Autor Wątek: Idea/Pomysł: Rj na żywo  (Przeczytany 2740 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline permaro

  • User
  • Wiadomości: 8
  • Siła reputacji: 53
  • permaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnik
Rj na żywo
« dnia: 17 Marca 2021, 06:25:15 »
Witam, Nie udało mi się znaleźć na forum więc poruszam temat. Czy jest w planach zrobienie rozkładu jazdy który pokazuje na żywo, na jakiej stacji będziemy musieli się zatrzymać? Nie wiem przeciwnego w postaci podświetlenia na rozkładzie jazdy stacji którą się już przejechało, tak jak to jest na przykład w symulatorze maszyna. Ewentualnie w okienku pomocnika maszynisty gdzieś pod albo nad aktualnymi prędkościami można by było dodać odległość do najbliższego przystanku/stacji, ale takiej na której mój pociąg miałby się zatrzymać a nie najbliższej na szlaku. Ja wiem że na rozkładzie jazdy jest napisane czy to jest przystanek, czy przelot itp, Ale Byłoby to spore ułatwienie nie tylko dla nowicjuszy, ale też dla tych który już jakiś czas sobie jeżdżą. Czasami zdarza się pominąć stację, albo zatrzymać się nie na tej co trzeba według rozkładu, byłoby to spore ułatwienie.

Offline Niemamrozsadku

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 145
  • Siła reputacji: 10
  • Niemamrozsadku dróżnik obchodowyNiemamrozsadku dróżnik obchodowy
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Marca 2021, 06:56:50 »
Przed przystankiem osobowym jest wskaźnik. Tak samo plusik wyznacza miejsce zatrzymania czoła składu, który w danym miejscu realizuje postój. Sam rj może nie jest super czytelny, miałem lekki problem z poziomymi kreskami oddzielającymi kolejne posterunki/przystanki na trasie w tym kontekście, że jadąc z off w tabeli ciężko było dopatrzeć się, który jest na obecnej scence, a który na następnej. Przeloty oznaczone są kreską i mają tylko jeden czas. Postoje muszą mieć dwa czasy, wjazdu i wyjazdu oraz oznaczenie jaki to postój (ph/pm/pt). Proponowane przez Ciebie rozwiązanie oczywiście warto opisać na Git, ale szybciej rozwiążesz swój problem na jeden z dwóch sposobów:
a) poproś Trenerów o wyjaśnienie jak czytać rj i wskaźniki
b) zrezygnuj z jazdy osobowymi, problem przystanków osobowych wyparuje

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 701
  • Siła reputacji: 401
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Marca 2021, 07:14:42 »
Dodam jedną rzecz tylko do poprzedniego komentarza. Częstym błędem DR jest podawanie semafora wyjazdowego przed zatrzymaniem się składu w peronie. Jeżeli pociąg ma PH na stacji, to musi się zatrzymać, nieważne, czy jest opóźniony, czy ma odjazd za 3 sekundy. Dyżurny ruchu ma obowiązek doprowadzić do zatrzymania się składu w peronie.

Offline permaro

  • User
  • Wiadomości: 8
  • Siła reputacji: 53
  • permaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnik
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marca 2021, 07:19:36 »
Ja wiem jak czytać rozkład jazdy, czytelność rozkładu jest w normie, Chociaż może parę drobnych poprawek by się przydało nanieść, takich jak chociażby troszkę większa czcionka i może kilometraż na szlaku. Oznaczenia typu po, ph, przelot itp też ogarniam  :) Tak samo znaki na szlaku oznaczające zbliżanie się do przystanku i koniec czoła pociągu, z tym nie ma problemu. Bardziej mi chodzi o kwestie ułatwienia po prostu dla gracza. Można by to było zrobić z możliwością wyłączenia Jeśli ktoś nie chce mieć aż takiego ułatwienia. Co do wypowiedzi xoorbes, zgadzam się z tym, to jest dosyć częsta przypadłość na szlaku co niestety bywa trochę mylące dla maszynisty.

Offline Malakrowa80

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 50
  • Malakrowa80 naczelnikMalakrowa80 naczelnikMalakrowa80 naczelnikMalakrowa80 naczelnikMalakrowa80 naczelnikMalakrowa80 naczelnikMalakrowa80 naczelnikMalakrowa80 naczelnikMalakrowa80 naczelnikMalakrowa80 naczelnik
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marca 2021, 08:12:40 »
Dodam jedną rzecz tylko do poprzedniego komentarza. Częstym błędem DR jest podawanie semafora wyjazdowego przed zatrzymaniem się składu w peronie. Jeżeli pociąg ma PH na stacji, to musi się zatrzymać, nieważne, czy jest opóźniony, czy ma odjazd za 3 sekundy. Dyżurny ruchu ma obowiązek doprowadzić do zatrzymania się składu w peronie.

Przepisy to jedno a realia to drugie, polecam stanąć sobie na kładce na WPT i poobserwować jak Praga podaje dla pasażerskich wyjazd
Każdy post na tym forum jest tylko i wyłącznie wyrażeniem własnego zdania według Dz.U.1997.78.483, art.54 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 731
  • Siła reputacji: 1503
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marca 2021, 08:32:31 »
Chociaż może parę drobnych poprawek by się przydało nanieść, takich jak chociażby troszkę większa czcionka i może kilometraż na szlaku.

https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/-/issues/1260


Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 154
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Marca 2021, 08:54:26 »
Przepisy to jedno a realia to drugie, polecam stanąć sobie na kładce na WPT i poobserwować jak Praga podaje dla pasażerskich wyjazd

Przepisy dopuszczają taką sytuację przy zapisie w regulaminie technicznym.

Cytuj
Dla pociągu mającego rozkładowy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym należy podawać dopiero po zatrzymaniu się pociągu. W razie potrzeby wcześniejsze podanie polecenia na nastawienie sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym lub na nastawienie tego sygnału przed zatrzymaniem się pociągu może być dopuszczone regulaminem technicznym

Offline alekt

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 75
  • Siła reputacji: 461
  • alekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezes
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Marca 2021, 09:48:44 »
"Wjazd podany, wyjazd podany, ale nie zapominamy o peronie." W naszych realiach podczas mijanki podawanie wyjazdu z wyprzedzeniem ma istotny wpływ na punktualność pociągów. W szczególności na stacjach z urządzeniami mechanicznymi. Swoją drogą sygnalizacja nie powinna mieć jakiegokolwiek wpływu na obsługę postojów handlowych.
A wracając do tematu - problem przerżnięcia przystanków osobowych występuje przede wszystkim wtedy, gdy te znajdują się przy łączeniu scenerii(laaaaagi...). Żaden kilometrarz w takich sytuacjach nie pomoże.

Z innej strony - skoro dało się zaimplementować i wyświetlić odległość do najbliższego semafora S1, to powinno się dać to zrobić z najbliższym wskaźnikiem zatrzymania pociągu (jeżeli ph). Ale trzeba pamiętać, że w zależności na jaki tor poda dyżurny, koniec peronu może być w innym miejscu. Gdy odległość<100m to algorytm szuka kolejnego ph i tak dalej. Jeśli kategoria pociągu inna niż pasażerska to SIP peronowy się nie aktywuje. Ale jak wtedy ogarnąć ostatnią stację w rozkładzie, skoro nie ma w rozkładzie"ph"?

Offline permaro

  • User
  • Wiadomości: 8
  • Siła reputacji: 53
  • permaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnikpermaro naczelnik
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Marca 2021, 10:57:50 »
"Z innej strony - skoro dało się zaimplementować i wyświetlić odległość do najbliższego semafora S1, to powinno się dać to zrobić z najbliższym wskaźnikiem zatrzymania pociągu (jeżeli ph). Ale trzeba pamiętać, że w zależności na jaki tor poda dyżurny, koniec peronu może być w innym miejscu. Gdy odległość<100m to algorytm szuka kolejnego ph i tak dalej. Jeśli kategoria pociągu inna niż pasażerska to SIP peronowy się nie aktywuje. Ale jak wtedy ogarnąć ostatnią stację w rozkładzie, skoro nie ma w rozkładzie"ph"?
No i mniej więcej o takie coś mi chodzi, odległość do semafora da się wyliczyć, więc tak samo odległość do następnego ph dla danego pociągu.

Offline kkac

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Siła reputacji: 125
  • kkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezes
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Marca 2021, 11:41:03 »
Szczerze, to zupełnie nie rozumiem sensu i nie widzę konieczności implementacji takiego rozwiązania. Zatrzymanie się na postój handlowy to nie jest nic trudnego, nie wiem, co trzeba zrobić, żeby pominąć stację. Przez całą moją karierę w TD2 nigdy mi się to nie zdarzyło (a zaczynałem jako stereotypowa Lka, bez prawie żadnej wiedzy na temat prowadzenia składów, ruchu ani znajomości instrukcji).

Wystarczy naprawdę minimalne skupienie i minimalne kompetencje w czytaniu rozkładów oraz prowadzeniu składu.

Offline pasymek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 136
  • pasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezes
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Marca 2021, 21:17:23 »
Im więcej człowiek jeździ, tym bardziej poznaje scenerie. I tak jak w życiu znajomość szlaku dużo daje, bo maszynista wie czego się za chwilę spodziewać. Jak zaczynałem przygodę z TD2 to zdarzało mi się pominąć W4, albo nawet S1 po wjeździe na stacje, bo mimo podanego S5 nie dostosowałem siły hamowania i o 10km/h przy semaforze było już za późno. Co do czytelność RJ to teraz jest to czytelne. Może warto rozważyć np aby scenerie były rozdzielone jakąś podwójną linią, albo postoje na scenerii linią przerywaną. Ale to zgodnie z początkiem wpisu przy znajomości szlaku nie jest potrzebne.

Offline Niemamrozsadku

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 145
  • Siła reputacji: 10
  • Niemamrozsadku dróżnik obchodowyNiemamrozsadku dróżnik obchodowy
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Marca 2021, 21:37:02 »
W rzeczywistości są autoryzacje na szlak.

Pod wnioskiem o lepsze zaznaczenie, który przystanek jest na jakiej scenerii podpisuję się obiema rękami. Nie musi być to nawet podwójna linia, wystarczy grubsza, wyraźna.

Offline peter0133

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Siła reputacji: 579
  • peter0133 prezespeter0133 prezespeter0133 prezespeter0133 prezespeter0133 prezespeter0133 prezespeter0133 prezespeter0133 prezespeter0133 prezespeter0133 prezespeter0133 prezespeter0133 prezes
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Marca 2021, 23:40:14 »
W odpowiedzi na sedno sprawy: w drodze hamowania dla danego szlaku zawsze stoi W16 które informuje że będzie przystanek osobowy. Więc wystarczy zwracać uwagę na wskaźniki. Na końcu peronu jest W4 wskaźnik zatrzymania. Jeżeli nie przegapisz W16 to na pewno dostosujesz prędkość i dasz radę się zatrzymać.
Jeżeli chodzi o oddzielenie "scenerii" wyraźniejszym oznaczeniem to jak najbardziej jestem za.
Projekty: HETMANICE-wydane; WIJEWO-wydane

Offline KMSzczecin

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 448
  • Siła reputacji: 667
  • KMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezes
  • Na odbieraniu SDB. Jam jest Pan Konkuktor.
    • Mój blog ;)
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Marca 2021, 10:13:38 »
No przecież jest to oddzielone wyraźniejszym oznaczeniem przy pomocy grubszej linii oddzielającej elementy w poziomie.
Projekty: Rozkazownik (generator rozkazów pisemnych, multilanguage!) | Brenno | Dobrzyniec | Kłosowice [WiP - ETAP III].

To wszystko jest tylko snem. Za chwilę się obudzisz... Dobranoc...

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 731
  • Siła reputacji: 1503
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: Rj na żywo
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Marca 2021, 12:05:12 »
Z innej strony - skoro dało się zaimplementować i wyświetlić odległość do najbliższego semafora S1, to powinno się dać to zrobić z najbliższym wskaźnikiem zatrzymania pociągu (jeżeli ph).

Stanowcze nie. Temat był kiedyś już poruszany i z tego co pamiętam, że jak już to ewentualnie na serwerze PL2 lub innych. Nie na głównym serwerze rozgrywki PL1. To jest symulowanie rzeczywistości, a nie zabawa w pociągi.