Hel![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/09/01/image9ae23eed6e462a43.md.png)
Hel [Hl] - Stacja pełni rolę końcowej i postojowej - kończą tutaj bieg wszystkie pociągi regionalne z Gdyni, natomiast w sezonie - także pociągi dalekobieżne. W latach 2014-2015 została ona zmodernizowana w ramach projektu finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego. Dotychczasowe 2 niewielkie perony, położone przy 3 torach głównych, zostały przebudowane na dwa wysokie (76 cm), posiadające w sumie 4 krawędzie. Tak jak przed modernizacją, jedna z krawędzi (przy torze nr 4) zakończona jest kozłem oporowym. Częściowej przebudowie uległy również tory odstawcze nr 25 i 27, które uzyskały wjazd od strony Jastarni, co umożliwia dokonanie oblotu odstawianego składu, a tym samym - dogodniejsze prowadzenie prac manewrowych. Zlikwidowano natomiast bocznicę, prowadzącą do portu wojennego. Reszta układu torowego pozostała bez większych zmian. Ruch pociągów, tak jak przed modernizacją, prowadzony jest z nastawni "Hl", która posiada urządzenia przekaźnikowo-komputerowe typu UPK-PAT. Z nastawni obsługuje się także rogatki na przejeździe kolejowym od strony Juraty (przy pomocy urządzeń TVU) oraz na przejeździe tuż przed peronami (również przy pomocy TVU).
![](https://img.ttsk.ngo/images/2022/12/05/image.md.png)
Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:
213 Reda - Hel, od km55,0 do km62,078
Szlaki zewnętrzne: Nazwa | Następny posterunek | Numer linii | Liczba torów | Elektryfikacja | Prędkość maksymalna | Blokada liniowa | Długość | ETCS |
Jt | Jastarnia | 213 | jednotorowy | niezelektryfikowany | 100 km/h | półsamoczynna typu Eap | 5032m | brak |
Spawny:PAS1 - Tm6, 220m,
brak konieczności oblotuPAS2 - Tm10, 220m,
konieczność oblotu (wyjazd "krótkim noskiem")Ograniczenia:
Na stację Hel obowiązuje kategoryczny zakaz wjazdu składom dłuższym niż 220m. Ograniczenie to wynika z regulaminu technicznego stacji Hel. Jest ono nałożone w SWDR, jednak jeżeli inny dyżurny dopnie wagony do składu z już wygenerowanym rozkładem, może się zdarzyć potencjalnie sytuacja, w której skład zablokuje głowicę w środku stacji. Proszę się tego strzec.Autorzy:trainfun09emikScreeny:Pulpit
![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/02/19/image.png)
Tarcza ostrzegawcza
![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/09/01/imagede75a854a0febf0a.png)
Semafor wjazdowy
![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/09/01/image55b90c2ad43c891c.png)
Głowica zachodnia
![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/09/01/imagec41da55da4ddd264.png)
Tory odstawcze
![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/09/01/imaged41c9daa5eb95e67.png)
Perony
![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/09/01/image1bcfcf6ebba6d72c.png)
Głowica wschodnia
![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/09/01/image79908b0185737b53.png)
Początek toru wyciągowego
![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/09/01/image3cfa3ffa6da92c83.png)
Koniec linii
![](https://img.ttsk.ngo/images/2023/09/01/image2da3b08bc141f1b7.png)
Sceneria jest dostępna dla wszystkich osób z poziomem 3 dyżurowania pod tym linkiem.Schematy oraz opisy posterunków zapożyczone ze strony
semaforek.kolej.org.pl.