Autor Wątek: Edytowanie scenerii w Unity  (Przeczytany 3421 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rajesh6872

  • User
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 4
  • rajesh6872 pracownik torowy
Edytowanie scenerii w Unity
« dnia: 27 Stycznia 2023, 11:59:48 »
Hej,
Chciałbym stworzyć scenerie Kieleckiej stacji oraz okolic
Zanim zacznę (próbować) chciałbym zadać kilka pytań

Pytanie Uno:
   Czy jest sposób na edycję scenerii w Unity? Gra jest na tym właśnie silniku, i chyba nie było by to większym problemem wrzucić gdzieś na forum pustą scene z prefabami (o ile się nie myle). Jestem dość obeznany z tym silnikiem, znacznie ułatwiło by mi to
   pracę.
Pytanie Dos:
   Czy jest jakiś limit wielkości mapy?
Pytanie Tres(nie na temat edytora):
   Są tekstury do świętokrzyskich pociągów? Jak nie to byłbym chętny do zrobienia takowych. (Fajnie by było jakbym mogł także zrobić EN81 specjalnie dla tej scenerii o ile jeszcze go nie ma w grze) dorzucam zdjęcia poniżej

https://imgur.com/a/xQl3YBr

Z góry dziękuje za odpowiedź c:

Offline Mr_bar

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Siła reputacji: 306
  • Mr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezes
  • Ludzie łatwo z ofiary potrafią zrobić oprawcę
    • Mój kanał YT
Odp: Edytowanie scenerii w Unity
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Stycznia 2023, 12:18:00 »
Ad 1. (jeżeli dobrze rozumiem pytanie, że chodzi o basic teren) Podczas tworzenia nowej scenerii z poziomu menu automatycznie wstawiają się 2 laski. Teren ten jest używany jako podstawa scenerii, a większy teren można osiągnąć używając terrainpointów.

Ad 2. W teorii jest (10 km od koordynatów 0,0 -> czyli kwadrat 20km x 20km). W praktyce od 10 km od 0,0 można budować, ale jest to trudniejsze, bo po kliknięciu na obiekt jego koordynaty wyświetlane w tabeli będą zawsze równe 10000 (10km). (Testowane na Wrocławiu)

Ad 3. Nie wiem, ale nie kojarzę takowych.

Co do Kielc: Sceneria jest już budowana. Można to sprawdzić na mapie  https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1hCQ2l7qCXvbeC8L2aStUkM2Dvhectce7&ll=50.916315648522115%2C20.76662984678112&z=11

« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2023, 12:33:58 wysłana przez Mr_bar »

Offline A17PL

  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 91
  • A17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezes
Odp: Edytowanie scenerii w Unity
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Stycznia 2023, 12:39:05 »
   Czy jest sposób na edycję scenerii w Unity? Gra jest na tym właśnie silniku, i chyba nie było by to większym problemem wrzucić gdzieś na forum pustą scene z prefabami (o ile się nie myle). Jestem dość obeznany z tym silnikiem, znacznie ułatwiło by mi to
   pracę.
Jedynie wbudowany edytor. Loader scenerii jest własny, ładuje scenerię z pliku który przetwarza i umieszcza odpowiednio obiekty.
Tylko ta możliwość jest zaimplementowana. Możesz również generować plik scenerii z innego edytora. Musisz wtedy znać konstrukcję i składnię pliku scenerii.

   Są tekstury do świętokrzyskich pociągów? Jak nie to byłbym chętny do zrobienia takowych. (Fajnie by było jakbym mogł także zrobić EN81 specjalnie dla tej scenerii o ile jeszcze go nie ma w grze) dorzucam zdjęcia poniżej

Raczej nie ma, EN81 też nie ma.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 879
  • Siła reputacji: 122
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Edytowanie scenerii w Unity
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Stycznia 2023, 13:04:53 »
Oraz inb4, nie, to że sceneria jest "nieaktywna, nie znaczy że prace nad nią nie trwają l" ;)
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline rajesh6872

  • User
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 4
  • rajesh6872 pracownik torowy
Odp: Edytowanie scenerii w Unity
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Stycznia 2023, 14:33:22 »
Hmm... to chyba spróbuje sitkówke nowiny bo nikt nie robi z tego co zrozumiałem z mapki
W ogóle ta mapa jest nie aktualna; ostatnio zrobili połączenie Kielce - Busko Zdrój
Chyba spróbuję z tymi Nowinami
Wie ktoś jak to zgłosić?

Dodano: 27 Stycznia 2023, 14:35:24


A to nie jest tak że fioletowym kolorem jest "Sceneria która została zgłoszona do SSS lecz autor zaprzestał prac nad nią (istnieje możliwość skontaktowania się z autorem bądź w przypadku braku takiej możliwości, z naczelnikiem SSS w celu określenia możliwości kontynuowania prac nad daną scenerią)"? No chyba że coś przeoczyłem
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2023, 14:35:24 wysłana przez rajesh6872 »

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 879
  • Siła reputacji: 122
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Edytowanie scenerii w Unity
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Stycznia 2023, 16:21:13 »
Mapa przedstawia nałożone projekty nad którymi są prowadzone pracę (nie połączenia kolejowe, tytuł może tutaj zwodzić), oraz częściowo projekty przygotowane przez zespół SSS do pracy (kolor biały). Kolor żółty oznacza projekt wydany, kolor czerwony że prace trwają a sceneria jest aktywna ( w tickrcie na gitlabie były ostatnio zmiany). Kolor fioletowy oznacza że sceneria jest nieaktywna i nie wiadomo czy autor prowadzi nad nią prace, czy nie. A ponieważ ja jestem autorką Kielc, no to ci pisze - mimo tego, że sceneria jest nieaktywna na gitlabie, prace nad nią trwają.

Ed. Siatkówka jak widzisz jest wolna, aczkolwiek prowadziłam kiedyś nad nią prace i w znacznej części ułożony jest układ torowy, także jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem prac no to go chętnie przekażę, szkoda pracy ;)
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2023, 16:39:42 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.