Autor Wątek: Talk/Rozmowa: śmierć symulatora  (Przeczytany 5556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kacperro

  • User
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 82
  • Kacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezes
  • Chętnie zrobie otoczenie Zapraszam na PW:)
śmierć symulatora
« dnia: 02 Stycznia 2024, 16:54:19 »
Hej,

czy wy też zwróciliście uwagę że z TD2 korzysta coraz mniej ludzi? Sam osobiście przeszedłem trochę do simraila ale śledzę forum i statystyki i naprawdę widzę że jak kiedyś w wekkend potrafiło łącznie po 100 osób grać to teraz po 40,50 czy też to zauważyliście? Jakie macie zdanie na ten temat?

Pozdrawiam ~Kacperro
Jestem SM42-1082 :)

Offline trichlor

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa XI
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Siła reputacji: 660
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Stycznia 2024, 17:33:24 »
Skoro przeszedłeś do SR to nie rozumiem tego ekscytowania się (być może niezdrowo) frekwencją w TD2. Odbieram ten post jako wywoływanie szitsztormu i kręcenie afery wraz z podgrzewaniem atmosfery. Może czas zająć się czymś bardziej pożytecznym?

dr inż. 3Cl
 
"znafaca" od SPK wg Matz32

Offline robsonista

  • User
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Siła reputacji: 44
  • robsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchurobsonista starszy dyżurny ruchu
  • Miłość ponad wszystko!💕
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Stycznia 2024, 17:51:52 »
Uważam, że ta cała "śmierć" to tylko pozór, który wiąże się jedynie z popularnością naszego symulatora, który, możecie mi wierzyć lub nie, naprawdę jest bardzo znany. Do tego stopnia, że w TD2 grają nawet Hindusi(wiem coś o tym, spotkałem kiedyś kogoś takiego, nie będę tu wytykać palcami)! Myślę, że nie ma sensu zawracać sobie tym głowy. Mi w sumie trochę leży, czy TeDek jest bardzo czy mało popularny. Ważne, że Zarząd robi co może, aby ta popularność się zwiększała, co niewątpliwe robią. A nawet jeśli im to nie wychodzi, to przecież po niżu zawsze idzie wyż :) . Zresztą, nikt mi nie wmówi, że aktualnie TeDek jest na takim "niżu", bo też po zmianach w ostatnim wydaniu, TD2 niewątpliwie urosło w siłę i jestem pewien, że cały Zarząd się ze mną w tym zgodzi :) .
🚂 Coś się klei, ale raczej nie dojdzie nawet do SSS. Jeśli masz jakieś problemy w TD2(naprawdę wiem coś o tym) i chciałbyś się komuś wyżalić, ale nie masz komu, zgłoś się do mnie, z chęcią cię wysłucham :). Kompletna eLka w edytorze. Mogę jednak spróbować zrobić schemat na wajchy. Chcesz? Zapraszam na MM lub PW.
Największy fan Edzia w TD2 😘https://youtu.be/ZOB8shXLKM4
Przeczytaj to koniecznie! https://ntpd.eu/epXlz

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 705
  • Siła reputacji: 404
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Stycznia 2024, 17:59:33 »
Dyskutujcie, dyskutujcie. Lubię czytać wątki tego typu, czasami coś ciekawego z nich wynika, co możemy w przyszłości zastosować. Proszę tylko powstrzymać się od generowania wojny SR-TD2-Maszyna-itd. Różnorodność jest zaletą, nie wadą.

Offline szk

  • Sponsor
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Siła reputacji: 252
  • szk prezesszk prezesszk prezesszk prezesszk prezesszk prezesszk prezesszk prezesszk prezesszk prezesszk prezesszk prezes
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Stycznia 2024, 18:20:26 »
To, że regularnie jest 40 osób a często 60 świadczy raczej o tym, że do śmierci daleko :)
Pozdrawiam społeczność TD2!

Offline Kacperro

  • User
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 82
  • Kacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezesKacperro prezes
  • Chętnie zrobie otoczenie Zapraszam na PW:)
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Stycznia 2024, 18:47:29 »
szk, może i od śmierci daleko ale się zbliża bo sukcesywnie ilość osób się zmniejsza
Jestem SM42-1082 :)

Offline damianml

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Siła reputacji: 329
  • damianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezes
  • pcheŁKArz
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Stycznia 2024, 19:32:39 »
Czy symulator upada? Nie sądzę, Frekwencja 50-100 maszynistów/dyżurnych na raz jest bardzo dobrym wynikiem jak na symulator konsekwentnie się rozwijający od przeszło 10 lat z całkiem wysokim progiem wejścia. Są dni/okresy gdy użytkowników jest mniej i są gdy jest ich więcej. Można zobaczyć różnice między weekendem, a dniami roboczymi.

Skoro Twórca tego wątku lubi tak odnosić się do porównania z wielmożnym SR, przypomnę że w porównaniu do wspomnianego symulatora TD2 jest darmowy, nie posiada żadnych planowanych DLC, a wspieranie tego symulatora odbywa się poprzez darowizny na konto stowarzyszenia które jest organizacją non-profit.

Porównując dalej
Jakość UI/Grafika. UI maszynisty jest nadal niestety stare z poprzednich wersji, jednakże maksymalnie proste co ułatwia wejście do symulatora, pokazuje najważniejsze funkcje takie jak stopień nastawienia nastawnika, nastawę hamulca oraz inne podstawowe parametry. W SR zapoznanie użytkownika z maszynami odbywa się poprzez tutoriale których w TD2 brak. Grafika w SR jest wyższa ze względu na wyższy budżet oraz dlatego że gra została stworzona "Od podstaw", natomiast w TD dziedziczymy to co, zostało stworzone przez ostatnie lata.

Środowisko użytkowników
 
W obu symulatorach uświadczymy młodszych i starszych użytkowników, w TD2 można odetchnąć z ulgą od krzyczenia "młodszych" użytkowników na czatach głosowych gdyż komunikacja odbywa się poprzez czat tekstowy, w SR tej funkcji brak gdyż komunikacja odbywa się w większości poprzez wbudowany czat głosowy. Moderowanie - W SR posiadamy moderatorów reagujących "Nagle" oraz system zgłoszeń który jest, bo jest, a zespól i tak nie odpowie na jakąś skargę z powodu braku systemu "Odpowiedzi na zgłoszenie". W TD2 mamy system zgłoszeń który, w niektórych przypadkach, jest nadużywany, a w innych bardzo przydatny gdyż obie strony konfliktu mogą przedstawić swoje racje.

Tabor:

W TD2 są to lokomotywy serii EP07,08,09, EU07 oraz ET-41 w tym tabor spalinowy jak SN84,SM42, oraz jednostki elektryczne jak EN57/EN71. Starsze modele wymagają odświeżenia, procesu "Remaku", jednakże są w pełni grywalne i przyjemne w prowadzeniu. W TD2 uświadczymy Wagony 111A,101A,102A,112A,110A oraz inne osobowe, które zostały zbudowane na przestrzeni lat jednakże krytycznie wymagają odświeżenia gdyż niektóre modele jak 154a wyglądają jak stworzone w paincie, na szczęście z pomocą przychodzą nam tu też developerzy budujący dla społeczności Trainz'a (https://td2.info.pl/inna-tworczosc/tr-team-models/), a także inni developerzy na stałe związani z TDkiem (Jak np. https://td2.info.pl/inna-tworczosc/graty-od-marcina_s/) . Jeśli chodzi o tabor towarowy, TD2 dysponuje odświeżonymi wagonami różnego rodzaju od węglarek po cysterny tutaj mamy konsekwentny proces odświeżania czy też budowania nowych modeli od np. Chudy'i (Wklej świeczkę).

W SR posiadamy darmowe modele EZT: EN57/EN71 oraz ED250 a także lokomotywy EU07, EP08 , ET43, Traxx wykonane w wysokiej rozdzielczości, wagony osobowe bliżej nieznanego pochodzenia gdyż nie ma podpisanego kontraktu o współpracy z IC, a wiadomo projekty komercyjne nie mogą wykorzystywać "Kogoś" loga bez współpracy, a także wagony towarowe różnego rodzaju ogólnie wykonane tak dobrze, jak lokomotywy. Pozostałe nowsze pojazdy mają być rzekomo kolejnymi DLC co wpływa negatywnie na odbiór przez niektórych użytkowników.

Mapy:

W simrailu obecnie doświadczymy w całej okazałości CMKe, frag. LK64 oraz LK62, oraz planowany fragment LK274 i LK 8, pozostałe z tego co się zanosi mają być w formie DLC. Mapy są wzorowane na stan sprzed modernizacji Waw zach. oraz KWK. Dyżurujemy na części stacji z ogólnej puli (Bodajże 27 posterunków). Z czego może bardziej wymagającymi jest zaledwie 3-4. Sterowanie posterunków odbywa się realnie (Na pulpicie komputerowym albo kostkowym), ale w części stacji jest zastosowane fikcyjne sterowanie komputerowe (Jak np. w Sosnowcu południowym ze względu na brak nast. mechanicznych. Zazwyczaj nastawnie są zapchane, trudno określić kiedy można usiąść na jakiej i kończy się na wyścigu szczurów.

W TD2 posiadamy:
Mapy prywatne:
Jak Grodzisk Maz.

Mapy na autoryzacje:
Jak np. Biała Sudecka, Dobrzyniec

Mapy Publiczne:
 które są dostępne wg. systemu poziomów, które dzielą się na te fikcyjne, oraz na te realne. Obecny stan realnych scenerii można zobaczyć w wątku "Mapa zobrazowania realnych stacji w TD2".

Sterowanie tych stacji odbywa się komputerowo (SCS i SPE), mechanicznie (Ręcznie, mechanicznie lub elektrycznie (UZE), lub poprzez pulpit kostkowy SPK. Dodatkowo na sceneriach można spotkać urządzenia kontroli przejazdów RASP-UZK oraz niedługo ASDEK'a, przyszłościowo planuje się także urządzenia kluczowe. Na posterunkach można ustawić sobie status, dzięki czemu wiadomo kiedy można się spodziewać "Dostępności scenerii", a także umawiać na ew. podmiany które są względnie poważane i uznawane przez większość użytkowników.

Ratio pociągów - zapełnienie rozkładu, dynamika prowadzenia ruchu, inne, losowe aspekty które wpływają na ciekawość prowadzenia rozgrywki.

W SR posiadamy "Wygenerowany automatycznie" rozkład jazdy oraz pociągi AI które mogą być sterowane poprzez użytkownika. Rozkłady jazdy się zapętlają, a dane pociągi odjeżdżają "Co x minut" z rozkładu (ex. mamy EIP o 14:03, pojedzie też o 14:43, 15:23 etc), brakuje tu elementu losowości oraz nieprzewidzianych wydarzeń. Wszystkie pociągi w SR są "Z trasy" brakuje możliwości manewrów, nie można rozprzęgać i sprzęgać pociągów. Średnio na godzinę przypada około 83 pociągów na serwer z możliwością sterowania przez graczy, a ich ilość na godzinne jest zależna od posterunku W przypadku gdy dany użytkownik wygląda na takiego co jest "AFK", sterowanie nad pociągiem/posterunkiem przejmuje AI. W simrailu jest brak systemu usterek, brak opóźnień pociągów "Z drogi" (tych co dopiero wjeżdżają w scenerie SR), generalnie monotonia i nuda moim zdaniem. Wszystkie scenerie są na tzw. "Stałych blokadach" co zwiększa realizm. W SR brak możliwości stosowania rozkazów pisemnych gdyż przejechanie "S1" kończy się cofką przed semafor oraz zredukowaniem liczby pkt.

W TD2 posiadamy rozkłady generowane poprzez innych dyżurnych ruchów bez ruchu AI. Rozkład jazdy jest uzależniony od liczby maszynistów którzy jeżdżą po szlakach kolejowych, w związku z czym trudno przewidzieć średnią ilość pociągów na godzinę przy danej stacji. Łączenie posterunków odbywa się Losowo co działa i na plus, i na minus gdyż na ten sam szlak wyprawimy pociąg na Rogów, i na ten szlak wyprawimy pociąg na Bełchów, jednocześnie zwiększa to element losowości oraz możliwości wystąpienia opóźnień. W TD2 funkcjonuje system usterek pulpitu SUP, usterek generowanych poprzez symulator (awarie semaforów, lokomotyw), a także przejazdów kolejowych. Zwiększa to istotnie możliwość wygenerowania opóźnień co wpływa i pozytywnie i negatywnie na odbiór symulatora (Poz. jest np. element losowości i nieprzewidywalności, neg. Opóźnienia które mogą zniechęcać do realizacji rozkładu, wiadomo pociąg opóźniony spada na dalszy bieg w prowadzeniu ruchu.). Status "AFK" wpływa negatywnie na prowadzenie ruchu, jednakże moderacja na bieżąco reaguje na przypadki utrudniania prowadzenia ruchu kolejowego, w przypadku gdy dany dyżurny opuści posterunek, ruch przejmuje AI i przejazdy odbywają się z odpowiednia procedurą przejazdu w trybie offline. W TD2 można stosować rozkazy pisemne które pozwalają ominąć niektóre usterki.

Porównywać mogę długo i wskazywać na znaczące różnice pomiędzy symulatorami jednakże powyższe aspekty mogą wpływać na ogólną frekwencje w symulatorze, w SR nie może być więcej użytkowników niż serwer przewiduje, w td2 istnieje element "Nieskończoności" w ilości maszynistów, oraz skończoności w ilości DR (Tyle DR ile jest scenerii do pobrania). Z drugiej strony elementy graficzne (Tu SR wygrywa) , czy też stopień "Zaawansowania" symulatora robi swoje. W SR jest on względnie niski, w TD2 wysoki i wymaga podstawowej znajomości przepisów kolejowych.
~
naczelny toromistrz pcheŁKI
damianml3

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Siła reputacji: 408
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Stycznia 2024, 19:56:11 »
szk, może i od śmierci daleko ale się zbliża bo sukcesywnie ilość osób się zmniejsza

Szkoda że używasz dowodu anegdotycznego który nie ma związku ze stanem faktycznym. Pamiętaj też że to że nie ma starych nie znaczy wcale że nowi się nie pojawiają.

Podzielmy kwestię frekwencji na spadek który był oczekiwany - ten popandemiczny oraz spadek który mamy niby obecnie ze względu na zainteresowanie. Jak się chce to się da przedstawić prawdę i wcale w nie głupi sposób, tylko trzeba odpowiednio i mądrze przedstawić sytuację która była w latach wcześniejszych.

Faktem jest że w okresie 2020 - 2022 pandemia blokowała nam bezpośrednio i pośrednio wychodzenie z domu, więc z tym czasem w XXI w. wielu nie miało co robić jak siedzieć na dyżurce czy jeździć - dlatego też wtedy grało naprawdę sporo graczy i w ten sposób frekwencja była spora. To teraz przeanalizujmy wyniki frekwencji zakładając dość sporą niepewność +- 10 użytkowników. Użyjemy do tego wayback machine, wybrałem naprawdę wybiórczo bo chodziło mi o frekwencję z godz. 18-23
ok. godz. 21 Październik 2020
ok. godz. 21 Styczeń 2021
ok. godz. 22 Marzec 2022
ok. godz. 20 Lipiec 2022
ok. godz. 21 Styczeń 2023
ok. godz. 19 Wrzesień 2023.
Spoiler: pokaż

 Tyle nam wystarczy żeby spojrzeć że to wcale nie jest takie oczywiste że spada zainteresowanie. Nie uwzględniliśmy nawet kwestii takich jak dni tygodnia czy okres wolnego. Może jeden z tych snapshotów trafił na ferie zimowe albo na sesję studencką, albo na środek tygodnia marcowej wiosny? Ty natomiast tak o sobie rzuciłeś że spada zainteresowanie bo jest mniej pociągów w tym miesiącu niż w tamtym w prawym górnym rogu - a to nie jest niestety wyznacznik.
Teraz może być rzeczywiście mniej, ale to ze względów optymalizacyjnych bo niektórym tnie albo nie chce załadować i się zniechęcają. Ten problem jest teraz rozwiązywany, więc gracze wrócą i to jest pewne. Poza tym po co mają wracać jak i teraz jest sporo osób bo nadal ilość graczy od kilku lat w mniej oblegane dni trzyma się przy 20/30 użytkowników i to zawsze było w symulatorze normalne. Wiem bo (dowód anegdotyczny ;) ) sam obserwuję codziennie od 2017 ile osób gra i korzysta z jedynego takiego symulatora w którym z drugą osobą na żywo możesz zrobić manewry na stacji - nie w każdym symulatorze to jest takie oczywiste, ale każdy wybiera to co chce robić i każdy inny symulator mu oferuje co innego. No właśnie, i na tym powinienem zakończyć bo to dowodzi samo sobie. TD2 ma do zaoferowania coś czego nie mają inne symulatory i już dlatego będzie stabilna ilość zainteresowanych osób które nie tylko będą z niego korzystać ale i wspierać. Dlatego też śmierć nie nadchodzi, a napewno nie dlatego że użytkownikowi Kacperro się znudził bo to tak nie działa.

P.S. Wlicz jeszcze tych co jeżdżą w singleplayer i siedzą godzinami w edytorze :P
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2024, 19:59:20 wysłana przez MaciejakS »
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Stycznia 2024, 19:57:45 »
np. Chudy'i (Wklej świeczkę).

...no niby wszystko ok, ale ja wciąż jeszcze żyję, więc ta świeczka mi nie jest do szczęścia potrzebna...

Offline RoterBarbare

  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Siła reputacji: 183
  • RoterBarbare prezesRoterBarbare prezesRoterBarbare prezesRoterBarbare prezesRoterBarbare prezesRoterBarbare prezesRoterBarbare prezesRoterBarbare prezesRoterBarbare prezesRoterBarbare prezesRoterBarbare prezesRoterBarbare prezes
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Stycznia 2024, 20:31:44 »
Przerzuciłem się z SimRail na TD2, ponieważ masz tutaj o wiele więcej opcji i masz zakłócenia w grze i musisz sobie z nimi poradzić jako maszynista lub dyspozytor i nie jest to monotonne w grze, jak w Simrail. Bywały dni w tygodniu, kiedy było ponad 50 maszynistów i 47 dyspozytorów. Kiedy nowa wersja zostanie wydana, TD2 będzie znacznie bardziej zatłoczone niż obecnie.

Offline WolnaNazwa

  • User
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 81
  • WolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezes
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Stycznia 2024, 12:08:19 »
Ależ kolega szybko bana wyrwał, aj waj...

Niech każdy sobie popatrzy na statystyki i sam oceni, jak to rzeczywiście wygląda. Dla mnie sprawa jest oczywista.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 735
  • Siła reputacji: 1520
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Stycznia 2024, 12:32:43 »
Kolega wyrwał bana za złamanie regulaminu symulatora, nie za stworzenie tego wątku.

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Siła reputacji: 408
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Stycznia 2024, 22:16:11 »
Ależ kolega szybko bana wyrwał, aj waj...

Niech każdy sobie popatrzy na statystyki i sam oceni, jak to rzeczywiście wygląda. Dla mnie sprawa jest oczywista.
Dla mnie też jest oczywista, dlatego też tak jak pokazałem zainteresowanie nie spada do poziomu krytycznego więc śmierci nie będzie bo to praktycznie jest niemożliwe. A według ciebie na czym polega oczywistość tej sprawy?
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Draniu

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 80
  • Draniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezes
  • KD
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Stycznia 2024, 00:06:42 »
Czy umiera ??? Ja tam świeżak jestem więc jakoś się w to wkręciłem. Wcześniej jeździłem w Maszynie i byłem przekonany że innego symulatora w tym temacie nie ma... Simrail jakoś mnie nie kręci a na TD wpadłem przypadkiem... A skoro przypadkiem to znaczy że jednak jakieś tam zasięgi ma. Co więcej na pewno przy TD2 zostanę dłużej ;)

Pozdrawiam

Offline Baranczak

  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Siła reputacji: 801
  • Baranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezes
  • Dobra komunikacja to klucz do sukcesu
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Stycznia 2024, 10:01:06 »
Moim skromnym zdaniem nie ma w ogóle mowy o śmierci takiego projektu jak TD2, a to z tego prostego powodu, że ten symulator ma coś wyjątkowego, czego inne nie mają, a co można w uproszczeniu nazwać czynnikiem ludzkim. MaSzyna to bardzo dobry i darmowy symulator, konsekwentnie rozwijany od wielu lat, dający dużo satysfakcji i uczący wiele o kolei, ale mający jedynie tryb maszynisty i ograniczoną liczbę scenariuszy. SimRail poszedł dalej: tryb dyżurnego, multiplayer, realne linie, więcej szczegółów, ale jednak to projekt komercyjny i z dużymi wymaganiami sprzętowymi, przy nadal ograniczonej liczbie scenariuszy. Ta ograniczoność jest  zresztą cechą wszystkich symulatorów kolejowych. TD2 w mojej ocenie to zupełnie inna filozofia: projekt oparty całkowicie na społeczności, zarówno w kwestii tworzenia, jak i rozgrywki. Tu nie ma miejsca na AI (za wyjątkiem ratunkowego wirtualnego DR), całość jest oparta na realnych, fizycznych osobach sterujących pociągami i posterunkami ruchu, nie mówiąc już o moderujących rozgrywkę czy o twórcach modeli i scenerii. To sprawia, że każde wejście na TD2 nie jest kolejnym odgrywaniem ustalonego scenariusza, ale nową przygodą, ponieważ nigdy do końca nie wiadomo co się wydarzy, gdyż wszędzie mamy do czynienia z żywym człowiekiem. Miewa to oczywiście swoje dobre i złe strony, o których już wiele napisano, można też narzekać na małą ilość pojazdów i powolny rozwój, ale według mnie to właśnie ów "czynnik ludzki" sprawia, że TD2 jest projektem wyjątkowym i nie zginie.