Autor Wątek: Info: Odolany  (Przeczytany 836 razy)

1 Użytkownik i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 483
  • Siła reputacji: 383
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odolany
« dnia: 23 Maja 2024, 20:34:03 »
    Odolany



    Po ponad 7 latach ciężkiej pracy, pomocy wielu osób, setkach roboczogodzin, tysięcy zdjęć, planów i dokumentacji. Setki pomiarów i modeli dedykowanych. Nadeszła ta wiekopomna chwila.
    Odolany to realna sceneria obejmująca stację rozrządową Warszawa Główna Towarowa (d. Warszawa Odolany), stację węzłową Warszawa Jelonki, stację Ożarów Mazowiecki oraz posterunek odgałęźny Warszawa Gołąbki. Sceneria odwzorowana jest na lata 2011-2012, czyli w czasach kiedy górka rozrządowa była czynna.
    Sceneria jest obsługiwana za pomocą pulpitów SPK.

    Warszawa Główna Towarowa [WGT] dawniej Warszawa Odolany, to stacja rozrządowa położona w zachodniej części Warszawy na pograniczach dzielnic Bemowa, Woli, Włoch i Ursusa.
    Stacja podzielona jest na okręgi:
    - WOA - Nastawnia dysponująca. Położona w zachodniej części stacji. Okręg obsługujący 8 torów przyjazdowych (nr 6-13), 2 tory tranzytowe (nr 4 i 5). Od strony WOA obsługująca również tory 24, 26, 33-39 (WOC) i 81-85 (WOB). Wyjazdy w kierunku Gołąbek oraz Józefinowa - dalej Pruszkowa.
    - WOA2 - Nastawnia rozrządowa. Położona w centralnej części stacji. Okręg obsługujący strefę podziałową na tory kierunkowe nr 41-47, 51-57, 61-67 i 71-77.
    - WOB - Nastawnia dysponująca. Położona w południowej części stacji. Okręg obsługujący 5 torów przyjazdowo-odjazdowych (nr 81-85), tory kierunkowe (nr 61-67 i 71-77), odstawcze (nr 91-93) oraz przyległe bocznice w tym do lokomotywowni. Wyjazdy w kierunku Czystego oraz Al. Jerozolimskich - dalej Okęcia.
    - WOC - Nastawnia dysponująca. Położona w północnej części stacji. Okręg obsługujący 7 torów przyjazdowo-odjazdowych (nr 33-39), 2 tory tranzytowe (24 i 26), tory kierunkowe (nr 41-47 i 51-57) oraz przyległe bocznice. Wyjazd w kierunku Jelonek.
    - WOD - Nastawnia dysponująca (nieczynna). Wraz z nieczynną nastawnia wykonawczą WOD31 położonych w wschodniej części stacji są pozostałościami części przyjazdowej, torów kierunkowych i odstawczych dla wielu magazynów, punktów przeładunkowych i innych sięgającymi aż do ulicy Ordona, a jeszcze dawniej nawet do Al. Prymasa Tysiąclecia. Rejon manewrowy do obsługi bocznic kruszyw, bazy kontenerowej i składowiska złomu.

    Schemat stacji w trakcie prac.


    Warszawa Jelonki [Jl] to stacja węzłowa, położona na dwutorowej linii z Warszawy Głównej Towarowej do Warszawy Gdańskiej, która umożliwia ominięcie przez składy towarowe kłopotliwego odcinka torów w rejonie stacji Warszawa Zachodnia. W stacji odgałęzia się również bocznica do Radiowa, pełniąca funkcje dojazdowe do Huty Arcelor Mittal, natomiast w południowej części rozpoczyna się nieużywana bocznica dawnych zakładów im. Nowotki.
    Stacja posiada 6 torów głównych przy czym tory 7 i 9 są zamknięte.



    Warszawa Gołabki [Głb] to posterunek odgałęźny, na którym kończy się łącznica ze stacji Warszawa Główna Towarowa. Umożliwia ona wjazd i wyjazd pociągów towarowych z tej stacji w kierunku Ożarowa. Obok posterunku przebiega także druga linia towarowa - z Józefinowa. Obie linie towarowe zostały zmodernizowane w pierwszej dekadzie XXI wieku, poprzez wyposażenie w nową nawierzchnię - znacznie wcześniej, jeszcze w latach 90. dokonano takich robót na linii E20 - wówczas sam posterunek na Gołąbkach przeszedł modernizację. Obecnie dla obsługi podróżnych funkcjonuje tu jeden peron dwukrawędziowy. Za peronem w kierunku Ożarowa znajduje się niewielki, kontenerowy budynek nastawni "Głb".



    Ożarów Mazowiecki [Oż] to pierwsza stacja na otwartym w 1902 roku odcinku z Warszawy do Łowicza. Stacja ta została częściowo zmodernizowana w latach 90., podczas pierwszych prac modernizacyjnych na linii. Nie wszystkie prace jednak wykonano w taki sposób, jaki charakteryzuje modernizowane magistrale. Na stacji pozostał stary, dwukrawędziowy peron wyspowy z charakterystyczną dla WWK wiatą; ponadto wszystkie rozjazdy posiadały drewniane podrozjazdnice. Dojście do peronu odbywało się przez przejście nadziemne, łączące również północną i południową część miasta. Ciekawostką był też sam układ torowy - głowica rozjazdowa od strony Warszawy nie posiadała w ogóle przejścia rozjazdowego pomiędzy torami głównymi zasadniczymi, natomiast przejście od strony Płochocina miało układ krzyżowy i znajdowało się na znacznym poszerzeniu międzytorza. Semafor wjazdowy od strony Płochocina w torze nr 2 znajdował się z lewej strony toru na owym poszerzeniu, co zapewniało lepszą jego widoczność. Stacja posiadała 5 torów głównych oraz kilka torów bocznych i bocznic.



    Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:

    003 Warszawa Zachodnia - Kunowice, od 8,500km do 20,400km
    019 Warszawa Główna Towarowa - Józefinów, od 0,000km do 3,950km
    020 Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Praga, od -1,094km (styk Lk 019) do 3,200km
    507 Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Gołąbki, cała łącznica
    509 Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Gdańska, od -1,341 (rozj. pocz.) do 6,700km
    510 Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Aleje Jerozolimskie, od 0,000km do 3,100km
    938 Warszawa Jelonki - Radiowo, od -0,055 (rozj. pocz.) do 0,700km

    Szlaki zewnętrzne:

       Nazwa      Następny posterunek      Numer linii      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
    Jz
    Józefinów
    19
    dwutorowy
    zelektryfikowany
    80 km/h
    półsamoczynna
    3400 m
    brak
    WAl
    Warszawa Aleje Jerozolimskie
    510
    jednotorowy
    zelektryfikowany
    40 km/h
    połsamoczynna
    2400 m
    brak
    WG
    Warszawa Gdańska
    509
    dwutorowy
    zelektryfikowany
    60 km/h
    półsamoczynna
    2800 m
    brak
    RH
    Radiowo
    938
    jednotorowy
    niezelektryfikowany
    20 km/h
    brak
    1400 m
    brak
    WCz
    Warszawa Czyste
    20
    dwutorowy
    zelektryfikowany
    40 km/h
    półsamoczynna
    2000 m
    brak
    Warszawa Włochy
    3
    dwutorowy
    zelektryfikowany
    100 km/h
    samoczynna
    2400 m
    brak
    Błonie
    3
    dwutorowy
    zelektryfikowany
    160 km/h
    samoczynna
    3200 m
    brak

    Szlaki zewnętrzne "WCz", "Wł" i "Bł" tymczasowo wyłączone z eksploatacji.

    Spawny:

    Lokomotywownia Warszawa Odolany:
    1/2S - I hala, tor 947 - spalinowóz luzem;
    2/3S - II hala, tor 939 - spalinowóz luzem;
    5/2E - V hala, tor 923 - elektrowóz luzem;
    5/3E - V hala, tor 921 - elektrowóz luzem;
    6/1E - VI hala, tor 917 - elektrowóz luzem;
    6/2E - VI hala, tor 915 - elektrowóz luzem.

    WGT:
    Ursus - okręg WOA, pod Tm21 - alternatywny spawn dla R11.


    WOS:

    R307:
    - brak ostrzeżeń doraźnych -

    Spis bocznic, torów kierunkowych i organizacji dla danych okręgów nastawczych stacji WGT

    Regulamin pracy manewrowej stacji WGT:
    • Teren stacji Warszawa Główna Towarowa stanowi: 3 rejony manewrowe (WOA, WOB, WOC).
    • Pracę manewrową wykonuje się pojazdami kolejowymi z napędem: dowolnym.
    • Wykonywanie manewrów równocześnie więcej niż jednym pojazdem trakcyjnym: jest dozwolone.
    • Wykonywanie manewrów i przerwanie ich zarządza każdorazowo: dyżurny ruchu okręgu nastawczego na którym prowadzone są manewry.
    • Bezpośrednią koordynację nad pracą manewrową sprawuje: dyżurny ruchu okręgu nastawczego na którym prowadzone są manewry.
    • Podczas wykonywania pracy manewrowej pojazd trakcyjny powinien znajdować się z dowolnej strony składu, zaś w czasie dokonywania jazd manewrowych w tory szlakowe, pojazd trakcyjny bezwzględnie powinien znajdować się od strony szlaku.
    • Wagonów na postój nie można odstawiać na tory: 4,5,13,22,23,24,26,31,32,81,82,110.
    • Odrzucanie wagonów jest zabronione. Rozrząd składu manewrowego może się odbywać sposobem odstawczym lub grawitacyjnym z górki rozrządowej.
    • Podczas manewrów zwrotnice bez napędów elektrycznych nastawiane są przez pracowników wykonujących manewry, a pozostałe zwrotnice, na żądanie kierującego manewrami, nastawiane są przez pracowników posterunków technicznych: nastawni dysponujących WOA,WOB,WOC.
    • Sprawdzanie należytego zabezpieczenia wagonów przed zbiegnięciem po zakończeniu manewrów należy do obowiązków kierującego manewrami.
    • Kierownik manewrów ma bezwzględny obowiązek zatrzymać skład manewrowy przed tarczą manewrową (lub ukresem ostatniego rozjazdu położonego przed wjazdem na tory główne i główne dodatkowe) i zgłosić gotowość wjazdu na stację dyżurnemu ruchu.


    Autorzy:
    Marcin_S

    Wielkie podziękowania za pomoc dla (w kolejności alfabetycznej):
    Ares28
    chudya
    deemixx
    Lokol
    _l0stfake7
    matseb
    mentorius
    Q424
    Sabyryn
    trichlor
    UAZownik

    Dodatkowe uwagi:
    • W stacji Warszawa Główna Towarowa wywołujemy nastawnie odpowiedzialne na dany okręg "WOA", "WOB" i "WOC".
    • W całej stacji Warszawa Główna Towarowa Vmax - 40km/h.
    • Wyjazd z lokomotywowni pod Tm106 po uprzednim uzgodnieniu z nastawnią WOB.
    • Wyjazd z lokomotywowni możliwy jedynie po torze 911.
    • Wymagana stała obsada rezerwy manewrowej R11, a w razie potrzeb również R12.
    • Obsługa rozjazdów z napędem ręcznym na lokomotywowni oraz okręgach WOD i WOD31 należą do drużyny manewrowej.

    Aktualny hash scenerii: 00999163

    Sceneria do odwołania jest prywatna.


    Schemat oraz opisy kilku posterunków zapożyczone ze strony semaforek.kolej.org.pl.[/list]
    « Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 09:22:10 wysłana przez Marcin_S »
    Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

    - PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -