Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: guest5941 w 16 Marca 2020, 12:56:42

Tytuł: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: guest5941 w 16 Marca 2020, 12:56:42
Cytuj
zaczynamy od wykolejenia się z powodu przekroczenia prędkości – jest to stałe 20%, przyznawane tylko na serwerze PL1


Co ten zapis oznacza? Czy to, że raz dopuściwszy się wykolejenia już na zawsze mam te 20%, że nigdy nie zejdą one do zera?


Dostałem też wczoraj ostrzeżenie po tym, jak zjeżdżając w Zwardoniu składem o masie 1720 t w żaden sposób nie byłem w stanie wyhamować składu zbiegającego ze wzniesienia. Mam pewne obiekcje, co do zasadności tego ostrzeżenia (po prostu za ciężki skład na taką scenerię), a że nie wiem gdzie to zrobić, robię to przy okazji tutaj.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: NieAktywny w 17 Marca 2020, 09:27:01
Ostrzeżenia spadają co 5%/dzień nie licząc dnia w którym dostałeś ostrzeżenie. Procenty otrzymujesz tylko za przejechanie przez wykolejnice lub przekroczenie prędkości. Za powody "Coś poszło nie tak" lub "Tory się skończyły" nie dostaje się ostrzeżeń.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 17 Marca 2020, 10:49:36
Uściślę powyższą wypowiedź.

Za przekroczenie prędkości I WYKOLEJENIE SIĘ w jednym czasie.


Wykolejnica o ile pamiętam się nie liczy, samo przekroczenie prędkości też nie, tak samo jak przejazd za sygnał S1 ( STÓJ ). Musisz znacznie przekroczyć prędkość i się wykoleić. Miejsce nie ma znaczenia, czy to będzie zwrotnica, wykolejka, czy miejsce z ograniczoną prędkością.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: guest5941 w 17 Marca 2020, 21:59:41
Miejsce nie ma znaczenia a powinno, bo znalazłem się z ciężkim składem na terenie o dużym spadku, skład przy zjeździe w dól pociągnęło i zanim zdążyłem zareagować było już po wszystkim. Nie przypominam sobie wskaźników pochylenia, spadek wziął mnie z zaskoczenia. W realu każdą katastrofę kolejową bada komisja, tutaj bezduszny automat nagradza mnie punktami, bez indywidualnego rozpatrzenia okoliczności zdarzenia. Nie jestem kolejowym piratem drogowym, jeżdżę rozważnie, z zachowaniem przepisów i podpadam raptem pod system stworzony dla szalonych maszynistów. To jest wylewanie dziecka wraz z kąpielą.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 18 Marca 2020, 11:18:44
Są to jednak bardzo rzadkie przypadki, bowiem nie powinieneś być wysłany ciężkim składem na tego typu scenerie. W tym przypadku jest to błąd w zapisie danych scenerii. Dla przykładu, na scenerii Bargowice, nie można wjechać, ani zjechać ciężkim składem towarowym w kierunku Horza, gdyż SWDR takiego rozkładu nie wygeneruje.

Automatyczne ostrzeżenia mają na celu zmniejszenie liczby wpływających skarg, gdzie w większości z nich zarzutem było przekroczenie prędkości i wykolejenie się przez nieroztropnego gracza. Oraz rzecz jasna zdyscyplinowanie takich osób, by rozważniej obserwowały swoją drogę, a nie puszczały choćby agregat na 150 km/h w EU07. Jak wiadomo, nie da się przypadkiem przekroczyć prędkość i wypaść z torów.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 18 Marca 2020, 11:44:45
Dostałem też wczoraj ostrzeżenie po tym, jak zjeżdżając w Zwardoniu składem o masie 1720 t w żaden sposób nie byłem w stanie wyhamować składu zbiegającego ze wzniesienia. Mam pewne obiekcje, co do zasadności tego ostrzeżenia (po prostu za ciężki skład na taką scenerię), a że nie wiem gdzie to zrobić, robię to przy okazji tutaj.

Nie wiem jak to zrobiłeś ale musiałeś być zdolny. Dzisiaj jako końcową stację miałem Zawzdroń, jadąc składem 2700t. Próbowałem podjazdu dla zabawy, co się nie miało prawa udać. Po zatrzymaniu stwierdziłem że dam składowi się trochę stoczyć i sprawdzę reakcję na hamulce. Skład nie miał problemu z zatrzymaniem się.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: guest5941 w 18 Marca 2020, 13:32:11
Nie wiem jak to zrobiłeś ale musiałeś być zdolny. Dzisiaj jako końcową stację miałem Zawzdroń, jadąc składem 2700t. Próbowałem podjazdu dla zabawy, co się nie miało prawa udać. Po zatrzymaniu stwierdziłem że dam składowi się trochę stoczyć i sprawdzę reakcję na hamulce. Skład nie miał problemu z zatrzymaniem się.

Zawsze mi wszyscy mówili, że jestem zdolny :P Podjechałem ledwo, a zjazd się skończył, jak się skończył.

Dodano: 18 Marca 2020, 13:39:55


Są to jednak bardzo rzadkie przypadki, bowiem nie powinieneś być wysłany ciężkim składem na tego typu scenerie. W tym przypadku jest to błąd w zapisie danych scenerii. Dla przykładu, na scenerii Bargowice, nie można wjechać, ani zjechać ciężkim składem towarowym w kierunku Horza, gdyż SWDR takiego rozkładu nie wygeneruje.

Automatyczne ostrzeżenia mają na celu zmniejszenie liczby wpływających skarg, gdzie w większości z nich zarzutem było przekroczenie prędkości i wykolejenie się przez nieroztropnego gracza. Oraz rzecz jasna zdyscyplinowanie takich osób, by rozważniej obserwowały swoją drogę, a nie puszczały choćby agregat na 150 km/h w EU07. Jak wiadomo, nie da się przypadkiem przekroczyć prędkość i wypaść z torów.
Teraz będę pamiętał, aby w moich rozkładach nie było Zwardonia, gdyż najlepiej mi się jeździ towarami. Pośpiechy są dla mnie zbyt dynamiczne. Dostałem też ostrzeżenie za wykolejenie IC. Nie dałem rady składowi, powinienem był najpierw poćwiczyć na PL2. Kara jest w tym przypadku słuszna. Moderowanie forum jest nieco dotkliwe, więc to też uczy. Mam nadzieję, że procenty zejdą mi w końcu do zera. Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: Maszyner w 22 Kwietnia 2020, 03:09:05
W dniu wczorajszym w nagrodę otrzymałem automatyczne ostrzeżenie 20% za co ? Przekroczenie szybkości i wykolejenie.
Nie miałbym nic przeciwko, gdyby to wykroczenie było spowodowane tylko i wyłącznie moją winą.
Wyjeżdżając wczoraj z Grabowa (nie pamiętam czy na pewno był to Grabów) w kierunku Testowa miałem kilka minut opóźnienia. W zależności od trasy i scenerii takie opóźnienie można nadrobić. Gdy w czasie jazdy zatrzymamy się na jednym  lub dwóch sygnałach  STÓJ, jest mało realne aby nadrobić opóźnienie
Wczorajsze popołudnie po odpaleniu symulatora było mega trudne. Co chwilę symulator się zawieszał. To że wiesza się w trakcie ładowania bądź usuwania scenerii to jest już normą, chociaż czasami mam wrażenie ze wywali mnie do pulpitu, lub zawiesi się na amen z powodu długich zmian. Zastanawiałem się czy może to mój komp szaleje i wycina mi takie numery. Komp jest dosyć mocny i z reguły nie miałem problemów z zawieszaniem się TD, oprócz zmiany scenerii.
Przed Testowem miałem kolejne zawieszenie się TD gdy wszystko wróciło do normy, skład dojeżdżał do Testowa. Błyskawicznie wykonałem wszystkie procedury aby rozpocząć hamowanie, jednak skład wjechał do na stacje i natychmiast pojawił się komunikat o wykolejeniu i przekroczeniu szybkości.
Uważam iż to nie system powinien oceniać czy zasadne jest karanie w takich przypadkach, ponieważ  nie zawsze za powstałe zdarzenie odpowiada mechanik. System powinien zapisywać takie wykroczenia, natomiast osoby z administracji powinny rozpatrywać czy ukaranie będzie zasadne po wcześniejszych wyjaśnieniach mechanika.
Tak wiem, zaraz pojawi się komentarz typu : A kto i kiedy   ma to wszystko sprawdzać ? Skoro jest duża ekipa forum, to niestety powinny być takie osoby, ponieważ system jest tylko systemem, i nie rozróżni faktycznych powodów zaistniałego zdarzenia, a to pewnych przypadkach może stwarzać bardzo krzywdzące ostrzeżenia dla użytkowników.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: robcioRK w 22 Kwietnia 2020, 06:29:03
Koledzy miałem bardzo podobną sytuacje , dojeżdżając do granicy scenerii gdzie jest obniżenie prędkości do 60 km/h w momencie wjeżdżania na kolejną scenerie symulator się zawiesił skutkując tym że zabrakło mi drogi hamowania i wpadłem na kolejną scenerie z prędkością ponad 80 km/h , wykoleiłem się i oczywiście dostałem automatyczne ostrzeżenie i 20 % , nauczka że zbliżając się do kolejnej scenerii warto zmniejszyć wcześniej prędkość do  tolerowanych 20 km/h aby nie załapać wykolejenia . Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: Niemamhamulcy w 22 Kwietnia 2020, 06:55:24
Problem polega na tym, że regulamin jest wykorzystywany przez niektórych by zabłysnąć. Piszą więc skargi na wszystkich i o każdą bzdurę, na którą jest paragraf. Deweloperzy zareagowali więc automatyzując pewne sprawy. Zwykła oszczędność roboczogodzin. Skarg było, jest i będzie coraz więcej, ponieważ użytkowników przybywa. 33 nowe konta ostatniej doby. Spora część z nich wpadnie na chwilę, narozrabia i "zawiśnie" w systemie zgłoszeń. Wielce prawdopodobne wydaje się więc, że wszystkie sprawy trywialne będzie musiał załatwiać automat. Teoretycznie to DR podejmuje odpowiednie środki u siebie w okręgu. Jeśli ktoś jedzie zbyt szybko, najczęściej przywołanie go do porządku upomnieniem poskutkuje. W opcji pozostaje jeszcze kara, wypisanie rozkazu K. Niestety danie większej władzy dyżurnemu jest sprawą utopijnie nie realną. Każdy może kogoś nie lubić i prawie każdy może siąść na budę. Danie większej władzy jednemu nad drugim to jak dać jednemu idiocie kanister benzyny, a drugiemu zapałki. Weź potem gaś sytuację. Mogę jednak poradzić Wam jak unikać niesłusznych ostrzeżeń. Po pierwsze przeczytaj otrzymany rozkład. Jeżeli masz byt ciężki/długi skład na dany szlak to poproś o nowy rj. Masz do tego prawo. Po drugie wykonaj próbę hamulca i hamowanie kontrolne. Mniejsze szanse, że zdziwisz się jeśli skład będzie wytracał prędkość znacznie wolniej.

Nie wiem czemu, ale płynność gry mocno wpływa na hamowanie. Trudniej jest zluzować i trudniej hamować gdy są zawieszki. Może jakiś mechanizm w programie wymaga weryfikacji. Sam biorę poprawkę na to, że skład gorzej reaguje na sterowanie powietrza.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 22 Kwietnia 2020, 10:01:24
Maszyner jak by był ręczny system karania to również byś dostał procenty, bo wina jest po twojej stronie. W8 automatyczne, które wskazuje ograniczenie prędkości (nie mówiąc że masz ograniczenie w rj) jest ustawione w odpowiedniej odległości. Zacięcie symulatora nie powoduje skrócenia drogi hamowania. To że jesteście nauczeni do wjeżdżania na ograniczenia z przekroczeniem prędkości to nie moja wina.

Cytuj
nauczka że zbliżając się do kolejnej scenerii warto zmniejszyć wcześniej prędkość do  tolerowanych 20 km/h aby nie załapać wykolejenia
Powiedział bym że lepiej przed każdym ograniczeniem zmniejszyć wcześniej prędkość, a nie tak że wjeżdża się 20km/h za szybko na nie. A jeszcze dodam, że może warto zmniejszyć prędkość do prędkości ograniczenia, a nie do tolerancji.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: Niemamhamulcy w 22 Kwietnia 2020, 10:43:37
Jeszcze jedna sprawa jest ze sterowaniem. Szybkie zerknięcie na komunikator czy jakikolwiek inny program poprzez [Alt]+[Tab] i powrót do TD powoduje, że nie działa sterowanie z klawiatury. Trzeba złapać mysz i kliknąć w przestrzeń. Trochę głupi błąd po stronie maszynisty, ale można tak stracić 2-3 sekundy. Wystarczy o tyle później wdrożyć hamowanie dla rozpędzonego składu, żeby przejechać ponad długość drogi ochronnej i wyrżnąć.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: Maszyner w 22 Kwietnia 2020, 10:51:22
Jest to moja wina ? Twierdze że absolutnie nie. Zawsze staram się wyhamować składy dużo wcześniej przed ograniczeniem szybkości. Do opisanej sytuacji przyczyniły się problemem z wieszaniem się symulatora, tak było po wyjechaniu ze stacji początkowej i co jakiś czas pojawiał się problem wieszania TD  o czym pisałem w pierwszej wiadomości.
Po za tym jeszcze się nie zdarzyło abym na którąkolwiek stację wjechał jak szalony szon.
W takim układzie wypada w czasie każdej jazdy nagrywać filmy aby być w posiadaniu  niepodważalnego dowód na swoją obronę.
Widzę, iż nawet gdybym podał na talerzu wszystkie okolicznikowi na swoją niewinność, to i tak zawsze musi być winny mechanik.
Niech mi teraz któryś spróbuje napisać ze na szlaku dozwolona jest prędkość 140km/h a mechanik jedzie 40 km/h. Od dzisiaj będę jeżdził 41 km/h
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 22 Kwietnia 2020, 11:10:35
Co ma wieszanie się symulatora do hamowania? Rozumiem że trudniej jest trafić w koniec peronu bo tam jest precyzja potrzebna rzędu 20 metrów, ale jadąc nie ma problemu. Czasem jak coś mi w tle się uruchomi to na 7FPS jesteś w stanie bez problemu wyhamować zaczynając hamowanie, gdy widzisz wskaźnik W8. Ja zacznę pisać że wiał silny wiatr więc nie wyhamowałem i jak ktoś powie, że to nie ma nic wspólnego będę powtarzał w kółko bo nie umiem czytać ze zrozumieniem.

Cytuj
Widzę, iż nawet gdybym podał na talerzu wszystkie okolicznikowi na swoją niewinność, to i tak zawsze musi być winny mechanik.
Na razie nie podałeś ani jednego. Na yt jest pełno filmów jak ludzie jadą jak wariaci a potem dziwią się że źle hamują. Nie mówiąc o tym, że większość np nie wie że drugie hamowanie długim składem towarowym w krótkim odstępie czasu jest słabsze i potem narzeka.

A jeździć 40km/h cały czas nie polecam, chyba że chcesz podzielić losy EN57.

Po trzecie co was tak boli te 20%. Po to jest tak zrobione, że można bez problemu wykoleić się nawet i celowo i żadnych ograniczeń nie mamy wprowadzanych.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: Maszyner w 22 Kwietnia 2020, 11:35:49
Nie. Nie boli mnie te 20%   Ponieważ jestem ustabilizowanym życiowo i emocjonalnie facetem który obecnie również wykonuje przewozy pasażerskie, nie bawi mnie szaleńcza jazda.
Skoro opisany przeze mnie problem, lub podobny,  potwierdzająca inni użytkownicy to chyba jest coś jest na rzeczy.
Problem zasygnalizowałem, i kończę dyskusję w tej sprawie.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: genrufin w 22 Kwietnia 2020, 13:47:15
Przed każdym wyjazdem ze scenerii masz w8 wskazujacy predkosc nastepnej scenerii , w wiekszosci scenerii oddalony conajmniej 700m od lasku i jezeli ktos w takiej drodze nie jest wstanie zbuc 1\4 predkosci to czyja to wina jak nie mechanika .
To ze ludzie biora sklady ktorych kompletnie nie ogarniaja to inna sprawa .
Gdzies przewinelo sie w rozmowie czy raczej zarzutach ze niezgodnie z realem DR ma wieksza wladze i narzedzia w postaci komendy kick, jak uwazasz dyzurny odpowiadajacy za ruch na danej stacji ma miec mniejsze uprawnienia a moze chcialbys zeby to mechanicy mogli kickowac dyzurnych .
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 22 Kwietnia 2020, 13:51:49
Skoro opisany przeze mnie problem, lub podobny,  potwierdzająca inni użytkownicy to chyba jest coś jest na rzeczy.
Problem zasygnalizowałem, i kończę dyskusję w tej sprawie.

Przy wykolejeniu pomiędzy zmianą scenerii, gdy żądałem jakiegoś dowodu to w 95% przypadków okazywało się że problem leży między krzesłem, a klawiaturą. I nie ma w tym nic złego, ale już się nauczyłem że z samego opsiu słownego się nie da wiele wywnioskować zwłaszcza gdy jest tak szegółowy:

Błyskawicznie wykonałem wszystkie procedury aby rozpocząć hamowanie, jednak skład wjechał do na stacje i natychmiast pojawił się komunikat o wykolejeniu i przekroczeniu szybkości.
Błyskawicznie czy przy zmianie scenerii. Dla mnie błyskawicznie to mijając W8 a dla ciebie pewnie moment, gdy pojawia się napis zakończono ładowanie scenrii. Skoro od razu się wykoleiłeś.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: MINO w 22 Kwietnia 2020, 14:07:56
Witajcie w gronie :)
Wczoraj podczas wyjazdu ze scenerii Piaskowo i wjazdu do Arkadii, nagle prędkość została obniżona ze 160 do 80 i cyk, wykolejenie! Nie było jakiegokolwiek wskaźnika W8, tylko cyk myk i nagle W21 z ósemeczką. Nie było też żadnej innej pomocy ani nic, no genialnie...
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: Niemamhamulcy w 22 Kwietnia 2020, 14:12:38
Było w8, ponieważ są generowane automatycznie. Niemniej uwaga mecha jest mocno rozbita. Jak ktoś jeździ tak jak ja (bez HUDa) to amperomierze, pulpit  w loku, wskaźniki, sygnalizatory i robi się kilka rzeczy na raz do obserwacji. Do tego wiele programów nie lubi się z kartami Radeon. Sam taką mam i semafory kształtowe widzę ze 100-200 metrów. Przeoczenie wskaźnika w takich warunkach to nie jest wielki wyczyn.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: genrufin w 22 Kwietnia 2020, 14:28:57
Tez jezdzebez HUD w zdecydowanej wiekszosci ciezkimi i dlugimi towarami i jakos nie mam z tym problemu obserwujac kabine i rownoczesnie otoczenie. Co do ksztaltowych raczej kazdy widzi je z tej samej odleglosci , ale czy przy tarczy ksztaltowej nie ma zapisu przypadkiem ze semafor do ktorego ona sie odnosci jest w drodze hamowania a masz tak regulowac predkosc by zatrzymac sie przed nim , ja mijajac wjazdowy ksztaltowy mimo ze skazuje wjazd z vmax i tak zwalniam do 60 i przez stacje dopoki nie widze nastepnego jade z taka predkoscia.
Przypominam ze jezdzi tu setka graczy czterech ma problem z ocena drogi hamowania a uwazacie to za blad.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 22 Kwietnia 2020, 14:42:10
Nie było też żadnej innej pomocy ani nic, no genialnie...

A prędkość na rozkładzie jazdy? A prędkość na W8, które jest na końcu scenerii. Tak się kończy jeźdzenie tylko na pomocniku, w którym jak już wiele razy było zaznaczane przy zmianie scenerii prędkość pojawia się za późno.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: Kvardek w 22 Kwietnia 2020, 14:44:48
1. W8_0 istnieją.
2. W rozkładzie też są prędkości, co prawda nie wszystkie, ale można pi razy drzwi ocenić do ilu trzeba zwolnić.
3. Znajomość szlaków - nie oczekuję od nikogo znania wszystkich ograniczeń na pamięć, ale chyba po jakimś czasie da się spamiętać, że Piaskowo to moderna, a w Arkadii torowisko dawno nie widziało prędkości powyżej 100.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 22 Kwietnia 2020, 15:13:56
Nie było też żadnej innej pomocy ani nic, no genialnie...

A prędkość na rozkładzie jazdy? A prędkość na W8, które jest na końcu scenerii. Tak się kończy jeźdzenie tylko na pomocniku, w którym jak już wiele razy było zaznaczane przy zmianie scenerii prędkość pojawia się za późno.

Już nie wspomnę o tym, że to zawieszenie się symulatora, zamraża Twój skład w ruchu, więc nawet jak się odetka to kontynuujesz jazdę z miejsca w którym "utknąłeś". Nie zostaniesz teleportowany 300 metrów dalej.

Macie tyle udogodnień.... wskaźniki, mini-ETCS, ba nawet na rozkładzie macie prędkość jaka jest maksymalna na danej scenerii. Trochę rozwagi, a nie pruć składem, byle jak, byle szybko.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: MINO w 22 Kwietnia 2020, 15:29:44
Nie wiem, jak jest z tm W8, ale wypatrywałem go specjalnie i go nie było i to już nie pierwszy raz...

Dodano: 22 Kwietnia 2020, 15:31:12


Nie było też żadnej innej pomocy ani nic, no genialnie...

A prędkość na rozkładzie jazdy? A prędkość na W8, które jest na końcu scenerii. Tak się kończy jeźdzenie tylko na pomocniku, w którym jak już wiele razy było zaznaczane przy zmianie scenerii prędkość pojawia się za późno.

Właśnie z tym problem, że nie jechałem na pomocniku tylko bez HUDów i na F9 ( bez jakichkolwiek podpowiedzi ) i szczególnie wypatrywałem tego W8 i go nie było, nie pierwszy raz...
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 22 Kwietnia 2020, 16:09:42
O ile mnie pamieć nie myli, to dynamiczny W8 pojawia się, gdy prędkość na szlaku wjazdowym na następnej scenerii jest niższa od prędkości na szlaku wyjazdowym z obecnej scenerii.
Tytuł: Odp: System ostrzeżeń automatycznych
Wiadomość wysłana przez: blachamc w 20 Lipca 2020, 10:37:41
W piątek poziom moich ostrzeżeń sięgnął 55%.
Dziś jest poniedziałek a poziom nie maleje, dlaczego?