Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Dyzurni Ruchu  (Przeczytany 6236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Eurydyk

  • Weteran
  • Wiadomości: 29
  • Siła reputacji: 646
  • Eurydyk prezesEurydyk prezesEurydyk prezesEurydyk prezesEurydyk prezesEurydyk prezesEurydyk prezesEurydyk prezesEurydyk prezesEurydyk prezesEurydyk prezesEurydyk prezes
Odp: Dyzurni Ruchu
« Odpowiedź #30 dnia: 29 Lipca 2020, 21:01:20 »
To może ja wszystkich przeproszę i odświeżę coś sprzed roku. Wydaje mi się, że ma to szansę rozwiązać w znacznym stopniu niezadowolenie wynikające z otrzymywanych RJ.
  https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/-/issues/1308

Offline Kb1

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 1206
  • Kb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezes
  • Pracuj mądrze, a nie ciężko.
Odp: Dyzurni Ruchu
« Odpowiedź #31 dnia: 29 Lipca 2020, 21:04:42 »
Z wypowiedzi Maszynera można wyciągnąć wnioski: ten kto nie robi ręcznych rj jest do niczego a za mówienie prawdy i pokazywanie faktów - tak jak Ugulele napisał - można zostać obrzuconym niezłym błotem
Cytuj
[...] Wyjaśniam dokładnie o co mi chodzi, a tym czasem zostaję nazwany klakierem [...]
Miało być o poziomie dyżurnych w td2 a zeszło to zbyt daleko i na niewłaściwe tory :/
Projekty: Borki, Radzikowo, LCS Perzów, Łęka.

Otoczenia: Kochanowiec, Nakło, LCS Kleszczów, Tarkowice, Zimnice, Łopiennik, Węglowce.

Offline coreplaygames

  • Weteran
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 260
  • coreplaygames prezescoreplaygames prezescoreplaygames prezescoreplaygames prezescoreplaygames prezescoreplaygames prezescoreplaygames prezescoreplaygames prezescoreplaygames prezescoreplaygames prezescoreplaygames prezescoreplaygames prezes
  • "Wiem, że nic nie wiem" - Sokrates
Odp: Dyzurni Ruchu
« Odpowiedź #32 dnia: 29 Lipca 2020, 21:54:00 »
Cytuj
Dyżurni Ruchu.
Jest nieprawdopodobny brak kompetencji przez cześć DR do kierowania ruchem na stacjach w TD.. Niestety takie braki w wyszkoleniu/douczeniu, zaobserwowałem jak tylko zostałem użytkownikiem TD.
Nagminnym jest to, iż wielu dyżurnych z levelem 5/6, a bywa że i wyższym, kompletnie  nie radzi sobie z prowadzeniem ruchu pociągów i układaniem RJ.

Jak dyżurny nie radzi sobie z prowadzeniem ruchu lub popełnił jakiś większy/mniejszy błąd masz prawo złożyć na niego skargę.

Cytuj
Moje obserwacje nie są tylko z dzisiejszego dnia. Każdy ma prawo się pomylić, chociaż w zawodzie DR i Maszynisty o takich pomyłkach nie może być mowy. Każda pomyłka w/w to katastrofa i dziesiątki zabitych pasażerów.

Pragnę tylko przypomnieć że to jest symulator (gra polegająca na jak największym oddaniu realizmu) i ludzie chcą razem pograć na luzie a nie myśleć że jak popełnią błąd to za raz przed sąd. (takie moje zdanie)

Cytuj
W gronie DR bardzo często zdarzają się tak zwane  "zamotania" Dyżurni nie radzą sobie z najmniejszymi problemami, awariami itp.  Takich sytuacji doświadczyłem w dniu dzisiejszym. Żałuję że nie zrobiłem screna z wymiany zdań pomiędzy DR a mechanikiem, na temat niewielkiego problemu. Pan dyżurny miał 6-ty level, wydawać by się mogło, iż powinien ogarniać już kierowanie ruchem pociągów, niestety zamotał się totalnie.

Ciężko jest się ustosunkować do tego zdania ponieważ nie ma przedstawionego konkretu, mały problem to pojęcie względne, dla ciebie może być on mały dla innych duży.

Cytuj
W dniu dzisiejszym dwa razy rozpoczynałem jazdę  na stacji Orniki. Miałem okazje przekonać się, zresztą nie tylko ja, jak fajnie współpracuje się z bardzo kompetentnym i w odpowiedni sposób wyuczonym DR.
Jak wspomniałem, dzisiejszego dnia na Ornikach  dyżurnym był bardzo kompetentny kolega : Husarz. Wiele razy rozpoczynałem jazdę  gdy był na posterunku, lub miałem postoje ph lub inne, na stacjach na których miał służbę.
RJ zawsze układa ręcznie. Są to RJ na których nie ma godzinnych pt. Jeżeli się zdarzą, są  kilkuminutowe, i do przyjęcia przez każdego mechanika. Gdy Husarz układa RJ nie ma godzinnego oczekiwania na wyjazd z stacji początkowej. Niestety u innych DR są to nagminne przypadki. Gdyby na TD-ku była większość tak kompetentnych DR, TD, nie byłby nazywany symulatorem stania pod semaforem. Wiem, i chylę czoła dla innych pozostałych DR którzy również układają ręcznie RJ, i którzy również mają
wysokie kompetencje do wykonywania tego zawodu.

Tutaj chce się trochę rozwinąć. Według mnie układanie ręcznie rozkładów nie powoduje że nie będziesz miał długich postojów itd. ponieważ nie zależy to od tego lecz od ruchu jaki panuje aktualnie na innych stacjach. Co ci da że ułożysz ręcznie rozkładu jeśli wszystkie inne scenerię są już zapchane rozkładami i na każdy szlak mają pociąg co 5 min? Raczej nie wygeneruje fajnego rozkładu. Z moich obserwacji wynika że jak jest tyle samo DR ile mechaników rozkłady wychodzą znośne, jak mechaników jest 2x więcej niż DR rozkłady wychodzą z około 1h postojami, natomiast jeśli to DR jest 2x więcej wychodzą długie rozkłady bez postojów. Czasem się zdarza jednak że mechaników jest mniej niż stacji a i tak wychodzą słabe rozkłady, może tak się dziać ponieważ większość scenerii za niedługo kończy a te które zostają są już zapchane rozkładami. Kolejny wyjątek jest wtedy kiedy ktoś np. wyjdzie/wykolei się/wyrzuci go w tę czas zwalnia się szlak i dalsze szlaki które w tych godzinach były dla niego zarezerwowane co powoduje że nawet przy dużej ilości mechaników może nam wygenerować fajny rozkład. Dlatego uważam że nie zależnie od tego czy robimy rozkład ręcznie czy automatycznie wychodzą praktycznie takie same rozkłady. Chciałbym aby wypowiedziały się na ten konkretnie temat inne osoby które mogą dołożyć swoje przemyślenia jak i administracja.

Cytuj
Dlaczego stacje zapychają się pociągami ? A właśnie dlatego o czym pisałem wyżej. Kompetentny DR ułoży RJ ręcznie i pociągi zamiast stać godzinami na pt, jadą i nie blokują stacji. Natomiast DR który nie ma pojęcia jak ułożyć RJ, lub taki który ma wyrąbane na wszystko i generuje RJ maszyną, zawsze doprowadzi do godzinnych postojów technicznych.

Według mnie to nie generowanie rozkładu określa kompetencje dyżurnego a wiedza czy może aktualnie przyjąć ten skład czy nie. PT jest skracane jak się da, przy dużym ruchu się nie da ponieważ występuje ryzyko opóźnienia składu. Uważam również że SWDR nie powinien generować PT na podg. ponieważ to czasem potrafi przysporzyć problemów jeśli się tego w porę nie zauważy.

Cytuj
Uważam, iż każdy DR, zanim zasiądzie na nastawni lub centrum kierowania ruchem, powinien przymusowo przejść przeszkolenie u osób które deklarują takie szkolenia. Takie sesje szkoleniowe powinny odbywać się przynajmniej do piątego levelu, lub do czasu gdy osoba szkoląca kandydata na dyżurnego ruchu, złoży pisemne oświadczenie iż taki kandydat przeszedł gruntowne szkolenie, i nadaje się do samodzielnej pracy na stanowisku DR.

Niestety ten plan nie wypali ponieważ za dużo jest nowych osób a za mało osób które potrafią przekazać wiedzę oraz chcą to robić.

Cytuj
Jak zaznaczyłem wyżej, w niedzielę przejechałem kilka szlaków. Opiszę tylko dwa ponieważ na tych dwóch szlakach RJ układał Husarz.  Otrzymałem dosyć długie RJ, zarówno jeden jak i drugi RJ przejechałem planowo w/g ustalonych czasów przejazdów i postojów. Niestety nie było tak różowo jakby się komuś mogło wydawać. Przejechałem planowo do dwóch ostatnich stacji, na których miałem  minus 10 minut, natomiast na drugiej minus 15 minut, od planowego zakończenia RJ.  Na jednym posterunku dyżurny zamotał się, natomiast na drugim, DR nie przyjmował składów ponieważ nie miał gdzie ich przyjąć, ponieważ kolejna stacja nie odpowiadała na pytania czy można wysyłać składy.

Brak konkretów. Zamotał się i co dalej, wypadało by podać chociaż scenerię jak i opisać sytuacje. Druga sytuacja bardzo podobna, napisałeś że wcześniej byłeś przed czasem, dalej byłeś przed czasem czy już planowo, z twoich słów nie wynika nic konkretnego. Tak jak już pisałem wyżej jeśli uważasz to za stosowne złóż skargę a nie tutaj to wypisujesz w tak okrojonej wersji.

Cytuj
Gdy błąd popełni mechanik, jest duża szansa iż DR  użyje radiostopu aby nie doprowadzić do katastrofy. Gdy błąd popełni DR, niestety mało prawdopodobne jest iż mechanik zdoła w porę wyhamować skład. Miałem już kilka sytuacji, gdy byłem kierowany na tor na którym stały inne składy. Gdyby nie moja spostrzegawczość, skończyło by się tak jak pod Szczekocinami.

Nawet nie wiesz jak wiele jest takich sytuacji, najważniejsze jest by się na nich uczyć i nie popełniać dwa razy tego samego błędu.

Cytuj
Duże grono użytkowników TD-ka oburza się gdy inni mówią że jest to gra. Skoro chcemy aby był to w miarę realny symulator kolei, to dołóżmy wszyscy starań aby takim był.

Jest to symulator czyli gra, nie ma co tu się oburzać nie każdy tutaj zna na pamięć IR-1 czy inne przepisy kolejowe, ważne jest by się dobrze bawić a przy okazji można się uczyć. (takie moje zdanie)

Teraz wchodząc między kłótnie użytkowania Maszyner a Ugulele, po pierwsze nie oceniajmy kogoś po wieku bo przypominam że to jest internet i nic wam to nie da. Po drugie według mnie Ugulele nigdzie cię Maszyner nie wyśmiał a podał argumenty na które powinieneś odpowiedzieć lub stwierdzić że jednak on miał racje, jeśli twierdzisz że Ugulele gdzieś cię wyśmiał proszę przedstaw nam ten fragment.

Offline deemixx

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 215
  • Siła reputacji: 474
  • deemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezesdeemixx prezes
Odp: Dyzurni Ruchu
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Lipca 2020, 22:39:19 »
Zamykam wątek, gdyż ciąg nieszczęść lub porażek spowodował, że czyjeś rozgoryczenie i zniechęcenie osiągnęło maksymalny stopień.


//deemixx
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2020, 23:07:23 wysłana przez deemixx »
Polska to jedyny kraj, w którym kierowcy myślą, że gdy pociąg zwalnia przed przejazdem - to oni mają pierwszeństwo