Autor Wątek: Idea/Pomysł: Tymczasowe rozwiązanie problemu z małą przepustowością na szlakach z SBL  (Przeczytany 3085 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Przecież będzie wyprawiony z blokadą. Tylko zostanie ona zerwana jednostronnie, u ciebie zniknie i możesz wysłać na SBL kolejny skład, a na drugiej scenerii zostanie.

Ale będzie wtedy możliwość blokowania do Ciebie po lewym, pomimo że na którymś odstępie będzie jeszcze pociąg, dlatego też takie rozwiązanie nie jest najlepsze.

Offline alekt

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 75
  • Siła reputacji: 461
  • alekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezes
Blokować po lewym można, ale przecież aby wyprawić pociąg na tor niewłaściwy i tak należy najpierw pociąg zatwierdzić a następnie dopiero po otrzymaniu zgody blokować. Przecież nawet teraz jak pociąg SBL-SBL wyjeżdża to unika się blokowania.

Offline Eazy_Peazy

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 382
  • Eazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezes
Przecież będzie wyprawiony z blokadą. Tylko zostanie ona zerwana jednostronnie, u ciebie zniknie i możesz wysłać na SBL kolejny skład, a na drugiej scenerii zostanie.

Ale będzie wtedy możliwość blokowania do Ciebie po lewym, pomimo że na którymś odstępie będzie jeszcze pociąg, dlatego też takie rozwiązanie nie jest najlepsze.

Dlatego też przypominam o moim pomysle dodania dwóch dodatkowych blokad na wyjazdy SBL

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 496
  • Siła reputacji: 663
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
@chudya

Nie będzie takiej możliwości. Już teraz SPE automatycznie odrzuca żądanie zmiany kierunku gdy na którymś z odstępów jest pociąg

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Ale SPK nie, a jak dotąd stacje obsługiwane są przez SPK, a nie SPE.

Offline OLAFFO

  • User
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Siła reputacji: 195
  • OLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezes
    • train driver 2
W SCS o ile wiem (nigdy nie próbowałem) nie da się zmienić kierunku sbl kiedy jest pociąg na szlaku

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 496
  • Siła reputacji: 663
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
@chudya

No ale mówimy o tym co jest czy czy o tym co "będzie"?

Obecnie zaleca się używać blokad liniowych w każdym przypadku.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Jeśli mówimy o tym, co będzie, to nie słyszałem o planowanej modyfikacji SPK. Nie wspomniałem zresztą o SCS - tam nie wiem, jak to jest rozwiązane.

Co do używania blokad, sprawa jest jasna, że należy ich używać w każdym przypadku; chodzi mi o to, że gdyby zmienić sposób zwalniania wg propozycji Aresa, na SPK (powtarzam, nie wiem jak jest na SCS, choć zgaduję, że podobnie) będzie możliwość dania pozwolenia na jazdę na szlak zajęty.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Przecież będzie wyprawiony z blokadą. Tylko zostanie ona zerwana jednostronnie, u ciebie zniknie i możesz wysłać na SBL kolejny skład, a na drugiej scenerii zostanie.

Ale będzie wtedy możliwość blokowania do Ciebie po lewym, pomimo że na którymś odstępie będzie jeszcze pociąg, dlatego też takie rozwiązanie nie jest najlepsze.

Stan blokady musi się zgadzać na obu sceneriach. Więc jeśli ja mam ustawiony kierunek wyjazd i nie są spełnione warunki do zmiany kierunku blokady to nie może zostać przyjęte żadne żądanie założenia blokady od innej scenerii. Dopiero gdy te warunki zostaną spełnione, to takie żądanie jest przyjmowane i interpretowane na blokadzie SBL jako "Żądanie zmiany kierunku". Zaakceptowanie takiego żądania przestawia kierunek blokady w kierunku "wjazd" i jednocześnie po zakończeniu przestawiania daje zgodę następnej scenerii na wyprawienie pociągu.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 731
  • Siła reputacji: 1502
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Panowie, odbiegliście bardzo od głównego tematu wątku, a mianowicie wpisanie semaforów SBL na sceneriach, które taką blokadę posiadają na szlaku wewnętrznym; czyli LCS Bucz Wileński (Bucz Wileński - Bucz Marki), Głęboszów (Głęboszów - Torków) oraz LCS Borowe (Borowe - Naprawa). Jaka jest szansa, że przykładowo na Buczu (sceneria z paczki) zostanie to zrobione? Zwiększy to przepustowość na tych odcinkach. Oprócz tego wypadałoby wywołać do tablicy autora Głęboszowa i Borowych.


Offline Angelo

  • User
  • Wiadomości: 111
  • Siła reputacji: 204
  • Angelo prezesAngelo prezesAngelo prezesAngelo prezesAngelo prezesAngelo prezesAngelo prezesAngelo prezesAngelo prezesAngelo prezesAngelo prezesAngelo prezes
There's no point in increasing the capacity inside a scenario, if we still have a bottleneck at each end.

It would be super cool if SBL asked automatically for the block, and keeps the last signal at S1 until the permission from the next scenario has been given.
When receiving with SBL, the block must be set free as soon as the first section is free, but a request from a PBL can't be accepted if we don't have at least two clear sections (so that a train doesn't see an S1 without an S5).
Sorry, the only Polish words I understand are "witam" and "kolej" :)
I'm learning some Polish train-related words. Please be patient if sometimes I ask to speak in English.

Offline DoZymus

  • User
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 89
  • DoZymus prezesDoZymus prezesDoZymus prezesDoZymus prezesDoZymus prezesDoZymus prezesDoZymus prezesDoZymus prezesDoZymus prezesDoZymus prezesDoZymus prezesDoZymus prezes
  • Panie DR, ale S1 jest...
Cytuj
Panowie, odbiegliście bardzo od głównego tematu wątku, a mianowicie wpisanie semaforów SBL na sceneriach, które taką blokadę posiadają na szlaku wewnętrznym; czyli LCS Bucz Wileński (Bucz Wileński - Bucz Marki), Głęboszów (Głęboszów - Torków) oraz LCS Borowe (Borowe - Naprawa). Jaka jest szansa, że przykładowo na Buczu (sceneria z paczki) zostanie to zrobione? Zwiększy to przepustowość na tych odcinkach. Oprócz tego wypadałoby wywołać do tablicy autora Głęboszowa i Borowych.

Hmm... Z tymi podst. to ciekawy pomysł, mógłbym to wprowadzić na Głęboszowie, ale to za jakąś chwilkę, bo zrobiłbym to w ramach jakiejś odrobinę większej aktualizacji (parę poprawek, czy podobnych rzeczy trzeba wprowadzić). Zastanawia mnie jednak kwestia tego jak wprowadzić to do SWDR, by te fikcyjne podst. były nie widoczne w rozkładzie mechanika, ale by istniały.

Offline leon78513

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 274
  • leon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezes
@DoZymus

Jak nazwiesz p.odst "SBL_nazwa" to one nie jest widoczne dla mechaników, tylko dla DR w SWDR.

Tutaj masz jak ten wpis wygląda (kliknij w screen aby przeglądać w pełnym rozmiarze):


Tylko też trzeba pamiętać że każdy podst dodaje 1 min pod czasu przejazdu.


Pozwoliłem sobie lekko zmodyfikować wpis, gdyż wielkość załączonego zdjęcia nie pozwalała na poprawne przeglądanie. Teraz załączony zrzut ekranu otwiera się w pełnych wymiarach.

//deemixx
« Ostatnia zmiana: 23 Lutego 2021, 03:32:59 wysłana przez deemixx »
Gałganotwórca scenerii

Rebrowo Dolne: Wydane | Kraśnica: Etap 3 | Stare Lipowo: Wydane | Kluczbork: Oramy od nowa