Autor Wątek: Solved/Rozwiązane: Obsługa blokady na scenerii z urządzeniami mechanicznymi  (Przeczytany 3853 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CebulaBula

  • User
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 40
  • CebulaBula starszy dyżurny ruchuCebulaBula starszy dyżurny ruchuCebulaBula starszy dyżurny ruchuCebulaBula starszy dyżurny ruchuCebulaBula starszy dyżurny ruchuCebulaBula starszy dyżurny ruchuCebulaBula starszy dyżurny ruchuCebulaBula starszy dyżurny ruchu
Witam. Może to się wydawać głupie, że o to pytam, ale korci mnie abym o to zapytał bo nie wiem jak to działa.

Załóżmy, że chciałbym dyżurować na stacji np. Naterki. Na niektórych stacjach, jak Naterki, nie ma ikony blokady liniowej [patrz załącznik]. Chciałbym się dowiedzieć jak można dyżurować na takiej stacji gdzie nie ma takich ikonek i czy brak tej ikony wpływa jakoś na ruch na stacji.

Dziękuję za każdą odpowiedź jaką otrzymam!
« Ostatnia zmiana: 13 Października 2019, 22:04:19 wysłana przez Ares28 »

Offline inomushis

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 149
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
Odp: Niektóre stacje - SCS
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lipca 2019, 17:58:29 »
Na sceneriach z pulpitem kostkowym używasz blokad w SPK.
Na sceneriach z urządzeniami komputerowymi używasz blokad w SCS.

Na sceneriach mechanicznych używasz blokad w SWDR (żółta zakładka), a drogę układasz ręcznie przekładając dźwignie.
Każdy drążek przebiegowy jest opisany - jaki semafor podajesz, na jaki tor i jakich przełożeń wymaga.


Przekładasz wskazane dźwignie w dół (położenie minus). Wybierasz przebieg do utwierdzenia(góra LPM, dół PPM). Następnie przytrzymujesz klawisz blokowy nad blokiem przebiegowo-utwierdzającym (ten grzybek powyżej) nad odpowiednim blokiem, np. "z torów 1,2,4 na szlak PwC". Okienko robi się białe - obsługujesz dźwignię semaforą (czerwoną). Pociąg wyjeżdża - robisz to samo od końca żeby wrócić do stanu zasadniczego.
Oczywiście przed podaniem sygnału wyjazdowego musisz mieć zgodę sąsiedniego posterunku na blokadzie liniowej (w SWDR).
« Ostatnia zmiana: 13 Października 2019, 22:02:45 wysłana przez Ares28 »