Autor Wątek: Idea/Pomysł: Warunkowe dopuszczenie scenerii.  (Przeczytany 15498 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline grzegorz_131

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 23
  • grzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowy
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Lipca 2018, 23:42:22 »
Według mnie po to jest system sprawdzania żeby te scenerie były zgodne z nową wersją i przepisami a nie, że będą wpisane wszystkie tyle że, nie niektóre będą do poprawek.
Załóżmy że to przejdzie, ale dany gracz nie będzie chciał (bo chyba ma taki wybór?) jechać przez scenerie "niepewne, do poprawek" tylko przez te pewne i sprawdzone. Jak będzie wtedy wyglądał generator Rozkładów Jazdy?
Spójrz na scenerie dopuszczone aktualnie do SWDR i cała ta argumentacja upada, bo kilka z obecnie dodanych scenerii nie jest bezpieczne i ma wiele elementów do poprawienia. Ten system niczego na obecną chwilę nie gwarantuje.

Online Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Lipca 2018, 23:53:50 »
Chcę uniknąć przypadków że będzie szlakowa 100km/h  i w pewnym momencie będzie 20km/h bo mostek tyle że np. autor nie dodał jeszcze tutaj wskaźników a mnie trafi szlak bo się wykoleję w połowie rozkładu.

tylko że na gruncie nie musi być wskaźników. Tak jak mi kiedys poiwedział Ryszard-san: Wskaźniki mógł powalić wiatr, mogli ukraśc złomiarze. Jedyna rzecz która musi mieć każde zwolnienie jest WYKAZ tudzież ROZKAZ w zależności czy stałe czy doraźne ;)

Jak bardzo byście mnie przeklinali jakbym zrobił scenerię na ktorej trzeba patrzeć na słupki kilometrażowe, żeby się nie wykoleić?  ;D

Offline badcookie66

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Siła reputacji: 116
  • badcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezes
  • Zły, niedobry, zgryźliwy ciastek.
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Lipca 2018, 23:58:25 »
Według mnie po to jest system sprawdzania żeby te scenerie były zgodne z nową wersją i przepisami a nie, że będą wpisane wszystkie tyle że, nie niektóre będą do poprawek.
Załóżmy że to przejdzie, ale dany gracz nie będzie chciał (bo chyba ma taki wybór?) jechać przez scenerie "niepewne, do poprawek" tylko przez te pewne i sprawdzone. Jak będzie wtedy wyglądał generator Rozkładów Jazdy?
Spójrz na scenerie dopuszczone aktualnie do SWDR i cała ta argumentacja upada, bo kilka z obecnie dodanych scenerii nie jest bezpieczne i ma wiele elementów do poprawienia. Ten system niczego na obecną chwilę nie gwarantuje.

Widziałem scenerie dopuszczone do SWDR, skoro scenerie nie są bezpieczne to czemu nie wyślesz informacji autorom w celu wprowadzenia poprawek? Zrobiłeś jakikolwiek krok aby te scenerie stały się bezpieczniejsze? Skoro Twoim zdaniem system który służy do sprawdzenia scenerii niczego nie gwarantuje to znaczy, że możemy wrzucić wszystkie scenerie do jednego wora?
Specjalnie po to administracja stworzyła system sprawdzania i wpisywania do SWDR, specjalnie siedzą godzinami żeby sprawdzać kilometraż, wysięgniki, wskaźniki etc. żeby teraz wszystko złączyć w jeden wielki syf. No błagam. Każdy jest człowiekiem i każdy może się pomylić, coś przeoczyć czy to autorzy czy administratorzy również.

Chcę uniknąć przypadków że będzie szlakowa 100km/h  i w pewnym momencie będzie 20km/h bo mostek tyle że np. autor nie dodał jeszcze tutaj wskaźników a mnie trafi szlak bo się wykoleję w połowie rozkładu.

tylko że na gruncie nie musi być wskaźników. Tak jak mi kiedys poiwedział Ryszard-san: Wskaźniki mógł powalić wiatr, mogli ukraśc złomiarze. Jedyna rzecz która musi mieć każde zwolnienie jest WYKAZ tudzież ROZKAZ w zależności czy stałe czy doraźne ;)

Jak bardzo byście mnie przeklinali jakbym zrobił scenerię na ktorej trzeba patrzeć na słupki kilometrażowe, żeby się nie wykoleić?  ;D
To byłoby ciekawe, bo wydrukowana kartka z WOS i patrzenie który to km co by się nie wywalić. Nie jeden by tam poległ :D

Online Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Lipca 2018, 00:04:29 »
To byłoby ciekawe, bo wydrukowana kartka z WOS i patrzenie który to km co by się nie wywalić. Nie jeden by tam poległ :D

Obawiam się, że wśród naszej społeczności będzie znacznie gorzej - bo niejeden nawet nie wie co to jest WOS ;D

Doświadczeni mechanicy to i tak wystarczy że przejadą raz czy drugi i na pamięć będą jeździć. To tak samo jak w Wyknie, potem już nawet nie patrzysz na wskaźniki W8 tylko od razu jak zbliżasz się do głowicy to samemu reka idzie na klawiaturę numeryczną za pomocą której sterujesz hamulcem :P
« Ostatnia zmiana: 18 Lipca 2018, 00:07:12 wysłana przez Ares28 »

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Lipca 2018, 00:09:15 »
Niektorym nie pomoglby oczojebne jaskrawe tablice z napisem ZWOLNIJ jak na drodze.Scenerie sa opisane.Sa arkusze z roznymi danymi w tym WOS ale jak ktos ma wywalone to ciagle sie bedzie wykolejal i to nic nie ma do tematu. Chodzi o to ze nigdy nie zrobisz scenerie 100 procent przepisowo realnie etc bo sie nieda chocy przez braki modeli. Niemowiac przepisy jedno a w rzeczywistosci na gruncie rozne kwiatki.a pomyl sie 5m przy naszej kochanej linijce i juz ciach gadka ze pewnie rak nie patrze dalej .To tylko gra/symulator a w niekiedy .mam wrazenie ze do budowy by bylo potrzebne wyouczenie sie na inzyniera.Pozatym jeden poprawi w 5 minut jednak drugi moze w 20 a oba beda czekali kolejne dni.az ktos bedzie mial czas sprawdzic np z powodu blachostek typu co wypisane w 1 poscie. Tak samo otoczenie...moga zrobic reszte super ale bo niema kompletu otoczenia to mapa sie ma kurzyc bo taki wymog.To nie tak mialo wygladac...niechodzi o klepanie baboli tylko rozwiazanie problemu braku stacji bo popraw popraw az kiedys sie odechciewa..
« Ostatnia zmiana: 18 Lipca 2018, 00:17:55 wysłana przez Matz32 »
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline grzegorz_131

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 23
  • grzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowy
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Lipca 2018, 01:59:45 »
Niektorym nie pomoglby oczojebne jaskrawe tablice z napisem ZWOLNIJ jak na drodze.Scenerie sa opisane.Sa arkusze z roznymi danymi w tym WOS ale jak ktos ma wywalone to ciagle sie bedzie wykolejal i to nic nie ma do tematu. Chodzi o to ze nigdy nie zrobisz scenerie 100 procent przepisowo realnie etc bo sie nieda chocy przez braki modeli. Niemowiac przepisy jedno a w rzeczywistosci na gruncie rozne kwiatki.a pomyl sie 5m przy naszej kochanej linijce i juz ciach gadka ze pewnie rak nie patrze dalej .To tylko gra/symulator a w niekiedy .mam wrazenie ze do budowy by bylo potrzebne wyouczenie sie na inzyniera.Pozatym jeden poprawi w 5 minut jednak drugi moze w 20 a oba beda czekali kolejne dni.az ktos bedzie mial czas sprawdzic np z powodu blachostek typu co wypisane w 1 poscie. Tak samo otoczenie...moga zrobic reszte super ale bo niema kompletu otoczenia to mapa sie ma kurzyc bo taki wymog.To nie tak mialo wygladac...niechodzi o klepanie baboli tylko rozwiazanie problemu braku stacji bo popraw popraw az kiedys sie odechciewa..
Niestety wszystko się zgadza. Dziś dochodzimy do kuriozalnej sytuacji.
Widziałem scenerie dopuszczone do SWDR, skoro scenerie nie są bezpieczne to czemu nie wyślesz informacji autorom w celu wprowadzenia poprawek? Zrobiłeś jakikolwiek krok aby te scenerie stały się bezpieczniejsze? Skoro Twoim zdaniem system który służy do sprawdzenia scenerii niczego nie gwarantuje to znaczy, że możemy wrzucić wszystkie scenerie do jednego wora?
Specjalnie po to administracja stworzyła system sprawdzania i wpisywania do SWDR, specjalnie siedzą godzinami żeby sprawdzać kilometraż, wysięgniki, wskaźniki etc. żeby teraz wszystko złączyć w jeden wielki syf. No błagam. Każdy jest człowiekiem i każdy może się pomylić, coś przeoczyć czy to autorzy czy administratorzy również.
W Polsce funkcjonuje wiele systemów, co nie znaczy, że samo ich wdrożenie gwarantuje ich skuteczność. Działanie systemu na bieżąco trzeba kontrolować. Patrząc z perspektywy czasu na dopuszczanie scenerii z błędami (tłumaczenie, że każdy jest człowiekiem to za mało, bo te błędy to nie są pojedyncze drobnostki), a także polemikę pomiędzy zespołem i graczami (którzy oczywiście według niektórych nie znają się na kolei wcale), ale również spory wewnątrz zespołu sprawdzającego np. sytuacje z wydawaniem graczom sprzecznych zaleceń albo wnoszenie przez jednego członka zespołu o wycofanie scenerii, którą inny członek dopuścił lub pisanie do autorów scenerii, że ich dzieło to dno, a także twierdzenie, iż gracze wykonali dany element niewłaściwie, chociaż okazuje się, że takie rozwiązanie jest stosowane w rzeczywistości, to należy stwierdzić, iż ten system wymaga CO NAJMNIEJ zmian. Bronienie tego systemu na siłę i twierdzenie, że on działa, bo został do tego celu stworzony jest nieracjonalne. Jest to nieracjonalne tak samo jak twierdzenie, że community nie jest kompetentne do oceniania scenerii, bo wypuszcza same raki, a zespół oceniający już tak, bo jest zespołem oceniającym - dziś usłyszałem to od jednego z graczy.
Nie posługujmy się dogmatami, tylko rzetelnymi argumentami. Nikt nie chce tu dopuszczać wszystkiego jak popadnie, ale trzeba zejść w końcu na ziemię. Nie ma po czym jeździć, obecne scenerie się już znudziły, są długie postoje, liczba graczy spada, a Wy dalej krzyczycie: żadnych kompromisów. Ten zespół powinien poświęcić czas na budowanie doskonałych scenerii, a nie tracić czasu na kontrowersyjne komentowanie efektu pracy innych graczy.
Ps Tak, możemy wrzucić wszystkie scenerie do jednego worka i nic to nie zmieni. Gracze sami przesieją scenerie, jak to np. dzieje się z Imielinem. Pomimo, że sceneria jest dopuszczona, to prawie nieużywana i nikt graczy nie zmusi, żeby na niej jeździć albo dyżurować. Głębce chociaż małe i teoretycznie nudne, to jednak uruchamiane są często. Tak to działa w każdym community.
Ps2 Uwagi co do scenerii były kierowane wielokrotnie na GitLabie i niewiele z tego wynika.

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Lipca 2018, 06:53:26 »
No cóż na ten moment osoby przeciwne nie stanowią ponad 50% użytkowników, bo na pytanie: "Czy ta definicja jest prawidłowa: "Sceneria dopuszczona warunkowo jest to sceneria, która spełnia wszelkie kryteria, ale jej otoczenie nie jest kompletne, występują drobne błędy w sieci trakcyjnej (typu złe wysięgniki, błędy w przęsłach naprężania, odległości między słupami mieszczą się w pewnych akceptowalnych normach), sygnalizacji (typu błędne nazewnictwo semaforów), nie posiada kilometrażu jeżeli nie ma na niej zwolnień, jest sterowalna i przejezdna. Błędy w sieci trakcyjnej, sygnalizacji, kilometraż należy uzupełnić w przeciągu 30 dni od daty dodania scenerii do SWDR, natomiast otoczenie może być kończone sukcesywnie w terminie późniejszym." (Jeśli jesteś przeciwny to napisz  dlaczego w innej odpowiedzi)?" wśród 31 głosujących 87,1% osób odpowiedziało: tak, a pozostałe propozycje zmian to:
" NIE A to dlatego, że albo przykładacie sie do zrobienia scenerii tak jak winno być, a nie na odpierdziel. Po to są normy i przepisy, żeby wykonane scenerie spełniały odpowiednie kryteria. Co to znaczy błędy w nazewnictwie semaforów, drobne błędy w sici trakcyjnej? Przykładajcie się do * pana do roboty to nie będzie takich zgrzytów. ",
"Cała definicja jest w porządku oprócz tego, że na otoczenie dałbym 2 miesiące na dokończenie go od daty publikacji bo tak to otoczenie u niektórych autorów nigdy do skutku nie dojedzie ",
"lekko niedopracowane "w terminie późniejszym", otoczenie ma nie razić w oko i nie wiać pustką, błędy w sieci trakcyjnej (przęsła naprężenia) dopuszczalne o ile są naprawialne bez wywalania całej sieci lub znacznej jej większości",
"łędy w sieci trakcyjnej, sygnalizacji, kilometraż należy uzupełnić w przeciągu 30 dni od daty dodania scenerii do SWDR.      Za mały czas.".
Także raczej są za, a jedynie "warunki" nie są odpowiednie. Proszę społeczność o ustosunkowanie się do tych wyników, a ankietę ciągniemy dalej: https://goo.gl/forms/EduGGAaZP2C5S7hd2.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Lipca 2018, 09:02:20 »
Skoro jest za mało to niech Ares, Blondyna, Adam15a, Sabyryn jak mają czas dołączą do zespołu ;). Oni, bo ich scenerie to majstersztyki pod względem wykonania.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline trichlor

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa XI
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Siła reputacji: 658
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Lipca 2018, 11:52:57 »
Sabyryn jest w zespole a Ares już w zespole był ......
"znafaca" od SPK wg Matz32

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 751
  • Siła reputacji: 779
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Lipca 2018, 12:49:41 »
Dopuszczać scenerie z brakiem otoczenia ale już nie bez infrastrastruktury jak perony mosty wiadukty i podpór pod czymś co wisi w powietrzu oraz z nie profesjonalną siecią trakcyjną ale jakąś znośną dla oka. Można ją dopracować z czasem jak ktoś się znajdzie kto się na tym zna podobnie jak otoczenie które wymaga czasami dużo czasu.
Sceneria nie powinna mieć błędów w izolacjach sygnalizacjach programach do sterowania jak i w ręcznych przebiegach.
Odległości przechyłki i inne obliczenia oraz umiejscowienie pewnych ważnych rzeczy musi być bezbłędne bezpiecznie i przepisowo ale też z wachlarzem tolerancji + i - bo nie wszystko co w instrukcjach się naczytacie potem jest w rzeczywistości.

Powiem krótko wole mieć po czym kolwiek jeździć i na czym dyżurować niż tak jak teraz od dłuższego czasu męczyć się z brakiem stacji spawnów i stacji większych niż przelotówki co ma właśnie miejsce. Samo Parzęczewo i szymanki nie usprawnią ruchu. Nie mamy sceneri końcowych oraz takich co mają możliwość przyjmować przytrzymać i wysłać większej ilości i częstotliwości mechaników. Teraz każdy psioczy że.nie na spawnów nie ma stacji dostępnych w swdr. Sory ale z samych przelotówek i jedno torówek nie wyczarujemy płynniejszej i bardziej dostępnej symulacji.

Równiesz proszę o nie marudzenie i fochowanie przy poprawkach sceneri dopuszczonych które będą na pewno nadchodzić ino je wrzucać jak znajdziecie chwilę na to.

Pozdrawiam

Offline inomushis

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 149
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Lipca 2018, 13:56:52 »
Odrzucanie 3 raz scenerii. bo znaleziono 3 nieprawidłowe wysięgniki

Najbardziej bawi mnie fakt, że o systemie sprawdzania scenerii najwięcej mają do powiedzenia Ci, którzy w życiu żadnej scenerii w nim nie zgłosili.
Pokaż mi w aktualnym systemie sprawdzania scenerii, gdzie ktoś ze sprawdzających w taki sposób "odrzucił" scenerię.
A przepraszam, nie widzicie zgłoszonych scenerii, zatem weźmy dwie pierwsze, z brzegu, które mają nadany status "oczekuje poprawek"...





Jeśli sceneria ma potencjał to wymieniana jest szczegółowa lista błędów - i ich poprawa zajmuje wtedy 15 minut. A jak ktoś przysyła rakowisko gdzie jest sieć z słupami co 180 metrów na całej scenerii, to co mu napisać - każdy słup z osobna? Owszem, warunki są restrykcyjne, ale jasno na tacy jest powiedziane co należy poprawić - pod warunkiem że sceneria jest do uratowania.

Dlatego właśnie sprawdzanie scenerii jest podzielone na etapy - nie ma sensu robić całości, jeśli zrobisz zły układ geometryczny torowiska, bo później trzeba edytować całą infrastrukturę wokół tego - a to powoduje stratę czasu i oczywiście chęci do poprawy.

Pierwszy etap sprawdzenia obejmuje zawsze tylko:
- układ torowy i zastosowane rozjazdy dostosowane do zaprojektowanych prędkości drogowych,
- poprawne przechyłki na łukach,
- profil pionowy dla scenerii realnych,
- drogi hamowania,
- usytuowanie wskaźników i sygnalizatorów (odległości do miejsc niebezpiecznych).
W tej chwili na tym etapie jest 21 scenerii.

Drugi etap to sprawdzenie:
- sekcjonowanie sieci trakcyjnej,
- kulki trakcyjne,
- odległość pomiędzy konstrukcjami wsporczymi sieci trakcyjnej,
- obecność konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej w skrajni toru,
- zygzakowanie sieci trakcyjnej oraz poprawność stosowanych wysięgników,
- poprawne umieszczenie wskaźników We na sieci trakcyjnej,
- zastosowanie ilości przewodów jezdnych w zależności potrzeb
Tutaj mamy 5 scenerii, które są na tym etapie

Etap trzeci sprawdza
- projekt izolacji torowej dla scenerii sterowanych za pomocą SCS lub SPK
- estetyczność i kompletność otoczenia (w przypadku scenerii realnych rozsądna zgodność z rzeczywistością)
- umiejscowienie kilometrażu
I tutaj mamy tylko dwie scenerie, które są na tym etapie.

Wydaje mi się, że ktoś kiedyś spotkał się z nieprzychylną opinią na temat swojej scenerii i teraz temat "tymczasowego" dopuszczenia będzie wracał co jakiś czas, żeby daną scenerię jednak przepchnąć... A może prościej byłoby ją jednak poprawić i dostosować, niż płakać nad rozlanym mlekiem.




Offline Mr_bar

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Siła reputacji: 305
  • Mr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezesMr_bar prezes
  • DO I LOOK LIKE I NEED YOUR POWER?
    • Mój kanał YT
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Lipca 2018, 14:07:46 »
Odrzucanie 3 raz scenerii. bo znaleziono 3 nieprawidłowe wysięgniki

Najbardziej bawi mnie fakt, że o systemie sprawdzania scenerii najwięcej mają do powiedzenia Ci, którzy w życiu żadnej scenerii w nim nie zgłosili.
Pokaż mi w aktualnym systemie sprawdzania scenerii, gdzie ktoś ze sprawdzających w taki sposób "odrzucił" scenerię.
A przepraszam, nie widzicie zgłoszonych scenerii, zatem weźmy dwie pierwsze, z brzegu, które mają nadany status "oczekuje poprawek"...





Jeśli sceneria ma potencjał to wymieniana jest szczegółowa lista błędów - i ich poprawa zajmuje wtedy 15 minut. A jak ktoś przysyła rakowisko gdzie jest sieć z słupami co 180 metrów na całej scenerii, to co mu napisać - każdy słup z osobna? Owszem, warunki są restrykcyjne, ale jasno na tacy jest powiedziane co należy poprawić - pod warunkiem że sceneria jest do uratowania.

Dlatego właśnie sprawdzanie scenerii jest podzielone na etapy - nie ma sensu robić całości, jeśli zrobisz zły układ geometryczny torowiska, bo później trzeba edytować całą infrastrukturę wokół tego - a to powoduje stratę czasu i oczywiście chęci do poprawy.

Pierwszy etap sprawdzenia obejmuje zawsze tylko:
- układ torowy i zastosowane rozjazdy dostosowane do zaprojektowanych prędkości drogowych,
- poprawne przechyłki na łukach,
- profil pionowy dla scenerii realnych,
- drogi hamowania,
- usytuowanie wskaźników i sygnalizatorów (odległości do miejsc niebezpiecznych).
W tej chwili na tym etapie jest 21 scenerii.

Drugi etap to sprawdzenie:
- sekcjonowanie sieci trakcyjnej,
- kulki trakcyjne,
- odległość pomiędzy konstrukcjami wsporczymi sieci trakcyjnej,
- obecność konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej w skrajni toru,
- zygzakowanie sieci trakcyjnej oraz poprawność stosowanych wysięgników,
- poprawne umieszczenie wskaźników We na sieci trakcyjnej,
- zastosowanie ilości przewodów jezdnych w zależności potrzeb
Tutaj mamy 5 scenerii, które są na tym etapie

Etap trzeci sprawdza
- projekt izolacji torowej dla scenerii sterowanych za pomocą SCS lub SPK
- estetyczność i kompletność otoczenia (w przypadku scenerii realnych rozsądna zgodność z rzeczywistością)
- umiejscowienie kilometrażu
I tutaj mamy tylko dwie scenerie, które są na tym etapie.

Wydaje mi się, że ktoś kiedyś spotkał się z nieprzychylną opinią na temat swojej scenerii i teraz temat "tymczasowego" dopuszczenia będzie wracał co jakiś czas, żeby daną scenerię jednak przepchnąć... A może prościej byłoby ją jednak poprawić i dostosować, niż płakać nad rozlanym mlekiem.

No właśnie, skoro o tym mowa...

Czy można wysłać samą scenerię z ukł torowym, przychyłkami, semaforami i wskaźnikami.
Potem jak przejdzie Etap I zrobić sieć itp. wysłać do sprawdzenia na Etap II i potem tak samo z Etapem III ?

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Lipca 2018, 14:25:19 »
Wydaje mi się, że
Cytuj
- projekt izolacji torowej dla scenerii sterowanych za pomocą SCS lub SPK
należałoby przesunąć jeszcze do I etapu, poprawki izolacji często wiążą się z przebudowa torów, co w przypadku obecności otoczenia i innej infrastruktury może być kłopotliwe.

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Lipca 2018, 14:36:13 »

No właśnie, skoro o tym mowa...

Czy można wysłać samą scenerię z ukł torowym, przychyłkami, semaforami i wskaźnikami.
Potem jak przejdzie Etap I zrobić sieć itp. wysłać do sprawdzenia na Etap II i potem tak samo z Etapem III ?

Jak najbardziej, jest to zresztą preferowany model działania który pozwala uniknąć "raka" już na wstępnym etapie.

W temacie dopuszczania scenerii z drobnymi uchybieniami mam nieco inne zdanie niż reszta zespołu dev. Scenerie po nie wiem jak dokładnym sprawdzeniu i tak mają błędy który wyłapuje się dopiero w czasie normalnej eksploatacji pod ruchem, więc ta granica "akceptacji" jest moim zdanie mocno umowna, do tego czasami dochodzi do głosu "gust".
Było to zresztą widać, po naszych sceneriach z paczki które były poprawiane "na gorąco". Tego samego prawa jednak odmawiamy "zwykłym".
« Ostatnia zmiana: 18 Lipca 2018, 14:41:55 wysłana przez shafter »

Offline grzegorz_131

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 23
  • grzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowy
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Lipca 2018, 17:19:39 »

No właśnie, skoro o tym mowa...

Czy można wysłać samą scenerię z ukł torowym, przychyłkami, semaforami i wskaźnikami.
Potem jak przejdzie Etap I zrobić sieć itp. wysłać do sprawdzenia na Etap II i potem tak samo z Etapem III ?

Jak najbardziej, jest to zresztą preferowany model działania który pozwala uniknąć "raka" już na wstępnym etapie.

W temacie dopuszczania scenerii z drobnymi uchybieniami mam nieco inne zdanie niż reszta zespołu dev. Scenerie po nie wiem jak dokładnym sprawdzeniu i tak mają błędy który wyłapuje się dopiero w czasie normalnej eksploatacji pod ruchem, więc ta granica "akceptacji" jest moim zdanie mocno umowna, do tego czasami dochodzi do głosu "gust".
Było to zresztą widać, po naszych sceneriach z paczki które były poprawiane "na gorąco". Tego samego prawa jednak odmawiamy "zwykłym".
Właśnie o to chodzi, ale gracze się "tylko czepiają". Większość osób, które popiera tę inicjatywę już machnęła na to ręką, bo po feedbacku stwierdzili, że i tak nic to nie zmieni. Jest system i jak widać ten system po raz kolejny wygrał ze zdrowym rozsądkiem.