Brzezinka Średzka![](https://img.ttsk.ngo/images/2022/07/06/Zrzut-ekranu-74.md.jpg)
Brzezinka Średzka [BŚ] to pierwsza stacja pośrednia na linii kolejowej nr 273 zlokalizowana poza granicami Wrocławia. Jest to niewielki posterunek ruchu, posiadający w sumie 3 tory główne, z których dwa znajdują się przy niskich, jednokrawędziowych peronach. Tor główny dodatkowy (nr 4) odgałęzia się za peronami w kierunku Brzegu. Uzupełnieniem układu torowego są 4 tory boczne (6, 6a, 8, 8a), które prowadzą wzdłuż drogi ładunkowej oraz do rampy. W przeszłości na stacji znajdował się również boczny tor nr 3, odgałęziający się po stronie nieparzystej i zabezpieczony wykolejnicą. Ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnie "BŚ" oraz "BŚ1", które posiadają urządzenia mechaniczne z sygnalizacją świetlną (z powodu braku możliwości realizacji skróconej drogi hamowania zastąpione pulpitem kostkowym), choć większość rozjazdów posiada już napędy elektryczne. Nastawnie obsługują także rogatki na dwóch przejazdach kolejowych.
Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:
273 Wrocław Główny - Szczecin Główny, od km 16,889 do km 24,051
Szlaki zewnętrzne: Nazwa | Następny posterunek | Numer linii | Liczba torów | Elektryfikacja | Prędkość maksymalna | Blokada liniowa | Długość | ETCS |
WP | Wrocław Pracze | 273 | dwutorowy | zelektryfikowany | 120 km/h | półsamoczynna typu Eap | 3135 m | brak |
Kg | Księginice | 273 | dwutorowy | zelektryfikowany | 120 km/h | półsamoczynna typu Eap | 2173 m | brak |
Spawny:TOW - D, zelektryfikowany, 650 m
Ograniczenia:
Autorzy:KvardekJanusz1321 - otoczenie w stacji i na szlaku WP
Krzys292 - schemat
![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/03/10/download-button-1674764_960_720.png)
Sceneria wpisana do SWDR4 z numerem
63d82e69, dostępna bez ograniczeń.
Opis posterunku zapożyczony z drobnymi zmianami ze strony
semaforek.kolej.org.pl.