Jako że w wakacje zapowiedziałem budowę Świerkowca, tak też będzie. W tym wątku poruszę sprawę stacji, zapowiem nadchodzące zmiany i wysłucham wszelkich rad i krytyki (oczywiście ludzkiej krytyki).
Plany scenerii już są. Pracowałem nad nimi dość długo i chętnie wysłucham uwag na ich temat.
Sceneria składać się będzie z kolejno trzech stacji: Świerkowiec Górny i Dolny, Świerkówiec i Sosnów.
Stacja Świerkowiec będzie się składała z dwóch posterunków: Świerkowca Górnego i Świerkowca Dolnego. Obie będą się jednak wyróżniać na tle innych, ponieważ obie stacje będą miały wjazd tylko z jednej strony. Na obie stacje planowanych jest: 9 torów do ruchu pasażerskiego, 3 tory do ruchu towarowego tylko dla pociągów kończących służbę, 1 tor wyciągowy (w skrajnych przypadkach), 6 spawnów dla wszystkich typów pociągów, tor odstawczy i jedno wąskie gardło. Szlaki wjazdowe to: dwutor zelektryfikowany Vmax 120 km/h OSTE1, dwutor zelektryfikowany Vmax 110 km/h OSTE2 i jednotor niezelektryfikowany Vmax 90 km/h OSTS.
Kolejną stacją będzie Świerkówiec. Znajdować będzie się na szlaku OSTE2 pomiędzy Świerkowcem a Sosnowem. Będzie to mała stacyjka w rodzaju Zaosia na Skrzynkach.
Ostatnią stacją będzie Sosnów. Wjazd do tej stacji odbywać będzie się przez szlak OSTE2, OSTE3 - jednotor zelektryfikowany Vmax 100 km/h i OSTE3a - dwutor zelektryfikowany Vmax 160 km/h. Stacja będzie posiadać czterotorową grupę towarową, cztery tory do ogólnego ruchu pasażerskiego/przelotów oraz jeden tor tylko dla ekspresów i dwa tylko dla EZT.
Chodzi mi o zbudowanie pojemnej stacji, która będzie mogła rozładować ruch z tych mniejszych, np. często korkującego się Centrum.