Drodzy członkowie społeczności,
chciałbym w imieniu zespołu deweloperów Train Driver 2 wyjaśnić sytuację z
modyfikacją zaprezentowaną przez użytkownika
masuo_, tworzeniem cyklu dnia i nocy oraz zmiennego oświetlenia w symulatorze. Proszę o uważne przeczytanie do końca oraz zrozumienie naszej decyzji i podjętych kroków.
DLS (system dynamicznego oświetlenia) jest tworzony w naszym symulatorze już od wielu lat. Od dawna chcieliśmy wykonać go w sposób kompleksowy. Samo wykonanie obracającego się źródła światła byłoby bardzo proste, ale nie byłoby jedynym zadaniem, które należałoby zrobić, aby osiągnąć przyzwoity efekt - do tego trzeba by poprawić tekstury mnóstwa obiektów, dostosować je do trybu nocnego, dodać źródła światła do lamp w taki sposób, aby nie zaburzały one płynności rozgrywki i wiele, wiele innych. Jest to ogromny nakład pracy do wykonania i dlatego system nie powstał przez taki okres czasu. Zapewne jest to niezrozumiałe z perspektywy użytkownika grającego jedynie przy stałym oświetleniu, ale już nawet przy stworzeniu prostego systemu zmieniającego się światła ukazuje się mnóstwo problemów, które należy rozwiązać.
W ostatnich dniach na forum pojawił się post od użytkownika
masuo_ (z którym udało nam się skontaktować i dojść do porozumienia), w którym zaprezentował on modyfikację, którą stworzył. Pozwalałaby ona na rozgrywkę w trybie nocnym. Ta modyfikacja zmieniłaby za pomocą zewnętrznego narzędzia natężenie oświetlenia nieba, słońca i otoczenia, czego efektem byłaby jazda w środowisku przypominającym wizualnie noc. Istotnym jest fakt, że identyczny efekt jak na nagraniu można by osiągnąć zmieniając w silniku Unity wartości czterech parametrów w kilka minut, zatem nie jest to dla nas nieosiągalny stan symulatora, a integracja modyfikacji z symulatorem nie miałaby większego sensu. Naszą decyzją, mod będzie mógł być użytkowany jedynie w trybie singleplayer. Jednakże nie będzie on potrzebny, o czym dowiecie się w dalszej części tekstu

.
Cała sytuacja pokazała nam pewną ważną rzecz - nie potrzebujecie czekać na idealnie doprecyzowany system, który posiadałby wszystkie docelowe feature’y, lecz pewnego rodzaju stan pośredni czy tymczasowy stworzony szybciej jest w stanie przynieść Wam dużo satysfakcji i spotyka się ze znaczną społeczną aprobatą. W związku z tym, postanowiliśmy stworzyć wbudowany w symulator prosty system dynamicznego oświetlenia i cyklu dobowego, który nie wymagał dużo czasu do stworzenia, a jednocześnie jest w stanie wnieść znaczącą nowość do symulatora.
W poniższym filmie przedstawiamy ujęcia z testów tego systemu. Nie jest on jeszcze w pełni dopracowany i zostanie w pewnym stopniu rozwinięty, jednakże chcielibyśmy zaznaczyć, że jest to jedynie środek tymczasowy, a docelowy i w pełni wyposażony system dynamicznego oświetlenia wraz ze zmiennymi warunkami pogodowymi jest cały czas w przygotowaniu i, jeżeli wszystko pójdzie dobrze w związku z planowaną po wydaniu aktualizacją wersji silnika Unity, prawdopodobnie ukaże się za parę miesięcy.
Jednocześnie mamy prośbę na przyszłość, aby twórcy zamierzający opracować i opublikować tak duże modyfikacje do symulatora, zgłaszali się jeszcze przed założeniem wątku na forum do naczelnika deweloperów.