż odbywało się to do tej pory. Wymiana statycznych obiektów jest stosunkowo prosta. Jeżeli to sobie dobrze opiszemy, zrobimy czytelne instrukcje, może pójdzie sprawniej. Warunek jest jeden, muszę mieć jasną deklarację, że są chętne osoby, żeby się w to realnie zaangażować, żeby był sens uruchamiać cały ten mechanizm. Wymagam pełnoletności (kwestie formalne przekazania dzieła) i podstawowej znajomości Blendera i Substance Paintera. Zrobienie modelu, to tylko pierwszy krok, trzeba go jeszcze pomalować :), a potem przygotować do osadzenia w Unity. Nie widzę problemu, aby podzielić tę pracę, jedni mogą modelować, drudzy malować, trzeci przygotować całość do osadzenia. Wszystko jest do dogadania, potrzebni tylko ludzie.

Podsumowując, zarówno po stronie autorów scenerii, jak i po naszej, przez najbliższe 2-3 lata będzie wiele pracy przy dostosowywaniu obecnego otocznia. Jak ktoś "umie w modelowanie" i chce pomóc w tej transformacji, zapraszam do kontaktu.

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Siła reputacji: 407
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Obiekty statyczne
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Grudnia 2023, 16:45:08 »
To tak łapiąc rekina za zęba i może próbując dowiedzieć się więcej, może też to rozjaśni trochę jakiej skali dotyczy ten problem - Czy któraś z nastawni i jednoczesnie signalboxów dodanych w przeciągu ostatnich 3 lat znajduje się na czarnej liście? Czy to się tyczy głównie modelowych weteranów które są od początkowych lat w symulatorze?
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2023, 18:25:19 wysłana przez MaciejakS »
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline deemixx

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 215
  • Siła reputacji: 473
  • deemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezes
Odp: Obiekty statyczne
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Grudnia 2023, 17:46:54 »
A co z modelami o których wspomniał Krzyś292? Mam na myśli obiekty bower_xx. Czy one pozostaną zastąpione nowymi modelami, które de facto są używane przez wielu autorów scenerii?



Jak przedstawia się sytuacja odnośnie modeli wózków jezdniowych, osi? Ten temat jest do zrealizowania w/g developerów.
Nadmienię tutaj, iż sam model wózka został przygotowany przez użytkownika Chudya.

Model poglądowy ze zmniejszoną ilością elementów.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2023, 17:48:55 wysłana przez deemixx »
Polska to jedyny kraj, w którym kierowcy myślą, że gdy pociąg zwalnia przed przejazdem - to oni mają pierwszeństwo

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 695
  • Siła reputacji: 397
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Obiekty statyczne
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Grudnia 2023, 19:43:30 »
To tak łapiąc rekina za zęba i może próbując dowiedzieć się więcej, może też to rozjaśni trochę jakiej skali dotyczy ten problem - Czy któraś z nastawni i jednoczesnie signalboxów dodanych w przeciągu ostatnich 3 lat znajduje się na czarnej liście? Czy to się tyczy głównie modelowych weteranów które są od początkowych lat w symulatorze?

Skalę będziemy znali jak otworzymy w Unity większość prefabów (obiektów), obejrzymy ich strukturę, zobaczmy jak wygląda model, jego mapa UV, materiały i czy jest sens walczyć z optymalizacją, czy trzeba model zrobić od nowa. Coś więcej pewnie będziemy w stanie napisać gdy ten proces będzie chociaż w połowie, na razie jesteśmy gdzieś na bladym początku tej listy.

A co z modelami o których wspomniał Krzyś292? Mam na myśli obiekty bower_xx. Czy one pozostaną zastąpione nowymi modelami, które de facto są używane przez wielu autorów scenerii?
Zostaną usunięte, nowe modele zostaną dodane. Nie będzie to zamiana 1:1, choć będziemy starali się odtworzyć mniej więcej coś podobnego. Autorzy scenerii będą musieli wrzucić nowe modele na miejsce starych. Być może napiszę jakiś automat, który zrobi zestawienie na jakich sceneriach występowały usunięte obiekty, takie zestawienie możemy np. dołączać do komunikatów o usuwaniu obiektów, ułatwi to na pewno pracę przy ich wymianie. Tam gdzie się da, postaramy się modele zastąpić automatycznie, ale nie w każdym przypadku tak się da z uwagi na wymiary nowego obiektu, domyślny obrót i położenie, które w starych obiektach wydaje się być czasami losowe, ktoś kto kiedyś wstawiał taki model, nie resetował współrzędnych i obrotu i tak jak się wstawiło do Unity, tak zostało zapisane.


Jak przedstawia się sytuacja odnośnie modeli wózków jezdniowych, osi? Ten temat jest do zrealizowania w/g developerów.
Nadmienię tutaj, iż sam model wózka został przygotowany przez użytkownika Chudya.

Wszystko jest do zrealizowania, ale nie na raz. Wstawianiem obiektów zajmuje się obecnie Lokol i ma długą listę rzeczy do wstawienia, jeżeli jest ticket na wózki/zestawy kołowe, to kiedyś zostanie zrobiony, ale kiedy i przez kogo - nie mam pojęcia.