Panie "damianml", doraźny blok początkowy (czyt. dPo) w blokadzie typu EAP należy zablokować w przypadku, gdy wyjazd pociągu z posterunku odbywa się na sygnał zastępczy, rozkaz pisemny lub gdy blok początkowy z jakiegoś powodu się sam nie zablokował. Natomiast zablokowanie bloku końcowego (czyt. Ko) faktycznie może odbyć się dopiero gdy pociąg minie miejsce przebiegowe oraz zostanie stwierdzony fakt wjechania pociągu w całości na nasz posterunek (czyt. sprawdzenie sygnału Pc5 oraz zderzaków w taborze zderzakowym). Doraźnego bloku końcowego (czyt. dKo) dla wjazdu na SZ lub rozkaz pisemny) należy użyć przed wjazdem posterunku ze szlaku, by po wjeździe tegoż pociągu móc później zablokować blok końcowy.
Przechodząc do sytuacji, którą zgłasza gracz Mati - potwierdzam problem. Resztę opisał Ares.