Zgodnie z paragrafem § 14, ust. 6 obowiązującej instrukcji Ir-1:
"Gotowość pociągu do odjazdu zgodnie z ust. 3 zgłasza dyżurnemu ruchu wyprawiającemu ten pociąg uprawniony pracownik przewoźnika kolejowego (wyznaczony w regulaminie technicznym) w czasie poprzedzającym planowy jego odjazd według zasad określonych w regulaminie technicznym, podając:
– numer pociągu,
– numer i serię pojazdu trakcyjnego,
– długość pociągu w metrach,
– masę ogólną pociągu,
– informacje o znajdowaniu się w składzie pociągu wagonów z towarem niebezpiecznym lub/i towarem niebezpiecznym wysokiego ryzyka (TWR) podając ich liczbę i numery UN przewożonego towaru lub/i przesyłki nadzwyczajnej, podając numer uzyskanej zgody na przewóz przesyłki nadzwyczajnej będącej jednocześnie zarządzeniem przewozu przesyłki nadzwyczajnej w komunikacji międzynarodowej lub krajowej, bądź zarządzenia przewozu przesyłki nadzwyczajnej,
– godzinę zgłoszenia,
– własne nazwisko."
Wpis "Analiza na wywołanie" jest niezgodny (czyt. nie ma odzwierciedlenia) z instrukcją Ir-1. To maszynista zobowiązany jest podać dyżurnemu ruchu tzw. "analizę", a nie czekać na wywołanie. Tyle w temacie.