Autor Wątek: [DO POBRANIA] Czermin  (Przeczytany 12422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EUgenio07

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 28
  • Siła reputacji: 317
  • EUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezes
Czermin
« dnia: 08 Listopada 2020, 09:12:29 »
Czermin

Czermin to zmodernizowana w ostatnim czasie stacja węzłowa, na której spotykają się 2 szlaki dwutorowe oraz 2 szlaki jednotorowe. Posiada 3 tory główne zasadnicze oraz 4 główne dodatkowe. Posiada także rozbudowaną grupę postojową dla pociągów pasażerskich oraz małą bocznicę do Czermińskiej Strefy Ekonomicznej. Wszystkie tory główne są przystosowane do obsługi pociągów długości min. 650m. Na stacji mogą zaczynać i kończyć bieg wszystkie typy pociągów. Sterowana poprzez SCS-a.

Szlaki:
Lk-dwutorowy zelekryfikowany, 160km/h, p.o. Czermin Podgórze, SBL czterostawna dwukierunkowa
Fw-dwutorowy zelekryfikowany, 160km/h, p.o. Czermin Południe, SBL czterostawna dwukierunkowa
Mt-zelekryfikowany, 130km/h, p.o. Czermin Południe
Pg-zelekryfikowany, 130km/h, p.o. Czermin Kolonia

Spawny:
M7-TOW2-750m
E5-TOW1-750m
Tm101-POSP1-330m
Tm102-POSP2-260m
Tm103-POSP3-220m
Tor 114-OSOB-175m
Tor 113-LUZ1-50m
Tor 112-LUZ2-50m
Tor 111-LUZ3-50m

Autorzy:
UT, wskaźniki, otoczenie, kilometraż, sieć trakcyjna, izolacje, itp. - EUgenio07
SCS - EUgenio07, Rybson
Sceneria ogólnodostępna od 8. poziomu.

Zakazuję modyfikacji scenerii bez wiedzy i zgody autora.
Jako schemat zamieszczam screeny SCS-a:

Ekran główny


Grupa postojowa
I na koniec parę screenów:
Spoiler: pokaż


Grupa postojowa z widocznymi w tle lokomotywowniami.


Głowica rozjazdowa od strony grupy postojowej.


Perony stacji Czermin.


Głowica rozjazdowa od strony p.o. Czermin Południe


Dawne rozjazdy podg. Czermin Południe włączone w ramach modernizacji w obręb posterunku Czermin.


P.o. Czermin Południe od strony szlaku Fw.


Hash: a005d767
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2020, 12:00:06 wysłana przez Stasiu »
Chętnie pomogę przy 2. etapie! Po szczegóły zapraszam na PW lub MM.

Offline TowarowyPL

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 160
  • Siła reputacji: 400
  • TowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezes
Odp: Czermin
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopada 2020, 10:11:19 »
Brawo,kolejna sceneria wykonana porządnie. Może ręki sobie uciąć nie dam,ale będzie pewnie oblegana 8)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline gitmalina

  • User
  • Wiadomości: 17
  • Siła reputacji: 208
  • gitmalina prezesgitmalina prezesgitmalina prezesgitmalina prezesgitmalina prezesgitmalina prezesgitmalina prezesgitmalina prezesgitmalina prezesgitmalina prezesgitmalina prezesgitmalina prezes
Odp: Czermin
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Listopada 2020, 10:41:00 »
Sceneria prezentuje się zjawiskowo kawał dobrej roboty już nie mogę doczekać się, aby ją przetestować 😍 I pytanie czy o testowanie po wpisie do SWDR trzeba ubiegać się o autoryzację na testy, czy są już osoby wyznaczone do tego celu?

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 165
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
Odp: Czermin
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Listopada 2020, 10:47:54 »
Co mi się rzadko zdarza, ale jestem pod wrażeniem - JEDNA wiadomość na forum i od razu o nowej scenerii :)
Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)

Offline EUgenio07

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 28
  • Siła reputacji: 317
  • EUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezes
Odp: Czermin
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Listopada 2020, 11:12:21 »
Cytuj
I pytanie czy o testowanie po wpisie do SWDR trzeba ubiegać się o autoryzację na testy, czy są już osoby wyznaczone do tego celu?

Prosiłbym zgłaszać się w wiadomości prywatnej lub na Mattermoście, jeżeli są osoby chętne do takich testów przed oficjalnym wydaniem, ale będzie ich maksymalnie 5. Należy się więc pospieszyć, jeżeli ktoś się chce dostać. Wymagania to min. 10 poziom DR oraz dobra opinia wśród społeczności.
EDIT: Rekrutacja zakończona. Zakwalifikowani zostali poinformowani o tym fakcie wiadomością prywatną.
« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2020, 11:49:04 wysłana przez EUgenio07 »
Chętnie pomogę przy 2. etapie! Po szczegóły zapraszam na PW lub MM.

Offline ksiedzu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Siła reputacji: 158
  • ksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezes
  • Nic na siłę, wszystko młotkiem
Odp: Czermin
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Listopada 2020, 19:34:05 »
Witam.
Sceneria bardzo fajna i ładna, bardzo przyjemnie się na niej jechało.
Ale znalazłem mały błąd. Wskaźniki W13 na torze lewym są niewłaściwe.



Nie ma rozróżnienia tego wskaźnika na prawe i lewe. Instrukcje Ie-1 i Ie-102 dokładnie pokazują jak ten wskaźnik wygląda. Tłumaczenie, że "instrukcje swoje a życie swoje" nie za bardzo do mnie przemawia. Z tego co wiem to sceneria nie jest realna. Nie rozumem tego, że jedne punkty w instrukcjach są przestrzegane dosyć nadgorliwie a inne traktowane po macoszemu. Nie rozumiem też dlaczego, mimo odpowiedzi z PKP PLK S.A.  (poniżej przytaczam jeszcze raz screen maila) nie pilnuje się ustawienia tego wskaźnika należycie. Pewnie ktoś mi odpowie, bo tak stawiają. To ja odpowiem, że to nie powód, żeby w TD2 tak robić. Ktoś inny jeszcze napisze, że w TD2 wskaźnik ten do niczego nie jest potrzeby. Ja odpowiem, że jest potrzebny, ponieważ tako rzecze instrukcja.



EUgenio07 nie myśl, że uwziąłem się czy coś, nic z tych rzeczy. Odwaliłeś kawał dobrej roboty. SN81 mimo wszystko też przyjemnie się jechało. I nie chciałem zaśmiecać czata, za co bardzo przepraszam.

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 310
  • Siła reputacji: 387
  • Superbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezes
  • Kto pyta nie błądzi...
Odp: Czermin
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Listopada 2020, 09:57:47 »
Sceneria jest rewelacyjna! Bardzo przyjemnie się jechało. Czapki z głów!
Aż się prosi, aby powymieniać wszystkie wskaźniki w19, w20 i w24 na ledowe - będą idealnie pasowały do klimatu stacji po modernizacji. :)
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Online Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 864
  • Siła reputacji: 662
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
Odp: Czermin
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Listopada 2020, 11:00:42 »
Ale znalazłem mały błąd. Wskaźniki W13 na torze lewym są niewłaściwe.

Na gruncie spotyka się i takie i takie ustawienie i to niezależnie od wieku linii. Choć byłem głęboko przekonany o tym, iż na modernach stawiają je już zawsze zgodnie z instrukcją to właśnie znalazłem przykład z własnego podwórka gdzie tak nie jest (niedawno zmodernizowana linia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Rębiechowo - Gdynia Główna). Często W13 stoją też w miejscach gdzie nie powinny np w obrębie posterunków, a na szlakach bywają sytuacje że nie ma ich wcale. Dotyczy to szczególnie linii z SBL i licznikowymi systemami stwierdzania niezajętości, gdzie potrzebny byłby las W13 a zamiast tego nie ma ich zupełnie lub dają tylko 2 wskaźniki na początku szlaku w obu kierunkach. Skoro nawet realia pokazują jaki olewczy stosunek do tego wskaźnika mają zarządcy linii i drogowcy, to proponuję obrać bardziej liberalne podejście do tych "najważniejszych w grze" wskaźników i pozwolić autorowi wstawiać je z przyjęciem dowolnej konwencji. No i przede wszystkim zostawić sprawdzanie scenerii osobom, które są do tego upoważnione.  ;)

Offline EUgenio07

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 28
  • Siła reputacji: 317
  • EUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezes
Odp: Czermin
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Listopada 2020, 15:34:40 »
Z dniem dzisiejszym Czermin staje się ogólnodostępny dla wszystkich z 8. poziomem dyżurnego i wyższym. Pliki do pobrania w 1. poście. Miłego dyżurowania!

PS. W13 zostaną, jak są. Jak widać, "olewczy" stosunek do tych wskaźników ma samo PLK, więc nie ma co być nadgorliwym w tym przypadku.
Chętnie pomogę przy 2. etapie! Po szczegóły zapraszam na PW lub MM.

Offline Cyber_Circuit

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 372
  • Cyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezes
  • Wysoka prędkość = Wysokie Ryzyko
Odp: Czermin
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Listopada 2020, 12:28:36 »
Chyba znalazłem błąd w Semaforach wjazdowych ze szlaku Lk.
Semafor A1 i A2 chyba powinny być odwrotnie do torów
**Boop** /)

Online KMSzczecin

  • Trener
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 413
  • KMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezesKMSzczecin prezes
  • Na odbieraniu SDB. Ten, co osiem stacji odpalił...
    • Mój blog ;)
Odp: Czermin
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Listopada 2020, 14:07:21 »
Zgadza się - patrząc po wzroście kilometrażu nazwy semaforów powinny być zamienione, zgodnie z numerami torów.
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2020, 14:09:01 wysłana przez KMSzczecin »
Projekty: Rozkazownik (generator rozkazów pisemnych) | KGKS | Paczka składów towarowychDobrzyniec: ETAP III. To wszystko jest tylko snem. Za chwilę się obudzisz... Dobranoc...

Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.

Offline Stasiu

  • Naczelnik moderatorów
  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 457
  • Siła reputacji: 353
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Czermin
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Listopada 2020, 14:57:33 »
W ogóle tam jest na odwrót, na blokadzie też są numery torów na opak.

I numeracja semaforów SBL też jest skopana o ile dobrze pamiętam
Prościutko, kolejka po lewej, jeden krzyżyk dla każdego

Offline EUgenio07

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 28
  • Siła reputacji: 317
  • EUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezes
Odp: Czermin
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Listopada 2020, 16:17:26 »
Odnosząc się do powyższych uwag. Owszem, bardzo możliwym jest, że semafory A1 i A2 powinny być nazwane na odwrót. Nazewnictwo SBL zostało zaakceptowane, więc tu nie jestem pewien. Blokady w SCS poprawię przy najbliższych poprawkach. Oczywiście najlepiej byłoby, gdyby wypowiedzieli się eksperci specjalizujący się w tych dziedzinach ;)
Chętnie pomogę przy 2. etapie! Po szczegóły zapraszam na PW lub MM.

Offline Eazy_Peazy

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 326
  • Eazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezes
Odp: Czermin
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Listopada 2020, 18:10:38 »
Zauważyłem, że często generuje expresom postój techniczny. Nie myślałeś żeby dodać im tam możliwość postoju handlowego?
« Ostatnia zmiana: 28 Listopada 2020, 18:14:07 wysłana przez Eazy_Peazy »

Offline EUgenio07

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 28
  • Siła reputacji: 317
  • EUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezes
Odp: Czermin
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Listopada 2020, 08:11:56 »
W przypadku dodatkowych postojów handlowych dla ekspresów mógłby się pojawiać problem z brakiem krawędzi peronowych do ich obsługi, w szczególności przy dużym natężeniu ruchu. Dlatego nie planuję na razie takiej opcji.
Chętnie pomogę przy 2. etapie! Po szczegóły zapraszam na PW lub MM.