Ten rozdział powinni przeczytać wszyscy gracze którzy chcą się "zrespić" na stacji, ale jak reszta przeczyta to nie zaszkodzi
Dział ten powstał mając na celu ,żeby jak najrealniej odwzorować pracę i codzienny cykl ruchu na węźle. Przestrzeganie poniżej wymienionych zasad ułatwi grę dyżurnemu jak i graczowi oraz innym maszynistom, a przede wszystkim pozwoli poczuć trochę 'realu" (w miarę możliwości).
INFORMACJA DLA SKŁADÓW PASAŻERSKICH:Chcąc rozpocząć na stacji grę z chęcią przejechania rozkładu ze składem pasażerskim istnieją dwie możliwości:
a) pojawić się na stacji z gotowym składem tj. już z wagonami. (standardowe)Możliwe spawny:Tm45 560m - najbardziej preferowany semafor. Umożliwia wjazd na stację z odcinka od torów postojowych z których będzie w przyszłości możliwość wyjeżdżania bezpośrednio.
D9 320m - umożliwia podstawienie się przy peronie trzecim.
L9 320m - jak wyżej tyle, że trzeba trochę cofnąć w peron.
Tm33 ,Tm32 170m - Umożliwia wyjeżdżanie z zamkniętego toru przy-peronowego. Podjazd do peronu z manewrami. Tor dla lokomotyw luzem oraz EZT.
Inne:
niedopuszczone, skutkuje prośbą o zmianę semafora na jeden z powyższych.
Jeżeli pod żaden z danych semaforów nie ma możliwości podstawienia składu, podstawienie się pod inny nie wymieniony NIE PRZYSPIESZY wyjazdu ze stacji - jest to znak, że na stacji nie ma miejsca i trzeba szukać innej lub chwile poczekać na zwolnienie się tych właściwych.b) pojawienie się jako luzak i podpięcie się pod gotowy do jazdy zespół wagonów.PATRZ PODDZIAŁ "LOKOMOTYWOWNIA".INFORMACJA DLA SKŁADÓW TOWAROWYCH i INNYCH:Chcąc rozpocząć na stacji grę z chęcią przejechania rozkładu ze składem towarowym lub innym:
Możliwe spawny:C15, C13, M13, M15 580m - na torach dodatkowych/postojowych stacji Tarnów.
K3, E3 730m - tor dodatkowy w Tarnowie, podstawiać tylko wyjątkowo długie składy (x>600m).
Tm45 560m- rozpoczęcie na torze manewrowym z Tarnowa Filii.
TM_F, TM_L 690m- na torze dodatkowym w Tarnowie Mościcach.
Bg_N, Bg_H 590m- na torze dodatkowym w Bogumiłowicach
Pojawienie się jako luzak.
Patrz dział o lokomotywowni.Inne:
niedopuszczone, skutkuje prośbą o zmianę semafora na jeden z powyższych lub możliwością crasha, gdyż tory mogą być zbyt krótkie.
Jeżeli pod żaden z danych semaforów nie ma możliwości podstawienia składu, podstawienie się pod inny nie wymieniony NIE PRZYSPIESZY wyjazdu ze stacji - jest to znak, że na stacji nie ma miejsca i trzeba szukać innej lub chwilę poczekać/DLA MIŁOŚNIKÓW MANEWRÓWStacja posiada potencjał do organizowania potencjalnych jazd manewrowych.
Na całej scenerii znajdują się następujące bocznice na których znajdują się zwrotnice ręczne:
Bocznica Zakładów Mechanicznych "Bumar PCO S.A." w Tarnowie. Zakład specjalizuje się w produkcji sprzętu bojowego. Obsługuje wagony kryte oraz platformy.
Bocznica do załadunki i wyładunku materiałów sypkich gł. złomu oraz węgla. Obsługuje węglarki.
Bocznica ogólnego zastosowania z rampą. Wszystkie typy wagonów.
Bocznica na terenie lokomotywowni pod przegląd taboru.
Bocznica PKP Energetyka w Mościcach. Dostępny spawn spalinowy pod TM_En.
Bocznica wytwórni podkładów betonowych w Bogumiłowicach.
LOKOMOTYWOWNIAW Tarnowie funkcjonuje lokomotywownia. Obsługuje ona gł. lokomotywy przeznaczone do przewozów towarowych. W rzeczywistości znajduje się na niej pokaźna ilość ET22 oraz EU06. Obecne są także ET21, ET41, SM42, ST43.
W grze może ona wyprawiać lokomotywy luzem na stację pod gotowe wagony lub przyjmować lokomotywy ze składów które skończyły bieg.
Obowiązuje na niej ograniczona prędkość do 15km/h. A za "rzeczką" prędkość manewrowa, czyli 25km/h.
NA TERENIE LOKOMOTYWOWNI NIE MA SEMAFORÓW ORAZ WSZYSTKIE ZWROTNICE SA RĘCZNE, TOTEŻ JAKIEKOLWIEK RUCHY NA JEJ TERENIE TRZEBA UZGADNIAĆ Z DYŻURNYM. WSZELKIE SAMOWOLKI BĘDĄ KARANE!Możliwe spawny (tylko luz):
Sz_E[liczba] - pojawienie się na terenie lokomotywowni pod torem z "drutem".
Sz_S - pojawienie się na torze bez "druta".