Autor Wątek: Issue/Problem: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny  (Przeczytany 2608 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Draniu

  • User
  • Wiadomości: 12
  • Siła reputacji: 65
  • Draniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezes
  • KD
Witam ja szanowne grono użytkowników TD2... Piszę tu pomimo kilku podobnych tematów jednak nie takich samych. Fakt że jestem tu "nowy" aczkolwiek pojęcie o prowadzeniu pociągu jakieś mam.
Uzbierało mi się 40% ostrzeżeń i nie napisałem słowa - przebolałem to. Choć uważam że ukarany zostałem nie słusznie. Dwa razy wykoleiłem skład nie do końca ze swojej winy. Nie będę się rozpisywał bo to nie ma akurat znaczenia.
Jednak dziś ponownie wykoleiłem skład i jeszcze bardziej czuje się pokrzywdzony ;)

Na trzy wykolejenia aż dwa były 100% błędem w grze. Zdarzyło się to podczas zmiany scenerii i proszę nie pisać że jakieś znaki przed zmianą można dostrzec czy cokolwiek zrobić by zareagować. W obu przypadkach ograniczenia prędkości na opuszczanej scenerii były bardzo szerokie. Przykład sprzed chwili - opuszczana sceneria V-Max 70km/h na samym wjeździe na nową scenerię szlakowa 30km/h i nawet nie zdążyłem
dotknąć kranu hamulca i było po sprawie. Znaki informujące o ograniczeniu prędkości zobaczyłem na wjeździe na nową scenerię i od razu była to prędkość szlakowa oczywiście od razu przestrzelona.

Nie oczekuję skasowania % które nie pozwalają mi aktualnie prowadzić składu - nie oczekuję niczego - poczekam odpokutuje - życie. Jednak proszę zwrócić na to uwagę ponieważ ten problem pojawił się wraz z ostatnią aktualizacją. Za każdym razem "następne ograniczenie" przy zmianie scenerii wynosi 0km/h i trzeba być magikiem żeby wycelować z prędkością na nowej scenerii. Czasem gdy hamuje do 70-80km/h ograniczenie jest 120km/h i kilka tyś metrów do mniejszej prędkości. Aczkolwiek
jak wspomniałem są scenerie które zaskakują od razu wartością kilkudziesięciu km mniej od tej z którą na scenerię wjeżdzamy.

I naprawdę nie ma czasu na jakąkolwiek reakcję.

Logicznym jest że hamowanie do 40km/h przy każdej zmianie scenerii jest trochę chore. Szczerze nie ma możliwości wyczytać choćby z RJ następnej prędkości ponieważ to się nie do końca pokrywa i robi się problem... 40% ostrzeżeń dostałem za nic pozostałe 20% dostałem za wykolejenie się przy rozpędzaniu składu gdzie również nie mam pojęcia skąd po co i dlaczego skład się wykoleił. No cóż...

Proszę zwrócić na ten problem uwagę ponieważ coraz więcej podobnych wątków pokazuje się na forum i coraz więcej mechaników jest karanych z automatu za niedociągnięcie w nowych wersjach a nie za szaleńczą jazdę ;) Trochę jest to nie fair.
Fajnie że scenerie ładują się zdecydowanie szybciej jednak okupywane jest to opisanym problemem.

Co lepsze wszystkie moje posty są moderowane - jakbym naprawdę siał zamęt i zniszczenie nie tylko na serwerze z grą ale i na forum. Przyznam że choć jestem w stanie zrozumieć rygorystyczne podejście do użytkowników i trzymanie pewnej dozy kultury to z drugiej strony niektóre z kar są zdecydowanie zbyt brutalne szczególnie wobec tych którzy zaczynają przygodę w TD2...

I na koniec podkreślam raz jeszcze. Nie piszę tego po to by ktoś w magiczny sposób zdjął ze mnie nałożoną karę - piszę dlatego że jest z tym problem choć czytając podobne wątki widać że nikt problemu nie widzi tłumacząc to znakami przed zmianą scenerii czy przykazem zmniejszenia prędkości od siebie... tak żeby w razie "Wu" jechać wolniej...
Nie ma czegoś takiego ja w razie "WU" zmiana scenerii powinna się odbywać bez niespodzianek ze zmianą prędkości i to o wartość która zawsze doprowadza do wykolejenia składu nawet w przypadku prostej drogi...

Myślę że to wszystko co mam do napisania. Mam nadzieję że szanowne grono moderatorów zmoderuje ten post pozytywnie i ktoś straci kilka minut swojego cennego czasu na analizie opisanego przeze mnie problemu.
Tymczasem muszę zostawić TeDeka na kilka dobrych dób celem zniwelowania poziomu ostrzeżeń która z niczego wzrosła do 60%...

Pozdrawiam
EN57AL-1938

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Stycznia 2024, 15:15:08 »
Jeśli jakimś sposobem nie wkradnie się błąd (zdarzało się, choć rzadko), to jeżeli na szlaku następnej scenerii obowiązuje niższa prędkość niż na bieżącej, w odległości drogi hamowania stoi sobie wskaźnik W8: https://pl.wikipedia.org/wiki/W8_(kolej)
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2024, 15:21:18 wysłana przez xoorbes »

Offline mkwitowski

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 374
  • mkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezes
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Stycznia 2024, 15:16:14 »
Przecież w długości drogi hamowania od magicznego lasku stoi specjalne w8-0 które odpowiada za wskazanie prędkości na kolejnej scenerii. Nie wiem w czym jest problem.

Offline Draniu

  • User
  • Wiadomości: 12
  • Siła reputacji: 65
  • Draniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezes
  • KD
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Stycznia 2024, 16:41:37 »
Jak wspomniałem na samym początku. Nigdzie żadne W8 nie stoi. W tym jest problem że nie ma możliwości się nie wykoleić. Dwukrotnie wykolejenie miało miejsce przy zmianie scenerii na Żywiecką dwukrotnie też przekroczona prędkość była bardzo bliska siebie. Przypadek nr 1 przekroczenie prędkości o 74 km/h przypadek nr 2 przekroczenie prędkości o 75 km/h...

To już świadczy o możliwości wystąpienia większego bądź mniejszego problemu. Skoro dwa razy wjeżdżając na tą samą scenerię dwa razy przekroczyłem prędkość o praktycznie tą samą wartość. I ja tam żadnego wskaźnika nie widziałem - gdybym widział hamowałbym.

Nie wchodzę i nie gram wyłącznie po to by wykoleić skład - zupełnie nie sprawia mi to radości. Nie robię tego specjalnie. Jak wspomniałem mam też w poważaniu jakieś procesy o możliwe cofnięcie mi % ostrzeżeń. Nie mam żadnego powodu by się produkować na forum próbując udowodnić coś co nie ma miejsca...  Powtórzę... Nie piszcie że stoi tam jakiś znak bądź wszystko jest zorganizowane tak że wykolejenie się we wspomnianej "lokalizacji" spowodowane jest wyłącznie moim brakiem umiejętności, spostrzegawczości itd itp... Ja tam nie widziałem żadnych znaków a sama zmiana scenerii nie wróżyła choćby tego że zaraz po połączeniu się z nową scenerią w pierwszej kolejności zobaczę szlakową 30 gdzie wychodząc z poprzedzającej scenerii ograniczeniem prędkości jest 70 km/h.

Domyślam się że ewentualne logi niczego nie są w stanie wskazać i ewentualnym prawilnym materiałem byłby plik z nagraniem video zaistniałej sytuacji... Jak skończę wyrok za ostrzeżenia nieomieszkam  przejechać tej trasy z nagrywaniem tego co ja sam widzę w monitorze ;)
EN57AL-1938

Offline jasieleczeq

  • Sponsor
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Siła reputacji: 87
  • jasieleczeq prezesjasieleczeq prezesjasieleczeq prezesjasieleczeq prezesjasieleczeq prezesjasieleczeq prezesjasieleczeq prezesjasieleczeq prezesjasieleczeq prezesjasieleczeq prezesjasieleczeq prezesjasieleczeq prezes
  • Nie smarować prowadnic.
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Stycznia 2024, 17:13:14 »
Prędkość maksymalną na następnej scenerii można sprawdzić w rozkładzie jazdy w grze.

Offline tommy001

  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Siła reputacji: 370
  • tommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezestommy001 prezes
  • Sztejmenc!
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Stycznia 2024, 19:51:07 »
Właśnie jadę dłuuuugi rozkład towarowy :) I co widzę między AK a Kowalewem? W-8 :D :)
13th Gen Intel (R) Core (TM) i5-13400F 10C, RAM 32GB DDR6, 1TB SSD, NVIDIA GeForce RTX4070 12GB

Offline damianml

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Siła reputacji: 327
  • damianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezes
  • pcheŁKArz
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Stycznia 2024, 20:42:13 »
Prędkość maksymalna dla każdej scenerii jest ukazana w RJ który generowany jest dla maszynisty, dodatkowo podczas przechodzenia scenerii przez SSS jest obowiązek dodawania tzw. Dynamicznych "W8" w drodze hamowania pociągu, pojawiają się gdy na następnej ładowanej scenerii vmax jest mniejszy niż na obecnej. Na razie jesteś jedyną osobą zgłaszającą ten problem, w związku z czym myślę że to może być twoje niedopatrzenie. Jeśli nie czujesz się pewnie co do maksymalnych prędkości, można używać tzw "Pomocnika" który informuje w metrach przed każdą zmianą prędkości.
~
naczelny toromistrz pcheŁKI
damianml3

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 553
  • Siła reputacji: 275
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Stycznia 2024, 00:52:16 »
Otóż to. Są prędkości opisane w rozkładzie, jest mini-ETCS, który na bieżąco pokazuje prędkość na danym odcinku ( w tym tą na wjeździe do następnej scenerii ), są porozmieszczane wskaźniki ( dynamiczne jak i statyczne ). Wszystko to daje graczom dużo czasu na dostosowanie się. Czasem aż nadto.

Cytuj
Na trzy wykolejenia aż dwa były 100% błędem w grze.

Z tego błąd nie występuje. System przyznaje ostrzeżenie w wysokości 20% za każde wykolejenie spowodowane nadmierną prędkością. Oczywiście z winy gracza. Gdyby to był bug, typu: na przejściu scenerii "wystrzeliło mnie w kosmos", ostrzeżenia byś nie dostał. W takich sytuacjach jesteś bezpieczny.
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline radocha26

  • Naczelnik trenerów
  • Trener
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Siła reputacji: 609
  • radocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezes
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Stycznia 2024, 10:43:59 »
Ja dorzucę kilka słów od siebie.
Niestety z tym patrzeniem w rozkład trzeba bardzo uważać, ponieważ czasem może się zdarzyć taka sytuacja że na Rj widzicie np. 90km/h a po wjechaniu na scenerie przywita was 50km/h. Wynika to z powodu że jeden z torów ma rzeczywiście prędkość szlakową zgodną z tą w rozkładzie, a drugi z jakiegoś powodu ma ją obniżoną. Niestety w SWDRze nie da się zrobić wpisu aby rozdzielić prędkość dla każdego toru z osobna. Autorzy scenerii często wpisują tą wyższą prędkość, aby czas przejazdu generowany przez SWDR był bardziej korzystny.

Sprawy nie ułatwia często tzw. Asystent prędkości, niekiedy wskazując maksymalną prędkość 0km/h przy magicznym lasku.

Offline Bartolo

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Siła reputacji: 21
  • Bartolo dróżnik przejazdowyBartolo dróżnik przejazdowyBartolo dróżnik przejazdowyBartolo dróżnik przejazdowy
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Stycznia 2024, 11:06:54 »
Witam.
Miałem podobna sytuacje na RJ prędkości na następnej scenerii ( nazwy nie pamiętam, nie gram tak często aby uczyć się scenerii na pamięć ) były podane tak 100/ 80. Wiec przyjąłem za pewnik ze wjeżdżam na nią z ograniczeniem 100 a okazało się ze od tej strony było 80 i wykolejenie :(. Nie widziałem przed laskiem W8.

Offline damianml

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Siła reputacji: 327
  • damianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezes
  • pcheŁKArz
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Stycznia 2024, 21:43:46 »
Przy 2 różnych prędkościach na danym szlaku, wypadałoby określić procedurę która nakazuje stosowanie mniejszej prędkości lub też umożliwienie wprowadzenia "2 prędkości" do SWDR na dane tory. W chwili obecnej, z tego co kojarzę, tylko LCS Sandomierz (Co jest wyraźnie podkreślone w wątku) stosuje takowy, w przyszłości może węzeł Zduńsko - Wolski.
~
naczelny toromistrz pcheŁKI
damianml3

Offline radocha26

  • Naczelnik trenerów
  • Trener
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Siła reputacji: 609
  • radocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezesradocha26 prezes
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Stycznia 2024, 23:10:30 »
Na Liskowie też jest podobna sytuacja.

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Siła reputacji: 1587
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Stycznia 2024, 21:12:55 »
Zalecam patrzeć na wskaźniki W8 przed magicznymi laskami, i nimi się sugerować, jak wjeżdżać do sąsiedniej scenerii. A przy okazji jeździć, i zamiast patrzeć non stop w pomocnik, to uczyć się prędkości na sceneriach - w skrócie robić sobie jakąś znajomość szlaku(ów).
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline Draniu

  • User
  • Wiadomości: 12
  • Siła reputacji: 65
  • Draniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezesDraniu prezes
  • KD
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Stycznia 2024, 22:42:16 »
Zalecam patrzeć na wskaźniki W8 przed magicznymi laskami, i nimi się sugerować, jak wjeżdżać do sąsiedniej scenerii. A przy okazji jeździć, i zamiast patrzeć non stop w pomocnik, to uczyć się prędkości na sceneriach - w skrócie robić sobie jakąś znajomość szlaku(ów).

Owszem i to jest bardzo dobre rozwiązanie. Jak najbardziej jestem za ale...

Jeśli ktoś jest w TD-ku nowy to nie za bardzo ma możliwość nauczenia się szlaku. Jeśli 2 wykolejenia =40% ostrzeżeń a te 40% pozbawiają możliwości gry w trybie maszynisty to podejrzewam że wielu "nowych" da sobie spokój bo co to za przyjemność siedzieć przed grą i nie móc w nią grać.

Ten  system kar jest zbyt brutalny dla nowych graczy bo naprawdę nie sztuką jest wykoleić skład a już ktoś nowy to już totalnie. Włodarze gry mogli by rozpatrzyć zmniejszenie przyznawanych % choćby tym najnowszym graczom. Osobiście mam trochę cierpliwości i odczekam ale więcej nie zniosę tych "kar".
Finał będzie taki że będę hamował przed zmianą każdej scenerii do tych 40km/h i wiecznie będę dojeżdżał z godzinnym opóźnieniem ;P
EN57AL-1938

Offline Dyzurny_Kowalewski

  • User
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 15
  • Dyzurny_Kowalewski zwrotniczyDyzurny_Kowalewski zwrotniczyDyzurny_Kowalewski zwrotniczy
Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii - Występuje problem którym jest poważny
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Stycznia 2024, 00:28:36 »
Dlaczego tylko jeden gracz ma problem... Skoro nie umiesz się dostosować do realiów jest wiele innych symulatorów...