Po ponad roku prac, nadszedł wreszcie czas na zaprezentowanie przed szerszym gronem owocu pracy mojej,
EUgenia i kilku innych osób, które pomogły przy tworzeniu - przedstawiamy Wam Dobrzyniec.Coś o projekcie:Dobrzyniec to fikcyjna sceneria, zawierająca w swoim obrębie cztery posterunki - dwie stacje węzłowe
Dobrzyniec i
Dobrzyniec Mącice, oraz dwa posterunki odgałęźne -
Kasztanki i
Kruszki. Stacja Dobrzyniec i podg. Kasztanki położone są na fikcyjnej, zmodernizowanej kilka lat temu linii kolejowej nr 54, wyposażonej w czterostawną SBL, na której pociągi mogą poruszać się z maksymalną prędkością 160km/h. Na scenerii również znajduje się fikcyjna linia kolejowa nr 86, która jeszcze nie doczekała się modernizacji, na której można spotkać pozostałe dwa posterunki - stację Dobrzyniec Mącice oraz podg. Kruszki. Oba posterunki połączone są z Dobrzyńcem jednotorowymi łącznicami, a poza tym od podg. Kasztanki odbiega dwutorowa linia kolejowa nr 170. Dodatkowo, od Dobrzyńca odbiega jednotorowa linia kolejowa nr 262. Ostatecznie, sumując wszystko, na scenerię składa się ok.
42km szlaków. Sterowanie za pomocą pulpitu
SCS oraz
SUP (RASP-UZK).
Opisy poszczególnych posterunków:
Dobrzyniec [Db]
Dobrzyniec to duża stacja węzłowa, na której spotykają się 3 szlaki jednotorowe i 2 szlaki dwutorowe. Stacja posiada dość rozbudowany układ torowy, składający się z 12 torów głównych, z których 8 znajduje się przy peronach (z czego dwa tory są zakończone kozłami oporowymi). Od stacji odchodzi również bocznica, na której odstawiane są głównie pociągi pasażerskie i EZT. Pasażerowie mogą dostać się na cztery dwukrawędziowe perony dzięki kładkom nad torami. Stacja została zmodernizowana w 2014 roku, dzięki czemu było możliwe zainstalowanie rozjazdów umożliwiających jazdę na bok z prędkościami nawet 100km/h. Nad porządkiem i ruchem na stacji czuwa dyżurny ruchu znajdujący się w nastawni "Db", wyposażonej w urządzenia komputerowe. Na stacji postój mają wszystkie pociągi pasażerskie. W obrębie scenerii ze stacji w Dobrzyńcu można dostać się do Kasztanków, Kruszków i Mącic. Posterunek inspirowany realną stacją w Tłuszczu.
----------
Dobrzyniec Mącice [DM]
Dobrzyniec Mącice to średniej wielkości stacja węzłowa znajdująca się na niezmodernizowanej linii kolejowej nr 86. W jej obrębie można znaleźć 5 torów głównych, z czego trzy z nich znajdują się przy peronach, których znaleźć można tu dwa - jeden jednokrawędziowy przy torze nr 2, oraz peron dwukrawędziowy przy torach 1 i 3. Na stacji znajduje się również tor boczny, od którego odbiega tor prowadzący do rampy rozładunkowej, poza tym stacja posiada tor zakończony kozłem oporowym pozwalający odstawić tam tabor. Na stacji postój mają tylko pociągi osobowe. Posterunek inspirowany realną stacją w Morzeszczynie.
----------
podg. Kasztanki [Ks]
Kasztanki to posterunek odgałęźny łączący ze sobą linię nr 54 z linią nr 170. Wyposażony jest on w rozjazdy pozwalające na jazdę na bok z prędkością 100km/h. Został on zmodernizowany wraz z modernizacją linii kolejowej, na której leży. Znajduje się on ok. 5km od Dobrzyńca.
----------
podg. Kruszki [Kz]
Kruszki to posterunek odgałęźny, który pozwala na dojazd do Dobrzyńca bez konieczności wykonywania oblotów w Mącicach. Leży on na linii niezmodernizowanej, tak więc wszelkie zmiany torów wymuszają jazdę z prędkością 40km/h. Nieopodal znajduje się przystanek osobowy o takiej samej nazwie.
Szlaki znajdujące się na scenerii:Zewnętrzne:Nazwa szlaku | Tory | Elektryfikacja | Linia kolejowa | Blokada liniowa | Vmax | | Długość | ETCS | Inne informacje |
Ku | 2 | zelektryfikowany | 54 | samoczynna typu Eac | 160km/h | | 5200m | brak | na szlaku znajduje się przystanek osobowy "Kościerzyn Mały" |
Łc | 2 | zelektryfikowany | 54 | samoczynna typu Eac | 160km/h | | 5200m | brak | - |
Lg | 2 | zelektryfikowany | 86 | półsamoczynna typu Eap | 120km/h | | 4400m | brak | - |
Za | 2 | zelektryfikowany | 86 | półsamoczynna typu Eap | 120km/h | | 4400m | brak | na szlaku znajduje się przystanek osobowy "Kruszki" |
Wm | 2 | zelektryfikowany | 170 | półsamoczynna typu Eap | 100km/h | | 4600m | brak | - |
Ms | 1 | zelektryfikowany | 262 | półsamoczynna typu Eap | 100km/h | | 4200m | brak | - |
Wewnętrzne:Nazwa szlaku | Tory | Elektryfikacja | Linia kolejowa | Blokada liniowa | Vmax | | Długość | ETCS | Inne informacje |
Ks-Db | 2 | zelektryfikowany | 54 | samoczynna typu Eac | 160km/h | | 5200m | brak | Łącznica Dobrzyniec - Kasztanki |
DM-Kz | 2 | zelektryfikowany | 86 | półsamoczynna typu Eap | 120km/h | | 3200m | brak | Łącznica Dobrzyniec Mącice - Kruszki |
Kz-Db | 1 | zelektryfikowany | 262 | półsamoczynna typu Eap | 80km/h | | 3200m | brak | Łącznica Dobrzyniec - Kruszki |
DM-Db | 1 | zelektryfikowany | 850 | półsamoczynna typu Eap | 80km/h | | 3500m | brak | Łącznica Dobrzyniec - Dobrzyniec Mącice |
Spawny:Spawn, semafor | Miejsce | Elektryfikacja | Przeznaczenie | Maksymalna długość |
PAS1 - Tm52 | Dobrzyniec, bocznica | zelektryfikowany | składy pasażerskie, wagonowe | 450m |
PAS2 - Tm53 | Dobrzyniec, bocznica | zelektryfikowany | składy pasażerskie, wagonowe | 450m |
EZT1 - M201 | Dobrzyniec, bocznica | zelektryfikowany | EZT, SZT | 150m |
EZT2 - M202 | Dobrzyniec, bocznica | zelektryfikowany | EZT, SZT | 150m |
ALL - J14 | Dobrzyniec | zelektryfikowany | wszystkie składy | 620m |
TOW - G16 | Dobrzyniec | zelektryfikowany | składy towarowe | 650m |
LUZ1E | Dobrzyniec, bocznica | zelektryfikowany | lokomotywy luzem, w tym elektryczne | 50m |
LUZ2E - Tm20 | Dobrzyniec | zelektryfikowany | lokomotywy luzem, w tym elektryczne | 50m |
LUZ3 - Tm4 | Dobrzyniec Mącice | zelektryfikowany | lokomotywy luzem, w tym elektryczne | 50m |
LUZS | Dobrzyniec, bocznica | niezelektryfikowany | lokomotywy luzem, spalinowe | 40m |
Ograniczenia (WOS):
Długości użyteczne torów:Poniższe grafiki z długościami na podstawie pulpitów SCS przygotował
Ulfrig, dzięki wielkie! Długości w torach głównych opisane w obu kierunkach.
kliknij w grafikę, aby otworzyć ją w nowym oknie w wyższej rozdzielczości====================
Autorzy:
KMSzczecin
EUgenio07Za pomoc podziękowania należą się również użytkownikom Janusz1321, peter0133, Calleman, Ares28, DJ_Tomek, wiedenka, krzysiek9825, Newmikus2k.
W tym miejscu pragnę podziękować również EUgeniowi za ogólną pomoc przy różnych małych elementach oraz wszystkim sprawdzającym w SSS, na czele z
Aresem28 za znoszenie mnie na pierwszym etapie oraz pomoc po wydaniu. Wiem, że było ciężko
Dostępność scenerii:NA AUTORYZACJĘBrak publicznych linków do pobrania - sceneria dostępna dla ograniczonego grona osób posiadających stosowną autoryzację.
Wpisano do SWDR z numerem
beca9dd8.
Informacje nt. autoryzacji:Od którego poziomu?: 12. I na autoryzację, nie wyobrażam sobie wrzucania takiego projektu publicznie. I to wąską autoryzację, żeby sceneria nie trafiła do randomowych osób, które klękną przy większej sytuacji ruchowej.
Duże to jest?: Bardzo duże. Stąd takie decyzje o autoryzacji. 42km szlaków, 6 szlaków zewnętrznych, 4 posterunki, w tym dwie stacje.
Jest multidyżurka?: Jest. Dostępne są pulpity SPK dla posterunków Mącice i Kruszki.
Wszystkie informacje na temat autoryzacji dostępne są w regulaminie scenerii:
KLIK!NABÓR AKTUALNIE JEST ZAMKNIĘTY!Biała lista:Dostęp pełny: KMSzczecin | EUgenio07 | peter0133 | Calleman | Janusz1321 | wiedenka | Ares28 | Gerber | misiu8761 | pan_kura | pietras25 | noise212 | wawasPL | Newmikus2k | Olokolejarz | pdebicki | Stefaneczeq | Piter_77 | radocha26 | TrBLeMaker | kowbojyt | Zawi | Kryszakos | bartek-yt | Littlebeaver | kamilekplay052 | Ulfrig | paweld | Pepsi2026 | Mechanik_BP | krzysiek9825 | Marcion
Dostęp częściowy: Sinsa | Stasiu | Matejko820 | Zugfanatiker
Czarna lista:Kuba6396 - zachowanie w społeczności
matix78 - zachowanie i opinia w społeczności
mateusz22 -
Czytanie ze zrozumieniem nie jest mocną stroną co niektórych, więc wyjaśniam - autoryzacja zamknięta oznacza, że nie przyjmuję podań. Pisanie trzech takowych w tym czasie nie pomaga.No i oby nie więcej...
Materiały znajdujące się poniżej zostały wykonane przed wydaniem wersji 2022.1.1.Screenshoty:Pulpity: (kliknij, aby powiększyć)
Trailer:Czekamy na Wasz odzew! Na pewno się przydadzą opinie, propozycje i inne ciekawostki. Bajo!