Dąbie to stacja fikcyjna średniej wielkości i nie jest wzorowana na żadnej realnej. Sygnalizacja jest w pełni mechaniczna, realizowana przez semafory kształtowe i trzy tarcze manewrowe.
Posiada 4 szlaki. Dwa dwutorowe przelotowe przez stację A i B zelektryfikowane oraz dwa szlaki jednotorowe C zelektryfikowany i D niezelektryfikowany. Jedną łącznicę stacyjną.
Są trzy głowice rozjazdowe. Wraz z rosnącym kilometrażem pierwsza przy szlaku A i D oraz wlotu jednego końca łącznicy stacyjnej. Drugą przy nastawni dysponującej dzielącą stacje na dwie części, w tym wlot z trzech spawnów z pod Tm1, Tm2 i Tm12. Trzecią, przy szlaku dwutorowym B i jednotorowym C oraz drugim końcu łącznicy stacyjnej. Warto tu pamiętać, że w związku z tym semafory E1, E2 i E3 są semaforami drogowskazowymi, podobnie jak F, G, H. Budowa stacji umożliwia robienie manewrów bez wyjeżdżania na szlaki.
Spawny:
Tm1 - tor nr 10, 430m - dla wszystkich możliwych składów
Tm 2 - tor nr 12, 410m - dla wszystkich możliwych składów
Tm12 - tor nr 5b, 270m - dla trakcji spalinowej
Stacja posiada dwa tory odstawcze długości 450m tor nr 5 oraz nr 3a. Między torami nr 5, a 5b jest łącznik (tor nr 5a) za nastawnią, który omija tor główny zasadniczy. Ruch na łączniku poprzez rozjazdy przestawiane ręcznie.
W stacji zatrzymują się poc. pasażerskie osobowe i pośpieszne, nadto na każdym szlaku zlokalizowane są p.o. Na szlaku A - Dąbie Zach., na szlaku B - Dąbie Wsch., na szlaku C - Dąbie Górne, na szlaku D - Dąbie Dolne.
Prędkości na szlakach A i B 100km/h, szlaku C - 80km/h, szlaku D - 70km/h.
Na szlaku A dwa ograniczenia prędkości, do 60km/h ze względu na wichrowatość toru oraz przed stacją do 60km/h ze względu na ciasne łukii. Oprócz tego opuszczanie pantografów na moście nad linią jednotorową D, ze względu na niską konstrukcje mostu.
Na szlaku B jedno ograniczenie do 30km/h ze względu na deformacje toru.
W stacji zatopione są dwie tarcze manewrowe Tm10 za zwrotnicą nr 1 patrząc w kierunku stacji dla zwolnienia blokady liniowej ze szlaku A. Tm11 w torze 3a dla spawnowania wagonów dla potrzeb własnych lub na prośby mechaników, oczywiście pod semaforami można jak najbardziej też spawnować. Warto pamiętać, że ustawionych wagonów nie usuniemy, bowiem stacja nie ma izolacji torowej.
Nadto należy pamiętać, że:
- blokada liniowa ze szlaku C zwalnia się automatycznie na wysokości ToO
- blokada liniowa ze szlaku B zwalnia się na wysokości semafora wjazdowego N.
Stację tą większość zna, bowiem jest rozwinięcie stacji Dąb i układ torowy przerobiony został z oryginalnego Dębu. Niewiele zostało, bez zmian tylko tory 1 i 3 w stacji przy peronach. Inne tory wydłużone, zmienione rozjazdy.
Sieć trakcyjna w stacji na bramkach sieciowych, dla poprawienia widoczności sygnalizatorów.
Otoczenie w/g uznania autora.
Wszelkie poprawki po uzgodnieniu z autorem scenerii.
Sceneria nie jest prosta w obsłudze odradzam dla początkujących dyżurnych.
Poprosimy o regulaminowe screenshoty
Mikson