0. Wyraźny brak włączonego SUPa = blacklista1. Manewry - STONKA PRAWEM NIE OBLIGATORYJNYM ROZWIĄZANIEM!Najtrudniejszą rzeczą którą będziesz musiał wykonywać podczas swojego dyżuru jest ocena tego czy dany pociąg ma koniec rozkładu, czy kontynuuje jazdę dalej na inny szlak, czy to skład wagonowy czy ezt - przede wszystkim musisz ocenić sytuację znacznie wcześniej niż w momencie w którym podasz mu wjazd na tor zakończony kozłem. Wpisany czas wykonania prac manewrowych dla składów wagonowych to minimum 17/18 minut.
W przypadku gdy do stacji zbliża się pociąg EZT, najlepszą opcją będzie wpuszczenie go na tor 11/13 (ze szlaku LC) lub na tory 1/2 (ze szlaku/na szlak Sr)
W przypadku gdy do stacji zbliża się pociąg wagonowy kontynuujący rozkład jazdy, masz do wyboru opcje 1, 2 i 3.
Opcja 1. Wjazd pociągu na tor 5 przy peronie 2 i samodzielny oblot wykonywany przez gracza. Jest to opcja nadrzędna nad opcjami 2 i 3, ponieważ jest najszybsza, najmniej tamująca ruch oraz najwygodniejsza dla ciebie jak i gracza.
Opcja 2. Wykonanie oblotu przy pomocy lokomotywy manewrowej (nie musi to być lokomotywa SM42, może to być nawet EP07/EP08) którą może być inny gracz, albo ten sam który dyżuruje. Opcję tą wykorzystuje się w sytuacji gdy tor 5 jest zajęty a na stacji pokrywają się nam 2< obloty. Do tej opcji zalecam wpuszczać pociągi na tory 1, 2 oraz 9.
Opcja 3.[
Nie nadużywać]Po wjeździe pociągu na stację pociąg jest spychany na tor 104/105/106/107/108, lokomotywa skład oblatuje, podłącza się do składu czołem w kierunku szlaku wyjazdowego po czym spycha skład ponownie w peron gdzie odczekuje resztę postoju handlowego.
Co do opcji 2 jest mały schemacik jak powinno to wyglądać z lokomotywą manewrową. Manewr ten zalecam wykonywać na najbardziej skrajnych torach dodatkowych 10X:
2. Realizowanie połączeń do Czystoboru.Czystobór jest to przystanek zakończony koziołkiem na końcu jednotorowej odnogi w Ligocie Trzeszcze. W momencie przyjazdu EZT jadącego ze szlaku LC po zatrzymaniu się w Ligocie Grabowskiej pociąg zrobi "kurs aglomeracyjny", czyli
w ramach wycieczki krajoznawczej po torze nr 3 szlaku trzytorowym skieruje się do Ligoty Trzeszcze, w której dalej prosto wyjedzie na mozolny szlak 30km/h aby dojechać do przystanku w lasku z ładownią. Po krótkim postoju pociąg zmienia kabinę i udaje się w drogę powrotną. W tej sytuacji możesz dogadać się z graczem żeby poinformował cię o tym wywołaniem selektywnym jak będzie wracał spowrotem, bowiem odcinek pomiędzy LT a Czystoborem jest na tyle krótki że ewentualnego ruszenia pociągu w drogę powrotną nie będziemy w stanie zaobserwować nawet po zajętości toru. Dalszy przebieg pociągu może być dowolny, ale pamiętaj że najłatwiej puścić go tym samym torem co przyjechał, chociaż ze względu na układ torowy wygodnie też jest go puścić na szlakowy tor 1 albo 2 tak aby wygodniej mu było wyjechać na szlak Sr.
To, że jeden z torów szlakowych jest odpowiedzialny za ruch do Czystoboru nie znaczy że nie możemy nim puszczać pociągów w stronę szlaku Sr. Po to też stoi rozjazd umożliwiający ruch z prędkością 60km/h w kierunku na ostrze w LT aby szybciej pokonywać ten odcinek. To właśnie ruch w stronę szlaku Sr posiada największy priorytet.
Inne:
-
Do odwołania zakaz stosowania autoexec.cm, ale jest dopuszczalna sytuacja pozostawienie jednego składu wagonowego osobowego do 300m na torach odstawczych po skończonym biegu dowolnego pociągu. Na razie polecam spawnować skład w peronach albo na torach odstawczych dopiero jak będzie lokomotywa która pojedzie z nimi z jakimś rjtem. ZAKAZ ODWOŁANY, MOŻNA PONOWNIE KORZYSTAĆ z autoexec.cm
- Do dyspozycji dla graczy jest lokomotywownia
- Spawny: POSP1 na torze 9 peron 3, nowy spawn OSOB na torze 108 dla wszystkich pasażerskich oraz EZT w torach 11 p. 3 i 13 p. 4
- SKP znajduje się na LG na schemacie przy Tm203
- Proszę pamiętać o prawidłowym użytkowaniu blokady typu C pomiędzy posterunkami
- Jeżeli nie ma ruchu jak na Warszawskiej Średnicy to proszę mimo wszystko o odpalenie spawnów żeby nie zmuszać graczy do rozpoczynania pociągiem pośpiesznym czy Expressowym na Blaszkach czy Witonii.
- W przypadku wpisania na czarną listę wypisanie z niej będzie opcjonalne (powtarzam, opcjonalne, nie konieczne) dopiero po dogadaniu się ze mną poprzez pw.
- Wskazany brak "MK" w nicku gracza
- Wielki brat patrzy
- Wielki brat patrzy
- Prowadzenie dyżuru wbrew tym zasadom i wbrew regulaminu symulatora/instrukcjom Ir-1 == Wielki brat patrzy == blacklist
- Zastrzegam sobie z bliżej nieokreślonych powodów ograniczenie liczby osób które mogą zasiąść na tej scenerii (czyt. to samo co na górze, czyli blacklist).
Tyle, jeżeli mi się coś jeszcze przypomni to napiszę o tym w wątku w nowej wiadomości. Mam nadzieję że postraszyłem, życzę wam miłej zabawy
Więc jak przeczytałeś to dopiero otrzymasz pliki:
https://up.td2.info.pl/d/0d2814bc2d4740e5903f/