@trainfun09 przekonał mnie, że moja poprzednia wypowiedź była 'niestosowna', że są osoby, które nie zdają sobie sprawy ze złożoności problemu, które myślą, że wystarczy wrzucić kilka zdjęć do jakiegoś programu i wyskoczy model. Niestety rzeczywistość jest bardzo brutalna.
Przepis na wyprodukowanie modelu lokomotywy.
- kilka lat doświadczenia w modelowaniu 3D np. Blender
- znajomość Substance Painter i workflow PBR
- dostęp do lokomotywy, lub kogoś, kto dostęp ma
- dostęp do dokumentacji (bardzo pożądany krok, bardzo trudny do uzyskania, bo dokumentacji po prostu nie ma, bądź jej zdobycie graniczy z cudem)
mając powyższe należy:
- wykonać kilkaset zdjęć
- wykonać kilkaset pomiarów
- z w/w + dokumentacji wykonać model
- wydzielić wszystkie dynamiczne elementy
- oteksturować
- wykonać LODy
- zarejestrować charakterystyczne dźwięki "wydobywające się z różnych elementów lokomotywy, przykładowo praca nastawnika, hamulca ręcznego, dźwięk syreny, otwieranie/zamykanie drzwi/okien, praca silnika i innych elementów.
Pewnie o czymś zapomniałem, ale mniej więcej tak to wygląda. Czas realizacji zależy od złożoności modelu i umiejętności modelującego. Od roku do nieskończoności.