Odrzucanie 3 raz scenerii. bo znaleziono 3 nieprawidłowe wysięgniki
Najbardziej bawi mnie fakt, że o systemie sprawdzania scenerii najwięcej mają do powiedzenia Ci, którzy w życiu żadnej scenerii w nim nie zgłosili.
Pokaż mi w aktualnym systemie sprawdzania scenerii, gdzie ktoś ze sprawdzających w taki sposób "odrzucił" scenerię.
A przepraszam, nie widzicie zgłoszonych scenerii, zatem weźmy dwie pierwsze, z brzegu, które mają nadany status "oczekuje poprawek"...
Jeśli sceneria ma potencjał to wymieniana jest szczegółowa lista błędów - i ich poprawa zajmuje wtedy 15 minut. A jak ktoś przysyła rakowisko gdzie jest sieć z słupami co 180 metrów na całej scenerii, to co mu napisać - każdy słup z osobna? Owszem, warunki są restrykcyjne, ale jasno na tacy jest powiedziane co należy poprawić - pod warunkiem że sceneria jest do uratowania.
Dlatego właśnie sprawdzanie scenerii jest podzielone na etapy - nie ma sensu robić całości, jeśli zrobisz zły układ geometryczny torowiska, bo później trzeba edytować całą infrastrukturę wokół tego - a to powoduje stratę czasu i oczywiście chęci do poprawy.
Pierwszy etap sprawdzenia obejmuje zawsze tylko:
- układ torowy i zastosowane rozjazdy dostosowane do zaprojektowanych prędkości drogowych,
- poprawne przechyłki na łukach,
- profil pionowy dla scenerii realnych,
- drogi hamowania,
- usytuowanie wskaźników i sygnalizatorów (odległości do miejsc niebezpiecznych).
W tej chwili na tym etapie jest 21 scenerii.Drugi etap to sprawdzenie:
- sekcjonowanie sieci trakcyjnej,
- kulki trakcyjne,
- odległość pomiędzy konstrukcjami wsporczymi sieci trakcyjnej,
- obecność konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej w skrajni toru,
- zygzakowanie sieci trakcyjnej oraz poprawność stosowanych wysięgników,
- poprawne umieszczenie wskaźników We na sieci trakcyjnej,
- zastosowanie ilości przewodów jezdnych w zależności potrzeb
Tutaj mamy 5 scenerii, które są na tym etapieEtap trzeci sprawdza
- projekt izolacji torowej dla scenerii sterowanych za pomocą SCS lub SPK
- estetyczność i kompletność otoczenia (w przypadku scenerii realnych rozsądna zgodność z rzeczywistością)
- umiejscowienie kilometrażu
I tutaj mamy tylko dwie scenerie, które są na tym etapie.
Wydaje mi się, że ktoś kiedyś spotkał się z nieprzychylną opinią na temat swojej scenerii i teraz temat "tymczasowego" dopuszczenia będzie wracał co jakiś czas, żeby daną scenerię jednak przepchnąć... A może prościej byłoby ją jednak poprawić i dostosować, niż płakać nad rozlanym mlekiem.