Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Panie i Panowie dyżurni ruchu!  (Przeczytany 8607 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bradko

  • User
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 13
  • bradko dróżnik obchodowybradko dróżnik obchodowy
Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« dnia: 28 Lipca 2019, 20:13:08 »
1. Jeżeli pytacie o drogę przed czasem, powiedzcie ILE przed czasem. Ja nie wiem, gdzie pociąg jest i kiedy chcecie i możecie go odprawić.
2. Pytanie o przedczasowy pociąg z LCS Gdańsk na szlak Zp, gdy pociąg jeszcze stoi na Południowym i niepowiedzenie o tym, jest bucerą.
3. Dzwonienie blokadą, gdy nie udzielono odpowiedzi, jest złamaniem regulaminu i bucerą maksymalną.
4. Nie oczekujcie natychmiastowej odpowiedzi od małej stacji, którą chcecie uszczęśliwić czterdziestoma minutami pt dla sześćsetmetrowego towara. Tu się trzeba zastanowić.
5. Nie oczekujcie natychmiastowej odpowiedzi od stacji z nastawnią mechaniczną. To, co Wam zajmuje sekundę, tu czasem trwa kilkadziesiąt. To, co widzicie na swoim SCS, ja muszę pamiętać. Poczekajcie, odpowiem.
6. I ogólnie nie oczekujcie natychmiastowej odpowiedzi na zupełnie niemożliwe do przewidzenia komunikaty. Czasami trzeba siku.


Offline Mikosek

  • User
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Siła reputacji: 916
  • Mikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezes
  • Uwielbiam ludzi którzy czegoś chcą...
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipca 2019, 20:33:19 »
1. Pytać się możesz o każdy pociąg przed planem(po za pasażerskimi, jeśli mają ph) jeśli znajduje się on na terenie twojej scenerii.
Przykładowa sytuacja: wystawiasz rozkład dla towarowego o godzinie 18:32 i otrzymujesz rozkład z wyjazdem o 19:20, który wręczasz mechanikowi. Od razu możesz pytać kolejnej stacji czy weźmie przed planem na dany szlak Z UWAGĄ, ŻE NIE MA TAKIEGO OBOWIĄZKKU!
2. Niby tak, ale większość tak robi nie tylko na scenerii Gdańsk.
Przykładowa sytuacja, która powtarza się na co dzień: siedzę sobie grzecznie na Parzęczewie i nagle słyszę dzwonek wiadomości. Sprawdzam i pisze do mnie dyżurny ze Skrzynek czy mogę wziąć jego pociąg(np.: towarowy) 30 minut przed planem. Oczywiście zgadzam się na to, ponieważ szlaki mam wolne, a kolejny planowy pociąg dopiero za 15 minut, więc luzik. Po 8-10 minutach pociągu nadal u mnie nie ma, więc pytam się dyżurnego ze Skrzynek co się dzieje. I dopiero wtedy dostaję łaskawie informację, że pociąg dopiero jedzie szlakiem Skrzynki - Wykno, więc na próżno się go spodziewałem w ciągu 10 minut. Raczej powinien marzyć, żeby dojechał w ciągu 20...
3. A według mnie to zależy od sytuacji. Jeśli napisałeś o 20:13:00, a o 20:13:30 już blokowałeś to rzeczywiście jest to niezbyt... Ale jeśli piszesz do dyżurnego o 20:13:00 i do 20:18:00 nie otrzymujesz odpowiedzi to już niekoniecznie. To oznacza również brak kultury ze strony dyżurnego do którego pociąg wysyłamy, ponieważ jego brak reakcji na nasze wiadomości powoduje opóźnienie pociągu.
4. A dlaczego mam nie oczekiwać natychmiastowej odpowiedzi?! Ciężko napisać: "Mam tylko 3 tory w stacji, a ten pociąg jest długi i ma dużo pt. Zapytam kolejnej stacji czy go weźmie i wtedy się dogadamy"?
5. Ale nikt nie wymaga odpowiedzi w 2 sekundy. Jeszcze nikt nie wprowadził zasady: odpowiedź w ciągu dwóch sekund albo ban :D
6. Klikasz takie fajne cudo w statusie "zaraz wracam" i po problemie. No chyba, że twoje "siku" trwa 30 minut jak u niektórych...
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2019, 20:40:10 wysłana przez Mikosek »
Projekty:
Lębork - wątek, Janikowice, Mogilno
Zapraszam po sieć :)

Offline Emoji

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 215
  • Siła reputacji: 0
  • Emoji Kaźnik
  • Proszę odsunąć się od krawędzi peronu...
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipca 2019, 20:38:35 »
Z punktem pierwszym pana Mikoska się nie zgodzę. Pociąg pasażerski możesz wyprawić przed czasem JEŻELI nie ma w WRJP wpisanego Postoju Handlowego

Offline Mikosek

  • User
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Siła reputacji: 916
  • Mikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezes
  • Uwielbiam ludzi którzy czegoś chcą...
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lipca 2019, 20:40:23 »
Oczywiście masz rację, poprawiono.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2019, 20:44:26 wysłana przez Mikosek »
Projekty:
Lębork - wątek, Janikowice, Mogilno
Zapraszam po sieć :)

Offline bradko

  • User
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 13
  • bradko dróżnik obchodowybradko dróżnik obchodowy
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Lipca 2019, 21:02:55 »
1. Pytać się możesz o każdy pociąg przed planem(po za pasażerskimi, jeśli mają ph) jeśli znajduje się on na terenie twojej scenerii.

Pytać możesz, ale skąd dla mnie gwarancja, że pociąg natychmiast od Ciebie wyjedzie? Może dopiero wjechał na Twoją scenerię, a Ty chcesz wiedzieć, czy stawiać go gdzieś na bok, czy od razu świecić przelot?

Cytuj
2. (...) Po 8-10 minutach pociągu nadal u mnie nie ma, więc pytam się dyżurnego ze Skrzynek co się dzieje. I dopiero wtedy dostaję łaskawie informację, że pociąg dopiero jedzie szlakiem Skrzynki - Wykno, więc na próżno się go spodziewałem w ciągu 10 minut

O tym mówię. To, że jakaś patologia ma nagminnie miejsce, to tym lepszy powód, by ją piętnować.

Cytuj
3. brak reakcji na nasze wiadomości powoduje opóźnienie pociągu.

Pociąg będzie opóźniony za 40 minut. Na razie jest (u Ciebie) o czasie lub przed.

Cytuj
4. A dlaczego mam nie oczekiwać natychmiastowej odpowiedzi?! Ciężko napisać: "Mam tylko 3 tory w stacji, a ten pociąg jest długi i ma dużo pt. Zapytam kolejnej stacji czy go weźmie i wtedy się dogadamy"?

To się samo nie napisze. Wolisz odpowiedź za 3 minuty, czy za minutę wyjaśnienie, dlaczego jej jeszcze nie ma?

Cytuj
5. Ale nikt nie wymaga odpowiedzi w 2 sekundy.

Nikt nie wymaga, ale na przykład Mikosek oczekuje. Napisał to w punkcie 4.

Cytuj
6. Klikasz takie fajne cudo w statusie "zaraz wracam" i po problemie. No chyba, że twoje "siku" trwa 30 minut jak u niektórych...

Post ten był sprowokowany sytuacją, która trwała 4 minuty, nie więcej.

Edit: BTW, kto to są ci ludzie, którzy stawiają czerwone kartki przy "reputacji", bo post im się nie spodobał? I jak to robią? Nie, żeby mi na tym zależało, ale pachnie żenadą.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2019, 21:07:01 wysłana przez bradko »

Offline Mikosek

  • User
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Siła reputacji: 916
  • Mikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezes
  • Uwielbiam ludzi którzy czegoś chcą...
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Lipca 2019, 21:08:07 »
Według mnie minuta(no max 90 sekund) wystarczy na napisanie odpowiedzi. I ja nie oczekuje odpowiedzi w 10 sekund, ale 5 minut to już przesada.

Dodano: 28 Lipca 2019, 21:11:51


Nie wiem, ale raz mi tak cookie zrobił i mam wrażenie, że tylko kolorowi to mogą. Ale nie jestem pewny, więc nie napisałem napewno. Aczkolwiek ja tego nie biorę do siebie, bo, wiem, że akurat w tamtej sytuacji nie miał racji.

« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2019, 21:12:30 wysłana przez Mikosek »
Projekty:
Lębork - wątek, Janikowice, Mogilno
Zapraszam po sieć :)

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 862
  • Siła reputacji: 108
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Lipca 2019, 21:22:08 »
Edit: BTW, kto to są ci ludzie, którzy stawiają czerwone kartki przy "reputacji", bo post im się nie spodobał? I jak to robią? Nie, żeby mi na tym zależało, ale pachnie żenadą.
Każdy użytkownik.
To nie kartki, tylko graficzna reprezentacja siły reputacji. Można dodać serduszkując komuś post, albo plusikiem pod jego avatarem (tam też jest możliwość 'zminusowania' poprzez zaznaczenie 'nie zgadzam się').
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Lipca 2019, 21:49:23 »
2. Pytanie o przedczasowy pociąg z LCS Gdańsk na szlak Zp, gdy pociąg jeszcze stoi na Południowym i niepowiedzenie o tym, jest bucerą.

Musze cie zawieść bo wszystkie pociągi jadące na Zp będą pytane o drogę podczas gdy jeszcze stoją w Południowym. Gdańsk Południowy jest typową stacją techniczną, czyli taką która nie posiada torów ładunkowych, bocznic, ani krawędzi peronowych, a jej jedynym przeznaczeniem jest przetrzymywanie przeróżnych pociągów (głównie towarowych) na czas postoju, aby nie blokować nimi Gdańska Głównego. Wbrew temu co mogłoby się wydawać w Gdańsku Głównym wcale nie ma tak wielu torów i krawędzi peronowych, bo jest ich zaledwie 4. Nikt zatem nie będzie puszczać towara aby stał w peronie i blokował krawędź, ale przytrzyma go w Południowym czekając na zgodę z następnego posterunku. To samo tyczy się Parzęczewa, które ma osobno grupę towarową i część pasażerską. Również na scenerii Skrzynki DR ma pełne prawo zapytać o drogę jak pociąg jest jeszcze na szlaku pomiędzy Skrzynkami a Wyknem po to, aby podać mu od razu przelot i puścić do następnej scenerii. Ile czasu minie od zapowiedzi do przyjazdu pociągu to element kompletnie niezależny od DR, ale od mechanika i jego umiejętności sprawnej jazdy, a także od czynników losowych takich jak: radiostop, czuwak złapał, jazda na zastępczy lub rozkaz, usterka na SBL i jazda na widoczność...
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2019, 21:51:06 wysłana przez Ares28 »

Offline Emoji

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 215
  • Siła reputacji: 0
  • Emoji Kaźnik
  • Proszę odsunąć się od krawędzi peronu...
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Lipca 2019, 21:54:46 »
Jeszcze nt. Nie- Odpowiadania na Pytania O Wolny tor szlakowy. Odpowiedz jest prosta. Męczysz go dzwonkiem. Jeżeli nadal nie odpowiada, a w SWDR nie ma Statusu "Zaraz wracam" albo "Brak miejsca", to informujesz że wysyłasz pociąg, bez blokady na dany szlak, info o godzinie odjazdu, A mechanika informujemy o jeździe na Odstęp Czasowy (jazda na widoczność). W tej sytuacji Skarga tamtego DR nic nie da, bo tak jak poczytałem to tak się zachowuje w przypadku problemów z komunikacją następnego posterunku zapowiadawczego.

Offline Mikosek

  • User
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Siła reputacji: 916
  • Mikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezes
  • Uwielbiam ludzi którzy czegoś chcą...
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Lipca 2019, 21:56:20 »
Drogi Aresie - oczywiście, w pełni logiczne jest zapytanie o szlak gdy pociąg jest w trakcie jazdy po szlaku Skrzynki - Wykno :) Jednak mi chodzi o sytuację gdy pociąg STOI w Skrzynkach, dyżurny pyta, dostaje pozwolenie i dopiero po kilku minutach podaje wyjazd ZE Skrzynek...
Może się to wydawać przypadek odosobniony, ale dość często się zdarza..
Projekty:
Lębork - wątek, Janikowice, Mogilno
Zapraszam po sieć :)

Offline bradko

  • User
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 13
  • bradko dróżnik obchodowybradko dróżnik obchodowy
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Lipca 2019, 22:26:36 »
Musze cie zawieść bo wszystkie pociągi jadące na Zp będą pytane o drogę podczas gdy jeszcze stoją w Południowym.

To powiedz o tym. Ja Twojej stacji nie znam. Ja nie wiem, gdzie jest ten pociąg. Taka sztuka powiedzieć - przyjmiesz 999999, byłby u Ciebie o 14:02? A nie, że wpadam przed ekran poganiany dzwonkiem blokady, rzut oka na chat, rzut oka na rozkład - ok, z jego scenerii do mojej jest 10 minut jazdy, jest 13:47, o 13:57 mam wyprawić planowy pośpieszny, najwyżej go położę o 30 sekund, niech 999999 jedzie. A potem maszynista pośpiesznego ma do mnie uzasadnione pretensje, a koledzy z sąsiednich stacji - kłopot.

No i nawiasem - czy swdr układając rozkład zakłada, że Zp (i szlak przyjmujący) będą połączone i zablokowane od chwili wyjazdu z Południowego? Czy też nie zakłada i nawet kiedy pytasz mnie o szlak dla planowego pociągu, to ja właśnie jestem zajęty przyjmowaniem pociągu, który ma go zwolnić, rozmową ze stacją, do której ma jechać i układaniem dla niego przebiegu na wyjazd?

Cytuj
Ile czasu minie od zapowiedzi do przyjazdu pociągu to element kompletnie niezależny od DR, ale od mechanika i jego umiejętności sprawnej jazdy, a także od czynników losowych takich jak: radiostop, czuwak złapał, jazda na zastępczy lub rozkaz, usterka na SBL i jazda na widoczność...

To dotyczy każdej jazdy każdego pociągu.
Rety - to Ty masz do mnie sprawę, nie ja do Ciebie. Czegoś chcesz, to udziel informacji zgodnej ze swoją wiedzą - czego dokładnie. I daj się zastanowić nad odpowiedzią.

Dodano: 28 Lipca 2019, 22:53:29


Wbrew temu co mogłoby się wydawać w Gdańsku Głównym wcale nie ma tak wielu torów i krawędzi peronowych, bo jest ich zaledwie 4. Nikt zatem nie będzie puszczać towara aby stał w peronie i blokował krawędź

A teraz przypomij sobie Cis, do którego ten pociąg jechał, i porównaj rozmiary kłopotu.

Cytuj
na scenerii Skrzynki DR ma pełne prawo zapytać o drogę jak pociąg jest jeszcze na szlaku pomiędzy Skrzynkami a Wyknem po to, aby podać mu od razu przelot

Puścił przed czasem pociąg do Wykna, to niech liczy się z tym, że tej zgody nie dostanie i bierze ryzyko na klatę. Albo niech już w Skrzynkach powie, jaka jest sytuacja, a nie - jak koledze powyżej - blokuje ruch na stacji przez 20 minut bez ostrzeżenia.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2019, 22:53:29 wysłana przez bradko »

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Lipca 2019, 23:04:25 »
To powiedz o tym. Ja Twojej stacji nie znam. Ja nie wiem, gdzie jest ten pociąg. Taka sztuka powiedzieć - przyjmiesz 999999, byłby u Ciebie o 14:02?

Nie mam kryształowej kuli, żeby wywróżyć z niej o której pociąg dojedzie do Ciebie. Napisałem Ci już od ilu niezależnych ode mnie czynników to zależy. W SWDR obok czasu przyjazdu masz też wskaźniczek opóźnienia +/- podanego w minutach, więc sam możesz sobie wywnioskować że jeśli mechanik nie opanował jeszcze sztuki jazdy, i na każdym odcinku w rozkładzie nabiera opóźnienia, to raczej go nie nadrobi a tylko je zwiększy. No i jak pociąg jest opóźniony o 10 minut to nawet najlepszy mechanik nie dojedzie na czas, co najwyżej nadrobi ze dwie minuty.

No i nawiasem - czy swdr układając rozkład zakłada, że Zp (i szlak przyjmujący) będą połączone i zablokowane od chwili wyjazdu z Południowego? Czy też nie zakłada i nawet kiedy pytasz mnie o szlak dla planowego pociągu, to ja właśnie jestem zajęty przyjmowaniem pociągu, który ma go zwolnić, rozmową ze stacją, do której ma jechać i układaniem dla niego przebiegu na wyjazd?

Mam zwyczaj pytać o drogę na 5 minut przed odjazdem. Jak mi w tym momencie napiszesz, że jeszcze jest zajęty, ale zaraz się zwolni to podeślę tego towara do Głównego i odjedzie do ciebie o planie.

Rety - to Ty masz do mnie sprawę, nie ja do Ciebie.

Jeżeli przyjmowanie pociągów uważasz za jakąś łaskę to odpuść sobie dyżurowanie.

Na tym właśnie polega wyzwanie postawione przed wszystkimi dyżurnymi - aby umożliwić rozkładowy ruch pociągów. I na swojej scenerii możesz sobie to robić w jaki sposób tylko chcesz. Chcesz wstawić towara aby tkwił przez 30 minut postoju technicznego w peronie? - proszę bardzo. Postój na szlaku wewnętrznym w Skrzynkach? - czemu nie. Ale możesz także robić to w bardziej uporządkowany sposób, bliższy rzeczywistości i trzymać pociągi towarowe w Południowym zapobiegając tym samym sytuacjom, w której nie masz dostępnej krawędzi peronowej dla pociągu pasażerskiego. I taka zasada panuje w tej społeczności i nikt nikomu nie wchodzi buciorami na nastawnie i nie układa po swojemu gdzie trzymać pociągi ani kiedy je wyprawiać, czy że trzeba każdorazowo dzwonić do wróżbity Macieja aby się dowiedzieć, że jak ode mnie pociąg wyjedzie planowo to wcale nie dojedzie o planie na drugą scenerie bo po drodze złapie go czuwak, albo lokomotywa parokrotnie strzeli nadmiarowym spowalniając rozruch. To jest już po prostu "bucerą maksymalną".
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2019, 23:10:44 wysłana przez Ares28 »

Renji20

  • Gość
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Lipca 2019, 23:13:48 »
Jeszcze nt. Nie- Odpowiadania na Pytania O Wolny tor szlakowy. Odpowiedz jest prosta. Męczysz go dzwonkiem. Jeżeli nadal nie odpowiada, a w SWDR nie ma Statusu "Zaraz wracam" albo "Brak miejsca", to informujesz że wysyłasz pociąg, bez blokady na dany szlak, info o godzinie odjazdu, A mechanika informujemy o jeździe na Odstęp Czasowy (jazda na widoczność). W tej sytuacji Skarga tamtego DR nic nie da, bo tak jak poczytałem to tak się zachowuje w przypadku problemów z komunikacją następnego posterunku zapowiadawczego.

Panie Emoji zanim pan coś napisze proszę o faktyczne poczytanie,bo czytałeś to co najwyżej napisy na srajtaśmie, wprowadza pan tylko w błąd nowych użytkowników i rozsiewa nie prawdziwe informacje, mam nadzieje że nikt nie skorzystał z twoich usług nauczania bo nic dobrego z tego nie wyjdzie . A opisany przez ciebie sposób wysyłki pociągu w sytuacji braku odpowiedzi jest karygodny. Na prawdę przeczytaj Ir-1, Ie-1 bo ty jeśli prezentujesz taki poziom wiedzy z przepisów to lepiej nie bierz się za nauczanie innych bo więcej z tego krzywy niż pożytku. I nie mówię że trzeba być ekspertem w tej dziedzinie ale jednak jakieś pojęcie trzeba mieć

i specjalnie dla ciebie krótki cytat co to jest jazda na widoczność


Cytuj
Jazda na widoczność

1. Jazda na widoczność oznacza, że:
1)   nie obowiązuje zasada, zgodnie z którą na jednym torze szlaku lub odstępu może znajdować się równocześnie tylko jeden pociąg oraz że nie ma innych przeszkód w kontynuowaniu jazdy, a bezpieczeństwo ruchu pociągów zależy wyłącznie od obserwacji toru, jak również od odpowiedniego regulowania prędkości jazdy pociągów i zatrzymania ich w porę przed przeszkodą,
2)   prowadzący pojazd kolejowy z napędem powinien tak regulować prędkość jazdy, aby w przypadku zauważenia przeszkody do kontynuowania jazdy mógł zatrzymać pociąg przed przeszkodą lub sygnałem "Stój".

2. Jazdę na widoczność stosuje się w następujących przypadkach:
1)   jeżeli samoczynny semafor odstępowy nie wskazuje sygnału zezwalającego na jazdę - wówczas pociąg, po zatrzymaniu się i ruszeniu (z wyjątkiem ciężkich pociągów towarowych, gdy na semaforze jest wskaźnik W 22), mijając ten semafor, wjeżdża na odstęp, który należy uważać za zajęty przez poprzedni pociąg,
2)   jazdy po torze zamkniętym, zajętym przez inny pojazd kolejowy (§ 53 ust. 8 i 9),
3)   wyjazdu pociągu na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny na szlak:
a)    z blokadą samoczynną-jazda do najbliższego semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę, o ile drużyna pociągowa nie została wcześniej uprzedzona o nieważności obrazów na semaforach odstępowych samoczynnej blokady liniowej,
b)   z blokadą półsamoczynną lub bez blokady -jazda pociągu do czasu minięcia przez pociąg granicy posterunku ruchu,
4) w których szczególne okoliczności mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo ruchu kolejowego (działanie żywiołów, uzasadnione podejrzenie uszkodzenia elementów infrastruktury kolejowej, taboru kolejowego itp.).

3.    Prędkość jazdy na widoczność, o której mowa w ust. 2 nie może przekraczać 40 km/h, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 2 pkt 1 i pkt 3 lit. a, gdzie prędkość jazdy nie może przekraczać 20 km/h oraz pkt 2, gdzie prędkość jazdy nie może przekraczać 30 km/h.

4.    W czasie jazdy na widoczność należy liczyć się z tym, że za pociągiem może jechać na widoczność kolejny pociąg i dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby nie zatrzymywać pociągów na szlaku i przed semaforami wjazdowymi.

5.    Należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe osygnalizowanie czoła i końca pociągu.

« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2019, 23:26:28 wysłana przez Renji20 »

Offline bradko

  • User
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 13
  • bradko dróżnik obchodowybradko dróżnik obchodowy
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Lipca 2019, 00:09:41 »
Nie mam kryształowej kuli, żeby wywróżyć z niej o której pociąg dojedzie do Ciebie.

Ja też nie mam i, w odróżnieniu od Ciebie, nie wiem, gdzie ten pociąg jest. Zwróć też uwagę, że ten argument jest doskonale odwracalny - gdyby chcieć konsekwentnie stosować Twoje podejście, odpowiedź na każde pytanie o wolną drogę brzmiałaby: "nie wiem". Umówmy się więc, że na potrzeby rozmowy między dyżurnymi zakładamy rozkładowe czasy jazdy pociągów.

Cytuj
Napisałem Ci już od ilu niezależnych ode mnie czynników to zależy. W SWDR obok czasu przyjazdu masz też wskaźniczek opóźnienia +/- podanego w minutach, więc sam możesz sobie wywnioskować że jeśli mechanik nie opanował jeszcze sztuki jazdy, i na każdym odcinku w rozkładzie nabiera opóźnienia, to raczej go nie nadrobi a tylko je zwiększy.

Fantastycznie. Czyli nie tylko mam wywróżyć skądś aktualne położenie pociągu, ale i zgadnąć, czy wydłużony czas jazdy do Południowego, to wina mechanika, czy wynik tego, że przytrzymałeś go przed wjazdem, bo i tak był przed czasem, a tory zajęte. Wymagania wobec mojej kryształowej kuli rosną. Następnie wynik tej analizy, wraz z analizą sytuacji na mojej stacji w ciągu najbliższych 40 minut, ma się przełożyć na "natychmiastową" odpowiedź.

Cytuj
Mam zwyczaj pytać o drogę na 5 minut przed odjazdem.

Dla pociągów przed czasem też? Więc mogło być jeszcze gorzej - pociąg mógł dopiero gdzieś majaczyć na granicy PrG, a już dzwoniono by do mnie blokadą.

Cytuj
Jeżeli przyjmowanie pociągów uważasz za jakąś łaskę to odpuść sobie dyżurowanie, a najlepiej opuść też naszą społeczność, bo to jest już po prostu "bucerą maksymalną".

Byłbym wdzięczny za nieprzypisywanie mi poglądów, których nie wyraziłem i powstrzymam się od wyrażenia opinii na temat tego, czym takie przypisywanie jest.
Chętnie przyjmę każdy pociąg planowy i opóźniony (jeżeli sytuacja na stacji pozwoli). Jeżeli chcesz coś przed planem, to oczekujesz ode mnie wykonania czynności, jaką powinien był wykonać SWDR, a z jakiegoś powodu nie wykonał - najwyraźniej dla tego pociągu mogło nie być w tym czasie miejsca. Ale też ją chętnie wykonam i chętnie wykonuję, w miarę możliwości. Aby ją rzetelnie wykonać, potrzebuję tylko jednej informacji - o której i skąd pociąg miałby ruszyć. I współpracy - czyli nieblokowania szlaku na dużo dłużej, niż pociąg potrzebuje na jego pokonanie.

Cytuj
Na tym właśnie polega wyzwanie postawione przed wszystkimi dyżurnymi - aby umożliwić rozkładowy ruch pociągów. I na swojej scenerii możesz sobie to robić w jaki sposób tylko chcesz. Chcesz wstawić towara aby tkwił przez 30 minut postoju technicznego w peronie? - proszę bardzo. Postój na szlaku wewnętrznym w Skrzynkach? - czemu nie. Ale możesz także robić to w bardziej uporządkowany sposób, bliższy rzeczywistości i trzymać pociągi towarowe w Południowym zapobiegając tym samym sytuacjom, w której nie masz dostępnej krawędzi peronowej dla pociągu pasażerskiego. I taka zasada panuje w tej społeczności i nikt nikomu nie wchodzi buciorami na nastawnie i nie układa po swojemu gdzie trzymać pociągi ani kiedy je wyprawiać.

Otóż to. Chcesz go wypchnąć na GOl - nic mi do tego.
Natomiast w ramach umożliwienia rozkładowego ruchu pociągów, chciałbym, żeby nie powstawały takie sytuacje, jak u mnie dzisiaj. Było tak, że przez dłuższy czas miało nie być krzyżowań, dopiero za 40 minut z towarem z Zp. Natomiast była przewidziana seria pociągów w kierunku przeciwnym. Więc niech sobie ten towar jedzie i później postoi, ile będzie trzeba. Ponieważ szlak był przez niego zablokowany przez prawie 20 minut, a nie 10, jak by wynikało z rozkładu, to opóźnił się wyjazd pośpiesznego. Stacja przyjmująca pośpieszny miała pełne prawo odmówić zgody na jego wyjazd i to nawet na dowolnie długo, jak to na jednotorze z dużym ruchem. Mało więc brakowało, by za tym pośpiesznym ustawiła się kolejka pociągów na kilku sceneriach. W związku więc z tym, poprosiłem dyżurnych ruchu, by, pytając o drogę dla pociągu przed czasem, informowali, kiedy pociąg miałby zająć wspólny szlak i o to, by nie blokowali go na dużo dłużej, niż to niezbędne. Prośba taka została nazwana bucerą maksymalną i zostałem poproszony o opuszczenie społeczności.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2019, 00:32:04 wysłana przez bradko »

Offline Karton

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 250
  • Karton prezesKarton prezesKarton prezesKarton prezesKarton prezesKarton prezesKarton prezesKarton prezesKarton prezesKarton prezesKarton prezesKarton prezes
  • Kartónová lepenka
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Lipca 2019, 00:29:58 »
Nikt zatem nie będzie puszczać towara aby stał w peronie i blokował krawędź, ale przytrzyma go w Południowym czekając na zgodę z następnego posterunku.

Dodatkowo postój pociągów towarowych w peronach stacji Gdańsk Główny jest zabroniony regulaminem technicznym.  ;)
"Lecz pod grubą warstwą straszliwego żalu, choroby, strachu i wyczerpania nadal bije me serce,
nadal obracam się wraz z ziemią,
wiedząc, że tyle na niej piękna, tyle osób ukochanych, tyle do zobaczenia i przeczytania."