O PROJEKCIE:
LCS Czechnica to fikcyjne Lokalne Centrum Sterowania na bazie trzech realnych stacji:
- Święta Katarzyna - linia 132 oraz 349,
- Siechnicee - linia 277 oraz 764,
- Wrocław Brochów Towarowy - grupy A oraz N.
Dlaczego w takim razie projekt uznaję za fikcyjny?
Po pierwsze - nie ma takiego LCSu (choć są w rzeczywistości plany na budowę LCSu w Siechnicach).
Po drugie - przede wszystkim ze względu na ograniczenia symulatora w kwestii łączenia z innymi stacjami (zachowanie dróg hamowania) i bliskości sąsiednich stacji w rzeczywistości (łączenie WBT z Wrocławiem Głównym). Kolejnym tematem jest sama wielkość Wrocławia Brochowa... Nie ma sensu tak wielka stacja przy tak skromnej liczbie graczy, a przy większej, samodzielna obsługa tak wielkiego posterunku i sąsiednich stacji mija się moim zdaniem z celem.
Po trzecie - przez powyższe powody postawiłem lekko zmodyfikować wyjazd z grup towarowych WGT tak, aby były ze sobą przejezdne, umożliwiały wjazd i wyjazd + dodatkowy szlak dwutorowy.
Troszkę o mapie:
Układ torowy, poprzez moją wizję łączenia grup towarowych, myślę, że pokrywa się w 95% z rzeczywistością. LCS docelowo posiada 5 szlaków zewnętrznych:
SZLAK A od Świętej Katarzyny (
w kierunku Oławy) - 2 torowy, SBL 4 stawna, 160km/h, na szlaku znajduje się przystanek Zębice Wrocławskie.
SZLAK B od WBA (
w kierunku Wrocławia Głównego) - 2 torowy, SBL 4 stawna, prędkość 120/110 km/h.
SZLAK C od WBB do WBA - 1 torowy, prędkość 40km/h.
SZLAK D do WBA na grupę A lub N - 2 torowy, prędkość 40km/h.
SZLAK E od Siechnic (
w kierunku Czernicy Wrocławskiej) - 1 torowy, prędkość 90km/h
Szlaki wewnętrzne:
Święta Katarzyna <-> WBA - 2 torowy, prędkości to 40/60km/h.
Siechnice <-> WBA - 1 torowy, prędkość 100km/h
Siechnice <-> WBT - 2 torowy, prędkości 30/40km/h.
Całość LCSu będzie sterowana za pomocą pulpitu stworzonego w SCS. Prezentuje się to następująco:
Główne okno - stacje Święta Katarzyna oraz Siechnice
Prawe, drugie okno - stacja Wrocław Brochów Towarowy wraz z grupą A
Dolne, trzecie okno - stacja Wrocław Brochów Towarowy wraz z grupą N
STAN PRAC:
Na obecną chwilę w 100% zakończony jest układ torowy, przejezdny, samodzielnie przetestowany plus kilka kilka osób przejechało się kiedyś przypadkowo jak testowałem na serwerze ENG
![Mrugnięcie ;)](https://td2.info.pl/Smileys/unicode/wink.gif)
Sceneria jest całkowicie zelektryfikowana (oczywiście bocznice itp nie), tak jak jest to w rzeczywistości i na tyle, ile pozwoliły na Youtubie filmiki ze szlaków, kabin itp. Samodzielnie, ze względu na brak materiałów, wykonałem elektryfikację grupy A, łącznika między grupą A i N oraz szlaku z WGT. Stan ukończenia prac przy sieci trakcyjnej uważam na 95%. Zostały do poprzesuwania "żaby" przy końcówce Brochowa, ale jest to tak piekielnie upierdliwa robota, że zostawiłem to na lepsze czasy.
Rozpocząłem prace nad otoczeniem, zacząłem od stacji Siechnice i lecę w kierunku Brochowa. To będzie najtrudniejszy i najdłuższy etap.
Stację buduję sam, tak też pewnie pozostanie, docelowo na początku nie będzie udostępniona do dyżurowania dla nikogo, potrzebuję coś swojego do zabawy
![Mrugnięcie ;)](https://td2.info.pl/Smileys/unicode/wink.gif)
Bardziej jestem nastawiony, by sceneria cieszyła graczy, którzy lubią jeździć po ładnych sceneriach, a mnie bardziej interesuje dyżurowanie i logistyka.
Nie ma co się więcej rozpisywać, troszkę screenów łysych pól i tego co już jest zrobione
![Mrugnięcie ;)](https://td2.info.pl/Smileys/unicode/wink.gif)
FOTY:
1. Tarcza ostrzegawcza w lesie do Siechnic od strony Czernicy:
2. Most w Siechnicach nad rzeką Oława:
3. Wjazd do Siechnic:
4. Przejazd w Siechnicach na ulicy Polnej:
5. Widok elektrociepłowni z ulicy Polnej w Siechnicach:
6. Teren elektrociepłowni przy ulicy Polnej w Siechnicach:
7. Teren elektrociepłowni przy ulicy Polnej w Siechnicach:
8. Składowisko węgla elektrociepłowni w Siechnicach:
9. Składowisko węgla elektrociepłowni w Siechnicach:
10. Widok elektrociepłowni z ulicy Stawowej w Siechnicach:
11. Rzut z góry na wyjazd z Siechnic:
12. Składowisko węgla elektrociepłowni w Siechnicach:
13. Składowisko biomasy w Siechnicach wraz z wjazdem na bocznicę elektrociepłowni:
14. Miejsce łączenia się wszystkich szlaków ze wszystkich stacji scenerii:
15. Miejsce łączenia się wszystkich szlaków ze wszystkich stacji scenerii:
16. WBT - grupy A oraz N, wjazd od strony Siechnic oraz Św. Katarzyny:
17. WBT - grupy A oraz N, wjazd od strony fikcyjnego połączenia grup:![](https://img.ttsk.ngo/images/2022/01/21/scen17.md.jpg)