Rozumiem, że ten system już obowiązuje na stałe
Oczywiście
Drodzy użytkownicy, w nocy z 26 na 27 listopada wdrożyliśmy dwie zmiany do blokad liniowych:
Po pierwsze - powiadomienie o zwolnieniu się szlaku.
Dotychczas, gdy próbowaliście się połączyć ze szlakiem X, a był on zajęty, kończyło się to prostym powiadomieniem, że szlak ten bierze udział w innej blokadzie liniowej. Od teraz w chwili zwolnienia się tego szlaku otrzymacie prywatną wiadomość z informacją. Jest ona wysyłana do wszystkich, którzy próbowali dokonać takiego połączenia, nie obsługuje mechanizmu kolejkowania - uznaliśmy, że aktualnie nie jest on niezbędny.
Po drugie - co mnie interesuje pociąg, który znikł z mojej scenerii?
Dokładnie - dotychczas, gdy pociąg opuścił już Waszą scenerię, ale nie minął jeszcze semafora wjazdowego na scenerii docelowej - mogliście dość długo oczekiwać na zwolnienie się szlaku, który de facto był już wolny - z punktu widzenia Waszej scenerii.
Wychodząc na przeciw użytkownikom, którzy w takiej sytuacji nagminnie używali awaryjnego przycisku "ROZŁĄCZ" - wprowadzamy poprawkę, która w chwili wyjazdu pociągu ze scenerii niejako "jednostronnie rozłączy" blokadę liniową.
Strona wysyłająca informowana jest krótkim dzwonkiem i po kilku sekundach blokada szlaku wraca do stanu zerowego.
Strona przyjmująca pociąg nadal ma do obsłużenia przycisk Ko - tutaj nie ma żadnych zmian.
Mamy nadzieję, że takie rozwiązanie pozwoli podnieść przepustowość szlaków. Aktualnie rozkłady jazdy pozostają ze starą rezerwą - nie będziemy "upychać" pociągów jeden za drugim - wszak dyżurny musi mieć też czas na obsługę stacji, ale - takie jednostronne zwolnienie blokady pozwoli na lepszą obsługę pociągów opóźnionych.