Dąbrówno Sceneria przedstawia fragment fikcyjnej linii kolejowej w okolicy Dąbrówna, średniej wielkości miasta powiatowego i osadzona jest w pierwszej dekadzie XXI wieku. Od momentu doprowadzenia kolei do Dąbrówna w XIX wieku był to jedyny posterunek w okolicy, poza ruchem pasażerskim obsługujący miejską papiernię. Stan ten uległ w latach 70., kiedy na fali inwestycji epoki Gierka rozpoczęto budowę elektrociepłowni i cementowni w niewielkiej odległości od miasta. Pierwotnie planowano włączyć obsługę zakładów do stacji Dąbrówno oraz modernizację jej samej połączoną z wymianą urządzeń sterowania ruchem na przekaźnikowe. Oba obiekty zostały jednak oddane do użytku już w następnej dekadzie i zupełnie innych realiach ekonomicznych, weryfikujących ambitne plany. Wobec tego zdecydowano się na zabudowanie niewielkiego posterunku odgałęźnego z bocznicą w bliskiej odległości od Dąbrówna. Tak powstał podg Anicze.
Zapaść przewozowa lat 90. i drastyczne ograniczenie środków na utrzymanie bieżące infrastruktury spowodowały powstanie licznych ograniczeń prędkości, zarówno w torach stacyjnych, jak i na szlakach. W związku z upadłością Papierni Dąbrówno zlikwidowano bocznicę tam prowadzącą i zredukowano układ torowy stacji. Obecnie (2008) czeka ona na lepsze czasy i majaczącą za przyszłą perspektywą UE generalną modernizację linii. Z kolei w Aniczach mimo złego stanu większości torowisk dalej prowadzony jest intensywny ruch towarowy do obu zakładów.
Dąbrówno [Db] Dąbrówno to położona w mieście powiatowym zdegradowana stacja węzłowa o nieskomplikowanym układzie torowym. W przeszłości była znacznie większym posterunkiem, jednak na skutek drastycznego spadku przewozów lat 90. zredukowana została do zaledwie 4 torów głównych, w tym 2 dodatkowych. Ze stacji wychodzą dwa szlaki zewnętrzne, do Olchówki (Ol) i Hermic Zdroju (HmZ), oraz wewnętrzny do Anicz. Ruch prowadzą nastawnie Db i Db1 wyposażone w urządzenia mechaniczne scentralizowane. Na stacji zatrzymują się wszystkie pociągi poza ekspresami.
Anicze [An] Anicze to posterunek odgałęźny z bocznicą położony między stacją Dąbrówno a szlakiem zewnętrznym Ur (Urodziska). Posiada 3 tory główne dodatkowe i umożliwia obsługę elektrociepłowni i cementowni dwoma bocznicami. Ruch prowadzi nastawnia An wyposażona w urządzenia przekaźnikowe.
Szlaki zewnętrzne: Nazwa | Liczba torów | Elektryfikacja | Prędkość maksymalna | Blokada liniowa | Długość | ETCS |
Ol | jednotorowy | zelektryfikowany | 80 km/h | półsamoczynna typu C | 5000 | brak |
HmZ | jednotorowy | zelektryfikowany | 60 km/h | półsamoczynna typu C | 4800 | brak |
Ur | dwutorowy | zelektryfikowany | 90 km/h | półsamoczynna typu EAP | 2600 | brak |
Spawny:TOW1 - G, zelektryfikowany, 550m
TOW2 - F, zelektryfikowany, 550m
SM42 - bocznica, niezelektryfikowany, 50m
Ograniczenia:Autorzy:krzysiek9825 - pulpit
kornel156, robsonpl453 - otoczenie
Centuar1 - cała reszta
Sceneria dostępna na autoryzację dla twórców oraz dla wszystkich użytkowników powyżej 95 roku życia.
Sceneria wpisana do SWDR4 z numerem
c87c44c8