Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Zmiana modelu biznesowego silnika Unity - Koniec darmowego TD2?  (Przeczytany 2039 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline skorakora

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Siła reputacji: 16
  • skorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczy
    • Danzo Systems - Serwery
Zmiana modelu biznesowego silnika Unity - Koniec darmowego TD2?
« dnia: 29 Października 2023, 13:28:37 »
Witam.
Ostatnio krążąc po internecie wpadłem na tą tabelę (patrz załącznik), a że nikt tego nie poruszył to ja zacznę.

Krótko i na temat. Twórcy unity wymyślili sobie że za każdą instalację gry będą pobierać 0.20$. Jako że TD2 kożysta z licencji personal to za każdą instalację symulatora musi być odpowadzone 0.20$ dla unity.

Dla niewtajemniczonych. TD2 jest napisany w zewnętznym silniku graficznym - UNITY3D. W przeciwieństwie do maszyny która wykorzystuje własny renderer.
Dawno temu grzebałem w kodzie TD2 i szanse na przepisane symulatora na inny silnik są raczej marne. Zmiana ta od stony unity oznaczałaby że symulator przestałby być darnowy.
Nie jestem jakoś dobry w polskim prawie ale z tego co wiem pobieranie kwoty od każdej instalacji oznaczałoby też zmiany w funkcjonowaniu TTSK.

Z mojej strony marnie to widzę, ale ze mało się tu udzielam to zapraszam do dyskusji. Niech też inni się wypowiedzą...
Anime, inżynieria i nauka to złe połączenie jest. Nie rób tego - wiem co mówie.

Offline Krzys292

  • Konstruktor
  • Developer
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 190
  • Krzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezes
Odp: Zmiana modelu biznesowego silnika Unity - Koniec darmowego TD2?
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Października 2023, 13:43:21 »
Tu nie ma się co wypowiadać i dyskutować, po prostu źle zinterpretowałeś tabelkę. Wprowadzona opłata od instalacji dotyczy tylko projektów przekraczających 200000$ rocznego przychodu (co z resztą jest w tej tabeli wpisane), więc naszego symulatora nie dotyczy, i nie spowoduje że przestanie on być darmowy. Wszystko jest wyjaśnione w liście otwartym od Unity -> https://blog.unity.com/news/open-letter-on-runtime-fee. Niepotrzebnie siejesz panikę, i zupełnie nie rozumiem, czemu dyskusja do której zachęcasz miałaby służyć...