Jako że SWDR jest Waszym głównym narzędziem pracy, a nie każdy śledzi postępy pracy nad zgłoszeniami w systemie GitLab - należy Wam się garść oficjalnych informacji tutaj - na forum.
Poniższy wątek będzie opisywał ważniejsze zmiany, które zachodzą w SWDR4. Prosimy nie zadawać pytań typu "kiedy dynamiczne blokady", "kiedy multi-dyżurowanie", "kiedy SBL" - na wszystko przyjdzie czas. Jeśli zgłaszacie propozycje na GitLabie to po pewnym czasie uzyskacie w niej ikonę "W trakcie" lub "Wstrzymane" - to jedyne terminy jakie możemy Wam gwarantować
Wątek opisuje zmiany, które są już przygotowane i testowane - i na nich skupmy się w wspólnej dyskusji
Wersja 4.1, planowane wydanie: sierpień 2018Nowe okno logowaniaOd teraz po zalogowaniu, ale przed wejściem do systemu uzyskacie informację o tym, czy spełniacie wszystkie warunki konieczne do uruchomienia wybranej scenerii, jak biała i czarna lista, wpis do SWDR oraz wymagany poziom dyżurnego ruchu. Pozwoli to uniknąć tematów na forum "dlaczego SWDR wyrzuca pomimo uruchomionej scenerii", gdzie w 99.99% przypadków powodem było uruchomienie scenerii z niewłaściwym numerem. Dodatkowo zmieniliśmy status BŁĄD na NIEZALOGOWANY lub NIEWPISANA DO SWDR, tak by nazwa była bardziej jednoznaczna.
Trasy kończące i rozpoczynające się w dowolnym punkcieDotychczas tworząc wpis scenerii należało zdefiniować wszystkie trasy jako połączenie dwóch szlaków zewnętrznych. Takie rozwiązanie pozwalało rozpoczynać i kończyć bieg na stacji położonej na tej trasie oraz pokonywać trasę "przelotem". Dzięki zmianom w edytorze, dozwolone będzie tworzenie tras, które zawierają tylko jeden szlak zewnętrzny - dzięki temu można wyjeżdżać z lokomotywowni lub kończyć rozkład jazdy "na szopie". Idealnym przykładem jest stacja Bargowice Zachód, która tylko rozpoczyna i kończy bieg pociągów.
Blokady liniowe typu EAPTo chyba najbardziej wyczekiwana nowość - system blokad liniowych wzorowany na typie EAP. Dzięki temu rozwiązaniu wracamy do czasów świetności pierwszej wersji SWDR, w której dźwięk dzwonka był ulubionym momentem dla każdego dyżurnego
Blokada EAP obsługiwać będzie dynamiczne połączenia szlaków, tj. będzie wymagała każdorazowego wskazania, z którym torem/szlakiem innej scenerii chcemy się połączyć. Blokada typu EAP automatycznie stwierdza stan podania semafora wyjazdowego oraz zajęcia szlaku przez tabor oraz moment wjazdu pociągu za semafor wjazdowy na kolejnej scenerii. W sytuacji wyjazdu na rozkaz pisemny, lub Sz, należy ręcznie "zająć" szlak używając przycisku dPo. Szczegółowa instrukcja obsługi pojawi się na Wikipedii w momencie wydania.
Zwiększmy przepustowość!W aktualnej wersji rezerwacje szlaków dla pociągów były zwalniane dopiero w momencie zrealizowania rozkładu jazdy, tj. gdy pociąg dotarł do ostatniej scenerii lub gdy dyżurny ruchu ręcznie skasował jego rozkład. Rozwiązanie to sprawdzało się perfekcyjnie, o ile pociąg jechał o czasie lub był opóźniony. Jeśli zaś poruszał się przed czasem, jego rezerwacja szlaku wyprzedzała stan faktyczny i niepotrzebnie blokowała szlak dla innych pociągów. Przykładowo, gdy pociąg posiadał planowy wjazd na godzinę 10:00, ale przyjechał 09:30 - szlak wjazdowy nadal był oznaczony jako "zajęty" na godzinę 10:00. Od tej wersji wprowadzenie czasu przyjazdu będzie powodowało zwolnienie rezerwacji szlaku przyjazdowego danego pociągu do danego posterunku ruchu. Mamy nadzieję, że takie działanie systemu obsługi godzin zmotywuje więcej osób do wprowadzania rzeczywistego czasu przyjazdu.
Dynamiczny manualny generator rozkładówDotychczas wielokrotnie zwracaliście uwagę, że ręczny generator RJ jest niewygodny w obsłudze, ponieważ wymaga ręcznego zatwierdzania ułożonych tras po każdorazowej zmianie. Racja. Wzorem generatora z SWDR1, w nadchodzącej wersji ręczne układanie RJ będzie odbywało się "w locie". Każdorazowe dodanie lub zmiana trasy spowoduje wyświetlenie obliczonych czasów przejazdu, tak samo jak zmiana parametrów pociągu - tak aby układający na żywo mógł śledzić efekty zmian, które wprowadza.
Dodatkowo, ukryliśmy pola dotyczące fizycznych parametrów pociągu, takie jak masa, siła pociągowa lokomotywy i długość składu. Nadal mają one wypływ na czas jazdy, ale nie zajmują miejsca na ekranie.