Drodzy użytkownicy,
Wraz z nadchodząca aktualizacją do programu SPE zostanie dodana symulacja funkcji
KOOP.
KOOP (Kontrola Obszaru Ochrony Pociągu) to dodatkowe zabezpieczenie stosowane w systemach MOR. Zapobiega ona przypadkowemu lub pospiesznemu wydaniu polecenia nastawienia przebiegu pociągowego w momencie gdy nie są spełnione następujące warunki:
- nie jest zajęty żaden odcinek niezajętości pomiędzy zwrotnicą w drodze jazdy, a elementem pełniącym rolę ochrony bocznej (obszar ochrony bocznej)
- według aktualnego ustawienia zwrotnic nie jest zajęty żaden odcinek pomiędzy sygnalizatorem końcowym, a pierwszym semaforem leżącym na przedłużeniu drogi przebiegu (obszar ochrony przedniej)
- nie jest wyświetlony sygnał zastępczy, którego droga koliduje z nastawianym przebiegiem.
Jeśli powyższe warunki nie są spełnione to zamiast polecenia "
Pociąg" będzie dostępne polecenie "
oKOOP" (odwołanie KOOP). Użycie polecenia "
oKOOP" powoduje odwołanie dodatkowych kontroli i umożliwia wydanie polecenia "
Pociąg" (o ile oczywiście spełnione są pozostałe warunki dla jego wykonania).
Przykłady:1. Zadziałanie funkcji KOOP z powodu zajętości odcinka między zwrotnicą w drodze jazdy, a obiektem stanowiącym ochronę boczną:
2. Zadziałanie funkcji KOOP z powodu zajętości odcinka między semaforem końcowym (F), a kolejnym semaforem (A):
3. Zadziałanie funkcji KOOP z powodu aktualnie wyświetlonego sygnału zastępczego, którego droga prowadzi na tor 2:
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o możliwościach i obsłudze programu to zachęcam do zapoznania się z
tworzoną na bieżąco instrukcją programu.
Miejsce na pytania do autora.Dyskusja na temat projektu.