Symulator przy uruchomieniu, nie analizuje tego co masz na dysku, więc jak zmieniłeś (np. poprzez edytor) zawartość pliku ze scenerią, to symulator (podczas uruchamiania w trybie mechanika) tego nie zauważy. Symulator ma informacje tylko i wyłącznie o tym, którą wersję scenerii posiadasz na dysku, jeżeli ta wersja jest niższa, niż obecnie obowiązująca, to jest pobierana wersja obowiązująca i jest ona nadpisywana w stosunku do tego co jest na dysku. Więc jak coś zmienisz (lub coś się zepsuje w trakcie rozpakowywania paczki ze sceneriami) , to do momentu wydania nowej wersji, symulator "nie kiwnie palcem", żeby to naprawić (bo założenie jest takie, że jak coś zmieniasz po swojej stronie, to oznacza, ze wiesz co robisz). Symulator analizuje spójność konkretnej scenerii dopiero, gdy jest ona ładowana do pamięci (np. gdy uruchamiasz tryb dyżurnego, wtedy pojawia się komunikat "sceneria nie wpisana do SWDR)