Autor Wątek: [NA AUTORYZACJĘ] Dąbrówno  (Przeczytany 602 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Centuar1

  • User
  • Wiadomości: 18
  • Siła reputacji: 141
  • Centuar1 prezesCentuar1 prezesCentuar1 prezesCentuar1 prezesCentuar1 prezesCentuar1 prezesCentuar1 prezesCentuar1 prezesCentuar1 prezesCentuar1 prezesCentuar1 prezesCentuar1 prezes
  • ąąąąą
Dąbrówno
« dnia: 11 Czerwca 2024, 18:10:10 »

Dąbrówno




Sceneria przedstawia fragment fikcyjnej linii kolejowej w okolicy Dąbrówna, średniej wielkości miasta powiatowego i osadzona jest w pierwszej dekadzie XXI wieku. Od momentu doprowadzenia kolei do Dąbrówna w XIX wieku był to jedyny posterunek w okolicy, poza ruchem pasażerskim obsługujący miejską papiernię. Stan ten uległ w latach 70., kiedy na fali inwestycji epoki Gierka rozpoczęto budowę elektrociepłowni i cementowni w niewielkiej odległości od miasta. Pierwotnie planowano włączyć obsługę zakładów do stacji Dąbrówno oraz modernizację jej samej połączoną z wymianą urządzeń sterowania ruchem na przekaźnikowe. Oba obiekty zostały jednak oddane do użytku już w następnej dekadzie i zupełnie innych realiach ekonomicznych, weryfikujących ambitne plany. Wobec tego zdecydowano się na zabudowanie niewielkiego posterunku odgałęźnego z bocznicą w bliskiej odległości od Dąbrówna. Tak powstał podg Anicze.
Zapaść przewozowa lat 90. i drastyczne ograniczenie środków na utrzymanie bieżące infrastruktury spowodowały powstanie licznych ograniczeń prędkości, zarówno w torach stacyjnych, jak i na szlakach. W związku z upadłością Papierni Dąbrówno zlikwidowano bocznicę tam prowadzącą i zredukowano układ torowy stacji. Obecnie (2008) czeka ona na lepsze czasy i majaczącą za przyszłą perspektywą UE generalną modernizację linii. Z kolei w Aniczach mimo złego stanu większości torowisk dalej prowadzony jest intensywny ruch towarowy do obu zakładów.

Dąbrówno [Db] Dąbrówno to położona w mieście powiatowym zdegradowana stacja węzłowa o nieskomplikowanym układzie torowym. W przeszłości była znacznie większym posterunkiem, jednak na skutek drastycznego spadku przewozów lat 90. zredukowana została do zaledwie 4 torów głównych, w tym 2 dodatkowych. Ze stacji wychodzą dwa szlaki zewnętrzne, do Olchówki (Ol) i Hermic Zdroju (HmZ), oraz wewnętrzny do Anicz. Ruch prowadzą nastawnie Db i Db1 wyposażone w urządzenia mechaniczne scentralizowane. Na stacji zatrzymują się wszystkie pociągi poza ekspresami.



Anicze [An] Anicze to posterunek odgałęźny z bocznicą położony między stacją Dąbrówno a szlakiem zewnętrznym Ur (Urodziska). Posiada 3 tory główne dodatkowe i umożliwia obsługę elektrociepłowni i cementowni dwoma bocznicami. Ruch prowadzi nastawnia An wyposażona w urządzenia przekaźnikowe.




Szlaki zewnętrzne:

   Nazwa      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
Ol
jednotorowy
zelektryfikowany
80 km/h
półsamoczynna typu C
5000
brak
HmZ
jednotorowy
zelektryfikowany
60 km/h
półsamoczynna typu C
4800
brak
Ur
dwutorowy
zelektryfikowany
90 km/h
półsamoczynna typu EAP
2600
brak

Spawny:
TOW1 - G, zelektryfikowany, 550m
TOW2 - F, zelektryfikowany, 550m
SM42 - bocznica, niezelektryfikowany, 50m

Ograniczenia:



Autorzy:
krzysiek9825 - pulpit
kornel156, robsonpl453 - otoczenie
Centuar1 - cała reszta


Sceneria dostępna na autoryzację dla twórców oraz dla wszystkich użytkowników powyżej 95 roku życia.

Sceneria wpisana do SWDR4 z numerem c87c44c8
« Ostatnia zmiana: 11 Czerwca 2024, 20:45:47 wysłana przez Centuar1 »
76% statystyk wymyśla się na potrzeby konkretnej wypowiedzi.