Witam serdecznie. Mówimy o portowaniu TD2 na konsolach do gier Playstation, Xbox i Nintedno. Gdyby będzie wydany symulator TD2 na tych konsolach, to graczy, nie mających komputera, mogli pograć na Symulatorze. Mimo konsole odpowiadają wymaganiom sprzętowym TD2, jest (niestety) kilka ale:
Po pierwsze, zarówno kopie fizyczne, jak i cyfrowe w Playstation Store/Xbox Games Store/Nintendo eShop, są płatne, a TD2 przecież jest bezpłatna, ale w Playstation Store jest coś bezpłatnego, ale jestem pewien, że nie ma tutaj gier za darmo. O Xbox Games Store powiem, że bezpłatność ma charakter promocyjny, a o Nintendo eShop - gry detaliczne są zawsze płatne. Dlatego TD2 na tych dystrybucjach cyfrowych konsoli będzie pierwszą bezpłatną grą.
Po drugie, jest możliwość umieszczenie plików gry do nośnika fizycznego (kopie fizyczne gier są tańsze), ale jeśli po prostu nagrywamy pliki TD2, to jestem pewien, że konsola powie o nieczytelności dysku. Powiem, że do nagrywania jest wymagany komputer, ale brak komputera jest problemem, że rozwiązaniem jest wyżej wyjaśnione "po pierwsze".
Po trzecie, aby dysk z TD2 został czytelnym dla konsoli, należy robić globalne zmiany w kodzie źródłowym (w tym wprowadzenie osobnej klawiszologii), zachowując wyłącznie wygląd graficzny. Jeśli konsole nie obsługują gry na silniku Unity, to należy przepisać w pełni grę na C++, że to dotyczy również wersji dla PC.
Po czwarte, nie da się powiązać konto TD2 do tych konsoli, a także konto TD2 do konta tych konsoli. W wyniku możemy grać tylko w grze jednoosobowym (nie istnieje Steama dla PS/Xbox/Nintendo).
Z tych wyników mogę powiedzieć, że TD2 na konsolach będzie gdzieś za 10 lat, albo nigdy nie będzie. Co myślicie o tym?
Pozdrawiam, Frozen Bok.