Słupsk
Słupsk jest stacją węzłową, na której krzyżują się dwie, jednotorowe linie: z Gdańska do Stargardu oraz z Piły do Ustki. W przeszłości rozpoczynały się tu także dwie inne linie: ze Słupska do Budowa oraz do Cecenowa przez Kępno. Obie te linie zostały rozebrane tuż po II wojnie światowej. Obecnie natomiast linia z Gdańska do Stargardu oraz tor w kierunku Ustki są zelektryfikowane, natomiast odcinek od Słupska do Szczecinka pozostaje niezelektryfikowany. Stacja w Słupsku posiada rozbudowany układ torowy w postaci trzech grup, przy czym ich funkcjonalność została ograniczona w wyniku zamknięcia jednej z nastawni.
Od strony wschodniej znajduje się część pasażerska, na którą składają się trzy perony, przy czym ich układ jest dość oryginalny. Peron 1 jest peronem wyspowym, natomiast perony 2 i 3 następują po sobie i posiadają wspólną krawędź przy torze nr 3, natomiast peron 3 obsługuje przy tym tor nr 9, zakończony kozłem oporowym. Na wysokości peronów znajduje się część ładunkowa, która planowana jest do likwidacji i zastąpienia centrum przesiadkowym. Od strony Lęborka znajduje się ponadto bocznica punktu utrzymania Polregio. Ponadto znajdują się tam tory odstawcze dla pociągów pasażerskich. Następna za grupą pasażerską jest pierwsza z grup towarowych, na której odgałęzia się bocznica PKP Energetyka. Większość z torów pozostaje nieużywana i możliwy jest przejazd praktycznie tylko jednym torem w kierunku zachodnim. Znajdowała się tu także lokomotywownia wachlarzowa, która obecnie już nie istnieje. Ostatnią z grup jest grupa odjazdowa w kierunku Sławna, składająca się z kilku torów głównych dodatkowych. Okręg ten jest znacznie wydłużony w kierunku Sławna, gdzie znajdują się dwa półtrapezowe przejścia rozjazdowe. Pomiędzy środkową a zachodnią grupą torową znajdują się także pozostałości górki rozrządowej. W obrębie stacji znajduje się też przystanek osobowy Kobylnica Słupska, który posiada krawędź peronową wyłącznie przy linii nr 405. Przystanek ten został przebudowany w ramach prac rewitalizacyjnych. Na stacji rozpoczyna się także duża liczba bocznic, z których część jest nieużywana.
Ruch pociągów na stacji prowadzony jest przez nastawnię dysponującą "Sp" oraz 3 nastawnie wykonawcze: "Sp1", "Sp3" i "Sp5". Wyłączona z użytkowania i zlikwidowana została nastawnia wykonawcza "Sp4". Nastawnie posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane i sygnalizację kształtową oraz świetlną. Sygnalizacja kształtowa funkcjonuje zasadniczo w okręgach "Sp" oraz "Sp3", natomiast świetlna w okręgach "Sp1" oraz "Sp5". Sygnalizacja w okręgu "Sp1" została przebudowana na świetlną w ramach robót, związanych z rewitalizacją linii w kierunku Ustki. Z nastawni "Sp5" obsługiwane są rogatki na dwóch przejazdach kolejowych. Ponadto z nastawni dysponującej "Sp" obsługiwane są zdalnie stacje w Słupsku i Ustce.
Schemat stacji:
Linie Kolejowe Prrzebiegające przez Scenerie :
202 Gdańsk Główny - Stargard
405 Piła Główna - Ustka Uroczysko
Reszta szczegółów w przyszłości
Sceneria w bardzo wstępnej realizacji