Włoszczowa Północ+ podg. Knapówka, podg. Czarnca, Żelisławice Sceneria
Włoszczowa Północ obejmuje swoim obszarem tytułową stację węzłową
Włoszczowa Północ oraz sąsiadujęce posterunki odgałęźne
Knapówka,
Czarnca wraz ze stacją węzłową
Żelisławice. Z racji ciągłych zmian na poszczególnych posterunkach w ramach projektów: dostosowanie CMKi do Vmax 250 oraz budową łącznicy Włoszczowa Północ - podg. Czarnca, cała sceneria jest odwzorowana na lata 2020-2021.
Włoszczowa Północ [WP] - stacja węzłowa znajdująca się na 155 kilometrze Centralnej Magistrali Kolejowej. Odwzorowanie scenerii obejmuje wymienione już torowisko wraz z wybudowanym drugim peronem oraz dostosowaniem układu torowego do podłączenia przyszłej łącznicy "Włoszczowa Północ - Czarnca".
W rzeczywistości sterowanie odbywa się za pomocą urządzeń komputerowych (EbiLock 950 R4 ze zobrazowaniem EbiScreen 300).
Z racji braku możliwiści wykluczenia ruchu osobowego, na stacji zatrzymywać się będą pociągi osobowe oraz pośpieszne.
Schemat Włoszczowy Północ - źr. semaforek.kolej.org.pl podg. Knapówka [Kn] - posterunek odgałęźny umożliwiający zjazd pociągów z CMK od strony Zawiercia w stronę Kielc.
Sterowanie odbywa się za pomocą urządzeń komputerowych (EbiLock 950 R2). Zarówno Knapówka jak i Włoszczowa Północ docelowo sterowana będzie z jednego ze zdalnych stanowisk umieszczonych w LCS Idzikowice.
Schemat podg. Knapówka - źr. semaforek.kolej.org.pl Żelisławice [Żł] - stacja węzłowa na linii nr 61 łączącej Kielce z Fosowskimi. Stanowi łącznik pomiędzy tą linią, a Centralną Magistralą Kolejową umożliwiając trasowanie głównie pocągów pasażerskich na linii Warszawa - Częstochowa. Głowica rozjazdowa od strony Kielc dostosowana jest do wjazdów i zjazdów z łącznicy z prędkością 100km/h.
W rzeczywistości sterowanie odbywa się za pomocą urządzeń przekaźnikowych z sygnalizacją świetlną. Na potrzeby symulatora sterowanie odbywa się za pomocą SCS'a.
Postój mają tutaj jedynie pociągi osobowe.
Schemat Żelisławic - źr. semaforek.kolej.org.pl podg. Czarnca [Cz] - posterunek odgałęźny umożliwiający wjazd i zjazd pociągów z Kielc na Centralną Magistralę Kolejową. Odwzrowowany stan ukazuje posterunek po zakończonej modernizacji, ale przed rozpoczęciem prac nad łącznicą Włoszczowa Północ - Czarnca. Nowo budowana łącznica będzie miała na celu możliwość trasowania pociągów nową nitką w stronę Kielc oraz wykorzystania Włoszczowy Północ jako węzła przesiadkowego. Bezpośrednio za posterunkiem znajduje się przystanek osobowy oraz przejazd kolejowy, który przed modernizacją obsługiwany był ze strażnicy przejazdowej.
W rzeczywistości sterowanie odbywa się za pomocą urządzeń przekaźnikowych z sygnalizacją świetlną. Na potrzeby symulatora sterowanie odbywa się za pomocą SCS'a.
Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:
LK 4 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie, od km 137.4 do km 164.8
LK 61 Kielce - Fosowskie, od 50.6 do km 64.4
Szlaki zewnętrzne: Nazwa | Następny posterunek | Numer linii | Liczba torów | Elektryfikacja | Prędkość maksymalna | Blokada liniowa | Długość | ETCS |
Ol | Olszamowice | LK 4 | 2 | zelektryfikowany | 160km/h | 4-stawna SBL | 14 950m | brak |
Ps | Psary | LK 4 | 2 | zelektryfikowany | 200km/h | 4-stawna SBL | 3 650 | L1 |
Kc | Koniecpol | LK 61 | 2 | zelektryfikowany | 140km/h | Półsamoczynna | 4 250m | brak |
Wl | Włoszczowa | LK 61 | 2 | zelektryfikowany | 110km/h | Półsamoczynna | 2 350m | brak |
Spawny:POS - Tm6 WP - zelektryfikowany - 130m
ALL - P WP - zelektryfikowany - 650m
TOW - J Zł, zelektryfikowany, 550m
Autorzy:EmiKDoZymusPonadto specjalne podziękowania dla osób, które w inny mniejszy bądź większy sposób przyczyniły się do tego, że sceneria wygląda tak jak powinna (kolejność alfabetyczna):
Ares, KPD, Krzyś292, trichlor oraz osoba, która chciała zostać anonimowa, a udostępniła ważniejsze załączniki z RTS'ów CMKi.
Pliki do pobrania:
https://up.td2.info.pl/f/e62aa904c91f4912a50a/?dl=1.sc - #4fe18858
.scs - #0F81A7C3D1839864618ED5AE02276DF86DA0EAC535D64A636E2EE85CA0D6A3E9
Changelog:
2024-05-31- wymiana ostatniej pary semaforów SBL na szlaku Ol na EHA
- wdrożenie doraźnego do 120 szlaku Ol
- drobne zmiany w SCS
2024-01-20- wymiana wykolejnic na nowe modele
- dodano podwójne izolacje wjazdowe na post. WP
- przywrócono do paczki plik autoexec.cm
2024-01-09- naprawa błędu krytycznego SCS uniemożliwiającego zwolnienie blokady na szlaku Żelisławice - Czarnca
- wymiana semaforów na nowe modele
- wymiana niewymienionych bramek trakcyjnych na proceduralne
- poprawki w podkładach
- wymiana modelu ASDEK na nowy model
- dostosowanie do stanu realnego toru nr 4a w Żelisławicach poprzez jego skrócenie oraz usunięcie wskaźnika W3 odnoszącego się do semafora wjazdowego B
- usunięcie obróconych TOPów na szlaku do Koniecpola odnoszących się do nieistniejącego już przejazdu
- poprawa spawnów: POS przy Tm6 we Włoszczowej; ALL przy wskaźniku W4 toru nr 5 we Włoszczowej; TOW przy sem J (max 550m) w Żelisławicach
2023-08-28- dostosowano kotwienia cieżarowe
- poprawiono wybrane lampy
2023-06-27- usunięto D0 przed laskiem na szlaku Kc
- wymieniono kol_rogatka1 na JEGD-50
- wymieniono bramki trakcyjne na podg. Czarnca
- wymiana pojedynczych wieszaków odciągowych na podg. Czarnca
- wymiana wybranych wieszaków na odciągach na Żelisławicach
- wymiana starych W27 na podg. Knapówka
- wymiana starych teowników na model slup_teownik_18
- wymiana podkładów na rozjazdach we Włoszczowej oraz w Czarncy
- dopasowano wybrane odcinki podsypek, w szczególności w Żelisławicach i w Czarncy
- drobne poprawki w terenie w okolicy lasków
- ukryto ekrany techniczne w SCS
//Zmniejszono trochę miniaturkę scenerii, aby post wyglądał bardziej przejrzyście na mniejszych rozdzielczościach monitorów. ~KMS