Autor Wątek: Issue/Problem: Izolacje torowe.  (Przeczytany 273 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pseudo_studios

  • User
  • Wiadomości: 6
  • Siła reputacji: 9
  • pseudo_studios pracownik torowy
Izolacje torowe.
« dnia: 22 Stycznia 2023, 16:44:24 »
Witam. Ile metrów przed semaforem ma się zaczynać izolacja?

Offline chudya

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 490
  • Siła reputacji: 214
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
Artur

Pewien mądry Polak napisał kiedyś: "Jeśli na obrazie jest plama czarna, albo w obrazie dziura, tedy lada głupi postrzeże je; ale zalety obrazu, widzi tylko znawca." 
To tak à propos mojej zabawy w tworzenie modeli ;)

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Siła reputacji: 80
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Izolacje torowe.
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Stycznia 2023, 17:25:01 »
Tak bardzo "po krótce", bo wyjątków i rozszerzeń tych opcji jest sporo:

Szlak SBL
- cały odcinek między semaforem wjazdowym, a pierwszym semaforem SBL jest odcinkiem izolowanym

Szlak PBL
- w przypadku szlaku bez kontroli zajętości toru - nie wpisujemy izolacji torowej
- w przypadku szlaku gdzie stosuje się obwody torowe - od semafora wjazdowego do końca odcinka zbliżania jest izolacja odcinka zbliżania - dalej bez izolacji
- w przypadku szlaku gdzie stosuje się liczniki osi - cały szlak jest pod izolacją szlakową (it1S - gdzie 'it' to izolacja torowa; 1 - nr toru; S - jednoliterowa nazwa szlaku). W przypadku liczników osi można również stosować odcinki zbliżania, które przykładowo powinny zaczynać się min. 735m od semafora wjazdowego lub 635m od tarczy ostrzegawczej dla DH=1000m

Możliwe jest również połączenie obwodów torowych w obrębie posterunku i liczników osi w obrębie szlaku, wtedy nie stosujemy liczników w stacji, a ostatni dławik (w przypadku szlaku zelektryfikowanego) powinien znajdować się na wysokości 30m za semaforem wjazdowym lub na wysokości odcinka zbliżania.

Docelowo izolacja szlakowa powinna kończyć się ~5m przed wskaźnikiem W5 jednak ze względu na ograniczenia symulatora u nas kończy się w odległości 15-30m za semaforem wjazdowym.