Developerzy cały czas rozważają jak ugryźć ten problem tak aby był jak najbardziej funkcjonalny i zapewniał maksymalną przepustowość, a z drugiej strony aby miał pokrycie w rzeczywistości. Twoja propozycja o pojawiających się odstępach SBL w środku szlaku PBL nie ma żadnego uzasadnienia w rzeczywistości coś takiego po prostu nie istnieje.
Mój pomysł byłby taki, aby przy łączeniu szlaków PBL-SBL pojawiał się w SWDR dodatkowy posterunek przejściowy, pokroju Bydgowa, który byłby sterowany przez Virtual Dispatchera zaprogramowanego w taki sposób aby obsługiwał strzałki blokad w SWDR, a ponadto aby semafory SBL synchronizowały stan z semaforami SBL na następnej scenerii. Zapobiegnie to sytuacjom takim jakie są możliwe obecnie, iż wyjeżdżając mijasz S2, a po podłączeniu się do kolejnej scenerii masz bez ostrzeżenia S1. Widać zatem że problem jest o wiele bardziej złożony niż się pierwotnie wydaje. Wymaga synchronizacji semaforów SBL, oprogramowania Virtual Dispatchera aby poprawnie wysyłał automatyczne zapytania i używał blokad w SWDR. Oczywiście konieczne będą także zmiany w SWDRze aby w przypadku zmiany blokady na szlakach został po drodze wstawiony dodatkowy posterunek sterowany automatycznie przez AI.
Na wszelki wypadek podkreślam, iż to co napisałem to tylko mój przykładowy pomysł na potrzeby dyskusji, a nie oficjalne stanowisko developerów. Nie wiadomo czy zostanie to zaimplementowane w takiej formie jak zaproponowałem, a może kompletnie innej. Możliwe także że w powyższym napisałem jakąś kompletną bzdurę, której nie da się zrealizować w TDku, np oprogramowanie VD w taki sposób jak sobie to wyobrażam aby współpracował z SWDRem może okazać się nie możliwe.
Dodano: 16 Stycznia 2020, 14:22:34
Synchronizacja wskazań semaforów już jest, ktoś tu przespał nową wersję...
Obecna synchronizacja działa tylko "w przód", co oznacza że mechanik będzie widział sygnały wyświetlane na semaforach SBL zanim się połączy ze scenerią, ale nie wpłynie to na wskazania ostatniego semafora ze scenerii z której wyjeżdża. Czyli dalej możliwa jest sytuacja S2 -> zmiana scenerii -> S1. Potrzeba jeszcze dodać synchronizacje "w wstecz" aby semafory na poprzedniej scenerii wiedziały także jakie są wskazania na następnej, a tego jeszcze nie ma.