Autor Wątek: Info: TrainDriver2 2023.3.3 "FPS"  (Przeczytany 2464 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline _l0stfake7

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik deweloperów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 182
  • Siła reputacji: 116
  • _l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes_l0stfake7 prezes
  • (∩ⴲ ε ⴲ)⊃━☆゚.*
    • kajmanzzaokladki.pl
TrainDriver2 2023.3.3 "FPS"
« dnia: 17 Stycznia 2024, 22:06:13 »
Szanowna Społeczności,

po niecałych trzech miesiącach usprawnień, niezliczonej liczbie testów wewnętrznych i publicznych wersji mamy przyjemność udostępnić dla Was kolejną odsłonę symulatora TrainDriver2 oznaczoną numer 2023.3.2 "FPS". Jak wskazuje nazwa kodowa tym razem skupiliśmy się na szeroko pojętej optymalizacji i zwiększeniu wydajności działania symulatora. Osiągnęliśmy dosyć obiecujące rezultaty o czym więcej poniżej. Oczywiście to nie koniec naszej walki w tej materii. Rozpoczęliśmy długi i żmudny proces, który nie tylko wiąże się z przepisaniem wielu rozmaitych podsystemów ale także z wymianą lub optymalizacją bardzo wielu modeli 3D. W nowym wydaniu nie zabrakło również dozy nowości, poprawek i usprawnień o czym przeczytacie w changelogu.

Najważniejsze etapy optymalizacji obejmowały:
  • System chunków: dotychczas wszystkie obiekty na scenerii były ładowane jednorazowo, co zajmowało dużo czasu i zajmowało sporą ilość pamięci podręcznej. W nowej wersji każda sceneria została podzielona na kwadratowe fragmenty o wyznaczonej wielkości, które są ładowane i odładowywane w zależności od pozycji kamery gracza w sposób możliwie mało obciążający zasoby komputera.
  • Usprawnienie procesu renderowania torowiska korzystając z mechanizmu instancjonowania (https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Graphics.RenderMeshInstanced.html).
  • Optymalizację pojazdów składająca się ze zmiany sposobu ustawiania pojazdów na scenie, wyłączenia aktualizacji wielu parametrów pojazdów innych graczy poza zasięgiem kamery oraz usprawnienia mechanizmu działania sprzęgów powietrznych.

Dodatkowo dzięki Waszej pomocy, przeprowadziliśmy szeroko zakrojone testy porównawcze, które pokazują efekt części wprowadzonych zmian. Test został wykonany w trybie single player na scenariuszu: Sowi Bór -> Blaszki -> Wielichowo -> Aleksandrów Kujawski, gdzie w trakcie przejazdu, w określonych miejscach użytkownicy porównywali ilość FPS i zajętość pamięci RAM miedzy wersją 2023.2.1 a 2023.3.1. Wyniki tych pomiarów pokazują wyraźną poprawe wydajność, w niektórych przypadkach nawet o 70 %, a średnio dla testowego scenariusza o 45%. A czas ładowania scenerii Wielichowo (czarny ekran) skrócił się z średnio z 16 do 7 sekund. Na szczególny komentarz zasługują komputery “słabsze”, które są ujęte na poniższych grafikach. Otrzymaliśmy tylko trzy pomiary wykonane na tego typu sprzęcie i tak naprawdę nie wiemy, jak wprowadzone zmiany przełożą się na rzeczywistość, próbka jest niewystarczająca.. podzielcie się z nami swoimi spostrzeżeniami w wątku Wydanie 2023.3.2 - dyskusja












Dodano: 17 Stycznia 2024, 23:06:35


.
« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2024, 21:12:56 wysłana przez _l0stfake7 »
https://kajmanzzaokladki.pl
"Jaka jest cena kłamstw? Nie chodzi o to, że mylimy je z prawdą, ale o to, że usłyszawszy dość kłamstw, przestajemy rozpoznawać prawdę w ogóle. Co wtedy? Porzucamy nadzieję na poznanie prawdy i zadowalamy się opowieściami"
"To słuszność idei może nas zaprowadzić do sukcesu, a nie liczba jej wyznawców."

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 689
  • Siła reputacji: 394
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: TrainDriver2 2023.3.2 \"FPS\"
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Stycznia 2024, 13:19:17 »
Na okres miesiąca (do końca lutego) kupiliśmy na potrzeby pobierania symulatora jeszcze jeden serwer (mirror-v6 Turbostonka") o teoretycznej przepustowości 2Gbit/s. Spodziewamy nadal dużej ilości pobrań 2023.3.2, jak i kolejnego patcha 2023.3.3, który jest nadal w przygotowaniu, naprawiającego błąd z licznikami osi. W przyszłości, jeżeli będzie taka potrzeba, będziemy się wspierali dodatkowym mirrorem po wydaniu. Obecnie łączne (teoretyczne) pasmo którym dysponujemy to 3Gbit/s, z czego 2.5Gbit to dwa mirrory w Warszawie, a 0.5Gbit to 2 mirrory w Strasburgu (Francja).


Dodatkowa uwaga. Jak komuś "słabo się pobiera", niech cierpliwie poczeka. Większość pobierających uaktywnia się po południu, więc siłą rzeczy nawet obecnie na tych 3Gbit/s może być tłoczno. jeżeli naprawdę jest beznadziejnie, to jedynym rozwiązaniem jest pobieranie przez kilka godzin w nocy.

Offline Krzys292

  • Konstruktor
  • Developer
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 189
  • Krzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezes
TrainDriver2 2023.3.3 "FPS"
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Stycznia 2024, 21:11:05 »
Szanowni użytkownicy,

do pobrania z poziomu launchera został udostępniony patch 2023.3.3, w którym zostały naprawione najpoważniejsze błędy z bieżącej wersji. Były to między innymi brak możliwości wczytania scenerii z obiektem remote_axle_counter_pointer, błąd ładowania chunków scenerii czy błąd uniemożliwiający powrót pociągiem na szlak, którym się przyjechało. Dokładny opis wszystkich zmian znajduje się w zaktualizowanym changelogu.

Mamy nadzieję, że tym razem obejdzie się bez krytycznych problemów, a także przepraszamy za ewentualne niedogodności związane z pobieraniem kilku wersji na przestrzeni kilku dni. Chcielibyśmy przy tej okazji dać znać, że intensywnie rozmyślamy nad znacznie lepiej zorganizowanym systemem testowania nowych kompilacji, który będzie umożliwiał szybkie i usystematyzowane wyłapywanie ewentualnych błędów i niedociągnięć we wprowadzanych nowościach. System będzie angażował zarówno obecnych członków zespołu, jak i pozostałych chętnych użytkowników ze społeczności. Więcej szczegółów zostanie przekazanych, gdy całość zostanie dopracowana i gotowa do uruchomienia.

Życzymy miłej rozgrywki!

Offline Krzys292

  • Konstruktor
  • Developer
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 189
  • Krzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezes
Odp: TrainDriver2 2023.3.4 "FPS"
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Lutego 2024, 15:44:53 »
Szanowni użytkownicy,

po godzinie 17 zostanie wdrożona nowa wersja symulatora 2023.3.4. Głównymi nowościami w niej są model wagonu typu 220S (podwójna "gruszka") w dwóch malowaniach oraz mechanizm wygaszania tarczy przelotowej świetlnej na urządzeniach mechanicznych, gdy semafor, przy którym jest ustawiona, wskazuje sygnał Sr1. Oprócz tego, zostały wprowadzone liczne poprawki, takie jak poprawka błędu z przesuwaniem otoczenia poprzedniej scenerii. Pełna lista zmian tradycyjnie znajduje się w changelogu.

W związku z tym, że nie udało się znaleźć źródła błędów powodujących m.in. znikanie lokomotyw i wagonów czy różnych problemów przy łączeniu się ze scenerią, byliśmy zmuszeni wycofać wprowadzone w wersji 2023.3.2 zmiany we właścicielstwie sieciowym pojazdów. Teraz synchronizacja będzie działać tak, jak w poprzednich wersjach, co powinno zapobiec błędom z obecnej wersji, a cały system zostanie za jakiś czas wykonany od nowa w ramach "serwera ruchu", który umożliwi znacznie stabilniejszą symulację i odporniejsze na błędy przekazywanie wagonów innym graczom.

Życzymy przyjemnej rozgrywki!