Drodzy forumowicze,
cieszymy się, że angażujecie się w rozwój symulatora poprzez zgłaszanie nowych pomysłów, idei i rozwiązań.
Jednakże - z uwagi na to, że wiele tematów dyskusji powtarza się w ostatnim czasie dość często - należy Wam się garść wyjaśnień.
Od dawna analizujemy problem dotyczący komunikacji na teamspeaku, rozważając wszystkie za i przeciw. Tak samo staramy się wypracować najkorzystniejszy kompromis pomiędzy płynną symulacją, a realizmem prowadzenia ruchu kolejowego. Dlatego też - planujemy w najbliższym czasie skupić się na budowie rozwiązań dotyczących mechaniki dyżurki poprzez rozwiązania systemowe.
Wiele spraw, o których wspominacie w kontekście regulaminu można rozwiązać programowo, jak chociażby weryfikacja kompetencji dyżurnego ruchu przez innych dyżurnych oraz przez maszynistów, których obsługuje. Podany w temacie przykład dotyczący minimalnego wieku użytkownika prowadzącego stację nie jest w stu procentach trafiony - forumowy profil można uzupełnić dowolnymi wartościami, a barwa głosu podczas rozmów na TSie nie zawsze pozwoli odróżnić 13 czy 14 latka - tak więc ustalanie granicy na tym poziomie jest nietrafione. Dodatkowo ustalenie granicy wiekowej może być krzywdzące dla niektórych użytkowników - nie jeden nastolatek wykazuje się większą znajomością tematu niż dorosły użytkownik, którego niewiedza wynika tylko z tego, że stawia on swoje pierwsze kroki. Weryfikacji wiedzy dyżurnych powinni dokonywać inni użytkownicy, starsi doświadczeniem. I nie mówimy tutaj o wirtualnych egzaminach, ale o zastosowaniu systemu reputacji, który nigdy nie był wykorzystany w stu procentach.
To oczywiście jeden z wielu przykładów. Train Driver 2 powinien być miejscem, w którym wiele zasad wynika z samej mechaniki, a nie z regulaminu, którego połowa użytkowników i tak nie przeczytała. Praktyczne mechanizmy zawsze będą łatwiejsze do zrozumienia niż paragrafy tekstu. Chcemy zadowolić dyżurnych ruchu poprzez usprawnienie ich rozgrywki, ale również w dalszej przyszłości zwiększyć dostępność punktów spawnu dla mechaników. Prosimy Was o jeszcze odrobinę cierpliwości. Wrócimy z kolejną dawką informacji kiedy gotowe będą konkretne propozycje lub zwrócimy się z pytaniami do Was, kiedy potrzebny będzie feedback od społeczności.