- Ze względu na rozmiar scenerii, czyli prawie 40km pewne elementy otoczenia zostały uproszczone, ze względu na optymalizację scenerii
- Bocznica Żywiec Browar jest to bocznica szlakowa znajdująca się pomiędzy Żywcem a Węgierską Górką. Rozjazd pozwalający na wjazd na bocznicę znajduje się kilkaset metrów za stacją w Żywcu i jest to rozjazd z napędem ręcznym, który w rzeczywistości jest zabezpieczony zamkiem.
- Na scenerii bardzo często zmieniają się prędkości szlakowe, począwszy od 30 do 120 kończąc. Wiele składów już się na tym wyłożyło.
- Na pulpicie SCS blokada pomiędzy posterunkami Bielsko-Biała Leszczyny oraz Bielsko-Biała Lipnik nie działa do końca poprawnie, gdy wyprawiamy pociąg z Leszczyn do Lipnika. Po przejechaniu pociągu nie pojawia się zastawka pozwalająca na zwolnienie blokady. Jest to spowodowane przez system SWDR, oraz SCS, które w tym przypadku nie do końca dobrze współpracują w zakresie funkcjonowania blokad liniowych. Rozwiązaniem tego problemu jest użycie dko przed wyświetleniem semafora w Lipniku na szlak BB.