Drodzy użytkownicy,
Sceneria została dostosowana do najnowszej wersji 2024.1.2. Wśród dokonanych zmian istnieją też takie, które nieco zmieniły obraz stacji z tej, którą znamy z symulatora ISDR, a które zamierzam w tym poście wyjaśnić.
Problemem w poprzedniej wersji były zwrotnice 3 i 4, które ułożone są w taki sposób iż początek rozjazdu 4 znajduje się w ukresie rozjazdu nr 3. Stąd w przebiegach jeżdżonych przez zwrotnicę 3 w położeniu "-" wymagana jest kontrola Jz4 na niezajętość w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu i uchronienia od możliwości podania sygnału zezwalającego na jazdę gdy inny tabor znajduje się w ukresie rozjazdu. Niestety symulator SPK nie pozwala na zrealizowanie takiej zależności a jedynym wyjściem było złączenie sekcji Jz3 i Jz4 w jedną - Jz3/4. To z kolei spowodowało, iż sygnalizator Tm4 znalazł się w środku tej sekcji i wymusiło zmianę jego lokalizacji, dlatego w nowej wersji scenerii przesunięte zostały sygnalizatory Tm3 i Tm4.
Oprócz powyższych zmian dostosowano pulpit kostkowy zgodnie z rozwiązaniami albumowymi. Zmiany sprowadzały się do zmiany jego rozmiaru na standardowy dla pulpitów AC2003, który wynosi 40 na 17 kostek. Zmieniono także sposób rozwiązywania sekcji przebiegów na tor 3, gdyż albumy nie przewidują możliwości rozwiązywania przebiegów z różnych kierunków tym samym przyciskiem, dlatego funkcję tą rozdzielono na dwa osobne i opisano zgodnie ze sztuką podając liczbą rzymską numer sekcji i numer zwrotnicy za którą następuje rozwiązanie drogi przebiegi w nawiasie pisany cyframi arabskimi.
W obliczu tych zmian pulpit sterowniczy zmienił swój wygląd i prezentuje się obecnie w sposób następujący:
Sceneria:
- Przebudowa UT: dodanie kp i podział odcinków toru pod sekcje niezajętości,
- Złączenie sekcji niezajętości rozjazdów 3 i 4,
- Złączenie sekcji niezajętości rozjazdów 21 i 23,
- Złączenie sekcji niezajętości rozjazdów 25 i 26,
- W związku ze złączeniem sekcji Jz3/4 przestawiono sygnalizatory Tm3 i Tm4,
- Wymiana wszystkich wskaźników i sygnalizatorów na nowe modele,
- Dodanie puszek do obwodów torowych,
- Zmiany w nazewnictwie sekcji niezajętości, zwrotnic i sygnalizatorów, usunięcie przedrostka "Tw_" z uwagi iż na scenerii obecny jest tylko jeden posterunek,
- Dodanie spawnów dla wagonów z autoexeca na torach 7a i 9,
- Drobne zmiany kosmetyczne w doborze podsypek, tekstur, podkładów,
- Aktualizacja skryptów z pliku autoexec.
Pulpit:
- Zmiana rozmiaru pulpitu do standardowego AC2003 (40x17),
- Dostosowanie do zmian w nazewnictwie obiektów i przesunięciu Tm3 i Tm4,
- Uzależnienie w drodze ochronnej położenia zwrotnic 7 i 21 w przebiegach na tory 4 i 6 dla wykluczenia przebiegów sprzecznych przez drogę ochronną,
- Uzależnienie Wk1+ w ochronie bocznej dla przebiegów z/na tory 4 i 6 z/na kierunek do Ślemienia,
- Uzależnienie Wk1+ w ochronie przedniej dla przebiegów na tory 4 i 6 z kierunku Liskowa i Borka,
- Poprawka zwalniania sekcji dla przebiegów na tor 3 zgodnie z rozwiązaniami albumowymi - rozdział przycisku na dwa dla przebiegów z obu kierunków,
- Uzależnienie 11+ w przebiegach pociągowych z toru 3,
- Dodanie tabliczek przypominających o zamknięciu przejazdu i zakazie odstawiania taboru na żeberku ochronnym za rozjazdem 22.
Serdeczne podziękowania dla Popio19 i Trichlor za pomoc w wykonaniu powyższych poprawek.