102e - czyli też EP08 jest to lokomotywa Pasażerska według oznaczenia, z maksymalną prędkością 140 km/h oraz przekładnią 77:24, czyli perfekcyjna dla szybkich pociągów pasażerskich...
4e - inaczej EU07 produkowana przez PaFaWag w latach 1965 - 1977. Dostosowana jest do prowadzenia pociągów zarówno pasażerskich jak i towarowych stąd oznaczenie U - Uniwersalna.
303e - również lokomotywa EU07 produkowana przez HCP w latach 1983 - 1993.
Techniczne ceregieli zbliżone do 4e ale po prostu inne lata produkcji i producent...
203e - lokomotywa z serii ET41 powstała poprzez złączenie "przegubem" dwóch lokomotyw z serii EU07. Zdecydowano się na to, ponieważ pojedyńcza EU07 nie nadawała się do prowadzenia cięższych ładunków, a łączenie dwóch EU07 było nie ekonomiczne... Po prostu większa siła pociągowa oraz inna przekładnia... Produkowana przez HCP
Te różnice między 4e i 102e, a 203e i 303e wynikają z faktu, że pierwsze lokomotywy produkował Wrocławski PaFaWag a drugie - HCP z Poznania.
Chyba ująłem wszystko, w razie czego niech mnie ktoś oświeci...