Dostęp do pewnych rzeczy zdobywa się z doświadczeniem, żeby na przykład Lka nie odpaliła węzła na dyżurze na dziko. Chyba każdy się zgodzi, że to słuszne posunięcie. No i właśnie o EZT mi chodzi, które mają taką właściwość, że po radiostopie o wiele łatwiej ruszają. Może dajmy na start jedną lokomotywę i kolejne odblokują się po wejściu na 1szy poziom? No i wspomniane EZT gdzieś wyżej, bo obecnie wchodzi taki impulsem, klika kierunek, wajcha w przód i rozrabia. Fakt, /k już działa, ale to nadal problem, zwłaszcza, że na większych stacjach, LCSach czy węzłach należy pilnować położeń zwrotnic, aby zawsze były na wykolejkę lub kozła, żeby taki delikwent nie wtargnął na szlak. Do tego taki Imielin z torami 3 i 4 gdzie są spawny E5, E3, F5, F3 nie ma w tym miejscu żadnego zabezpieczenia przed wtargnięciem na szlak. Jako mechanik nie użyłem radiostopu ani razu. Dyżurując, niemalże codziennie jestem do tego zmuszany. 80-90% to właśnie EN-57 i Impulsy usilnie próbujące ignorować polecenia dyżurnego oraz sygnały na semaforach. Zbanowanie takiego gagatka wiele nie da, jeśli założył konto wczoraj to dziś niewiele traci, może założyć nowe i kto go zweryfikuje, że to multi? Jak dostęp do zwartości będzie wymagał nieco czasu i zachowania się poprawnie to jakość pójdzie w górę. Lki nie będą mogły rozrabiać na EZT nie mając do nich dostępu.
Sprawa samego dyżuru: może tak jak są egzaminy na przykład na Wrocław, żeby dostać licencje, zrobić kategorie? Pierwsza dla początkujących: posterunki odstępowe i odgałęźne, druga stacje, trzecia LCSy i najwyższa na węzły. Nie byłoby brania Szymanek na start. No i jeszcze same wymagania: to już prośba do adminów o aktualizowanie danych w pierwszym poście tematu, żeby nie było jaj. Słyszałem, że Imielin ma jakieś (podobno 100 odprawionych pociągów), jakoś w temacie "Imielin" tego nie widzę, więc ponownie apeluję o ucięcie plotek spekulacji poprzez uporządkowanie informacji.