Arkadia Zdrój 2019 to przerobiona wersja scenerii
Arkadia Zdrój przedstawiająca stację po modernizacji. Kompletnie przebudowany został układ torowy, a nastawnię wyposażono w zupełnie nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem typu MOR-3 ze zobrazowaniem systemu MOR-1. Sceneria posłuży za poligon doświadczalny przy rozwoju symulatora SPE, który właśnie te urządzenia symuluje.
Największe zmiany zauważalne są na szlaku ES. W kilometrze 34,050 podzielono szlak na pół i wybudowano zdalnie sterowany posterunek bocznicowy
Nawia, z którego obsługiwany jest terminal kontenerowy ACT - Arkadia Container Terminal, w którym mogą zaczynać i kończyć bieg pociągi towarowe o długości nie przekraczającej 350m. Ze względu na wzmożony ruch pociągów towarowych na odcinku Arkadia - Nawia zainstalowano komputerową samoczynną blokadę liniową SHL-12.
Sceneria jest udostępniana w ramach projektu
Dla kreatywnych twórców - scenerie którym tak mało brakuje.
Szlaki:W kierunku | Skrót | Liczba Torów | Vmax | Uwagi |
Madelin | MA | 2 | 120 km/h | - |
Redli Sudecki | RS | 1 | 100 km/h | - |
Arkadia - Nawia | - | 2 | 100 km/h | wewnętrzny, SBL |
Elestynów | ES | 2 | 100 km/h | |
Arkadia Zdrój:UWAGI:- Urządzenia srk komputerowe typu MOR-3.
- Kontrola niezajętości torów i rozjazdów za pomocą systemu licznika osi SKZR.
- Typy blokad liniowych:
Madelin – Arkadia Zdrój – półsamoczynna dwukierunkowa blokada liniowa Eap94;
Redlin Sudecki – Arkadia Zdrój – półsamoczynna dwukierunkowa blokada liniowa Eap94;
Arkadia Zdrój – Nawia – sbl czterostawna typu SHL-12 z licznikową kontrolą niezajętości torów (ELS-93). - Przebiegi bez zatrzymania po wszystkich torach głównych zasadniczych i głównych dodatkowych.
- Żeberko ochronne za rozjazdem 21 bez prawa pozostawiania taboru.
- Maksymalna prędkość jazdy pociągów w kierunku zwrotnym
po zwrotnicach: 21, 23 – 100 km/h,
po zwrotnicach: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 22, 24, 25, 26, 27, 28 – 60 km/h. - Brak drogi hamowania pomiędzy semaforami G4 – H4.
- Brak drogi hamowania pomiędzy semaforem H1 a pierwszym semaforem odstępowym sbl na torze 1 szlaku Arkadia – Nawia.
- Wskaźniki W19 i W20 w wersji wyświetlanej.
- Rozjazd 11 leży w drodze ochronnej przebiegu do semafora F1. Przebiegi wjazdowe z przeciwnych kierunków na tory 1 i 3 są wzajemnie sprzeczne.
Nawia:UWAGI:- Urządzenia srk komputerowe typu MOR-3, sterowanie zdalne ze stacji Arkadia Zdrój.
- Kontrola niezajętości torów i rozjazdów za pomocą systemu licznika osi SKZR.
- Typy blokad liniowych:
Arkadia Zdrój – Nawia – sbl czterostawna typu SHL-12 z licznikową kontrolą niezajętości torów (ELS-93);
Nawia – Elestynów – półsamoczynna dwukierunkowa blokada liniowa Eap94. - Żeberko ochronne za rozjazdem 5 bez prawa pozostawiania taboru.
- Maksymalna prędkość jazdy pociągów w kierunku zwrotnym
po zwrotnicach: 1, 2, 4, 6 – 60 km/h.